Beantwoord

4G router huawei E5186s n X Box one

• 6 december 2017
  • 5 reacties
  • 323 Bekeken

Goedenavond, wij hebben onze zoon een spel gegeven voor de X box one. Moest er ook een gold abbonement bij om online te kunnen spelen. Na een dag downloaden staat het spel er eindelijk op maar nu doemt het volgende probleem op. Ik krijg een melding dat de multiplayer instellingen niet goed zijn. Als ik het na veel zoeken goed begrijp moet er een instelling in de router gewijzigd worden om dit te verhelpen. Kan iemand mij helpen hoe ik dit op moet lossen? Ik snap er in ieder geval helemaal neits meer van. Bij voorbaat dank, Fred
icon

Beste antwoord door tmoesel 7 december 2017, 12:31

Waarschijnlijk is toegang van buitenaf nodig (portforwarding) en zul je wellicht een APN nodig hebben die dat (voldoende) mogelijk maakt. Zie o.a. verder: https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716
Bekijk origineel

5 reacties

Voor de duidelijkheid. Een 4G router is voor ons de enigste manier om enigsinds een goede internet verbinding te realiseren. Wij hebben deze 4G router Huawei E5186s icm met een tablet unlimited abbonement.
Reputatie 6
Badge +11
Waarschijnlijk is toegang van buitenaf nodig (portforwarding) en zul je wellicht een APN nodig hebben die dat (voldoende) mogelijk maakt. Zie o.a. verder: https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716
Sorry, met alle goede bedoelingen. Ik ben geen pro. Ik ben door de klanterservice naar dit forum doorgestuurd. Er werd mij verteld dat ik hier hulp zou krijgen op het probleem op te lossen. Dit lost voor mij niets op behalve dat ik verder verstrikt raak in technische details waar ik niets mee kan.
Wij hebben het 4G tablet abbonnement geadviseerd gekregen om normaal van internet gebruik te kunnen maken. Ik raak totaal gefrustreerd en ben het echt beu aan het worden. Na maanden met veel contact met allerlei partijen zit ik hier nog steeds met een onwerkbare situatie. Al een aantal keer heb ik door allerlei adviezen totaal geen internet meer en moest ik de hele boel weer resetten om uberhaupt weer op het net te kunnen komen. Zeer frustrerend allemaal.
Reputatie 6
Badge +11
Deze E5186s-22a i.c.m. tablet GO Unlimited abo heeft zo zijn beperking en complicaties als het gaat om game-consoles. Kort gezegd gaat het niet werken en zul je over moeten naar "4G voor Thuis" abo.

Een Xbox One m.b.t. multiplayer vereist een internetverbinding waarbij het mogelijk is om van buitenaf (andere spelers op het internet) naar jouw Xbox binnenshuis te verbinden. Dus de juiste openingen in de firewall in de router. Dat gaat niet met standaard mobiele abos van T-Mobile.

Als je dan het juiste abo hebt, zul je alsnog door de hele riedel kwa portforwarding moeten in de door mij aangehaalde link en/of 1 van de talloze info pagina's m.b.t. 'NAT Type' voor Xbox One moeten.

Voor zover ik weet is er geen post op dit forum van iemand die het werkend heeft, wat niet wil zeggen dat het niet kan werken. Het beste is als iemand met een dergelijke Xbox je wat hints can geven naar fora etc, dan kan je de eerste zijn die werkend heeft hier.
Helaas is 4G voor thuis geen optie. Probeer maar eens een game te downloaden met een beperkt GB abo. Zo'n abo wordt een hele dure kwestie dan in de honderden euro's per maand gaat lopen. Met het 4G tablet unlimited, wat volgens T-Mobile hetzelfde is als het thuis abo behalve de router. Daarom hebben wij gekozen om de router van het 4G thuis abo aan te schaffen. Oke, een spel downloaden kost nog wel een dag aan tijd en elke x minuten het abo opwaarderen met 1 Gb. Maar het is een "werkbare"en betaalbare oplossing.
Ik ga nu proberen een tweede router achter de huawei te plaatsen (Draytek Vigor 2860) Wens mij succes zou ik zo zeggen.

Reageer