Beantwoord

4g thuis op camping (zonder Nederlandse bankrekening of woonadres in Nederland)

• 26 april 2021
  • 5 reacties
  • 106 Bekeken

translated with Google :)

Hallo,

Ik kom uit Duitsland en zou graag "4G voor Thuis Extra Snel" willen hebben op de camping bij Gendringen (XXXX) . Ik heb daar een vaste camper. Ik werk voor 90% vanuit huis en zou daarom graag op de camping willen werken. Maar ik heb geen Nederlandse bankrekening of officieel thuisadres in Nederland. De informatie van de T-mobile shop zegt dat ik alleen maar een Nederlands bank account moet hebben. Maar in tijden van EU / IBAN / BIC / SWIFT begrijp ik dat niet.

Is er een oplossing? SIM-only tarieven zijn geen oplossing.

bedankt voor nuttige antwoorden

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

icon

Beste antwoord door Jason 27 april 2021, 10:47

Hoi @derhabi, van harte welkom op de Community!

Je kunt een mobiel abonnement zonder toestel aanvragen met een Europese bankpas/bankrekening, dat weet ik nagenoeg zeker. Om er helemaal de laatste restjes twijfel bij weg te nemen, heb ik een moderator van Mobiel gevraagd om hier uitsluitsel over te geven. Morgen is iedereen weer aanwezig en kunnen we je zekerheid bieden. Veel plezier op de camping en een mooie Koningsdag toegewenst! 😄

P.s. ook al doet de naam wellicht anders vermoeden, is 4G voor Thuis een mobiel abonnement (4G). Daarom heb ik jouw topic onder de juiste subcategorie geplaatst! 😉

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Beste @derhabi  Hier is nu iedereen aan zijn vrije avond begonnen en morgen is het een officiële vrije dag in NL dus je moet even geduld hebben of via Twitter vragen of ze kunnen helpen.

@tmobile_webcare Die zijn er nog tot 21 uur vandaag.

Succes 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @derhabi, van harte welkom op de Community!

Je kunt een mobiel abonnement zonder toestel aanvragen met een Europese bankpas/bankrekening, dat weet ik nagenoeg zeker. Om er helemaal de laatste restjes twijfel bij weg te nemen, heb ik een moderator van Mobiel gevraagd om hier uitsluitsel over te geven. Morgen is iedereen weer aanwezig en kunnen we je zekerheid bieden. Veel plezier op de camping en een mooie Koningsdag toegewenst! 😄

P.s. ook al doet de naam wellicht anders vermoeden, is 4G voor Thuis een mobiel abonnement (4G). Daarom heb ik jouw topic onder de juiste subcategorie geplaatst! 😉

Reputatie 7
Badge +7

Kleine toevoeging: je kunt met een Europese bankpas een Sim Only voor Mobiel afsluiten, zo ook een 4G voor Thuis abonnement, maar dat kan dan enkel in de T-Stores. Ook dien je een uittreksel BRP voor ingezetenen (basisregistratie personen) van maximaal één week oud mee te nemen, waaruit blijkt dat de je minstens zes maanden in Nederland ingeschreven staat. Let wel: hiervoor kan een aanvullende verklaring vereist zijn, want in sommige gemeenten staat de inschrijfdatum niet vermeld in het standaard uittreksel. 

Hallo,

eerste dank voor de eerste antwoorden.

Uittreksel uit BRP voor ingezetenen (basisregistratie personen) heeft geen zin aangezien ik 4 of 6 maanden niet in Nederland ben. Thuiskantoor is alleen mogelijk tijdens de pandemie. Daarna werk ik weer op kantoor en heb alleen internet nodig in het weekend en tijdens de vakantie.
Is het dus niet mogelijk zonder "basisregistratie personen"?

Zoals hierboven beschreven zei de t-mobile winkel in Doetinchem dat ik een bankrekening in Nederland nodig heb.
Wie leidt het winkelpersoneel op? Met wie moet de winkel dan contact opnemen om mijn Duitse bankgegevens in te voeren?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @derhabi,

Onze medewerkers worden natuurlijk goed opgeleid, maar tegelijkertijd moeten ze zoveel informatie en details onthouden.. Dan kan het wel eens gebeuren dat er iets verkeerd wordt geïnformeerd. Gelukkig heeft Jason hierboven al een goed antwoord doorgegeven! 

Om een bestelling te plaatsen heb je sowieso het BRP-uitreksel en een legitimatiebewijs nodig en op deze website, onder de kopjes ‘Welke legitimatie kan ik gebruiken?’ en ‘Kan ik een abonnement bestellen met een buitenlands rekeningnummer?’ vind je hier meer informatie over, ook over het afsluiten van een abonnement met buitenlands rekeningnummer. Als je niet in aanmerking komt voor een BRP-uitreksel kunnen wij je jammer genoeg niet aan een abonnement helpen, dus die is wel echt noodzakelijk.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan horen we het graag!

Reageer