Beantwoord

4G voor thuis

• 6 juli 2020
  • 3 reacties
  • 426 Bekeken

dag, 

ik zit er over te denken om het product 4G voor thuis extra snel aan te schaffen als extra fall back omdat ik soms problemen heb met de internetverbinding van een andere provider (kabel, coax).

Hierbij wat vragen:

• Je krijgt een buitenrouter. Wat is dat voor een device? Die is natuurlijk voor het T-Mobile netwerk, maar gaat dat niet storen met andere signalen omdat we hier ook KPN en Tele2 abo's  (telefoon) hebben. Kan je de buitenrouter uitzetten?
  • Heeft het binnenmodem/router een redelijk bereik, kan je er een utp kabel op aansluiten?
  • Kan het storen met een Connectbox van Ziggo (die kan ik eventueel uitzetten).

Dank alvast!

icon

Beste antwoord door Folkert 6 juli 2020, 19:53

Beste @magic101 

De binnenrouter is een Huawei B818 en die heeft 2 LAN poorten. De buiten variant is een Huawei B2368 gekoppeld aan een andere Huawei router die binnen komt te staan welke zeker ook LAN poorten heeft maar welk type is niet duidelijk voor mij.

Storing met andere mobiele providers krijg je niet, dat werkt gewoon op aparte 4G banden per provider. De Ziggo connectbox zul je qua Wifi zo in moeten stellen dat ze niet op het zelfde kanaal werkt als de Huawei. Bij voorkeur kanalen 1 en 11 gebruiken, zover mogelijk uit elkaar.

Er is nog een klein voordeel aan de snelle variant: je start met 500 Gb data i.p.v. 150 Gb per maand voordat je gratis aanvullers moet gaan gebruiken. Bedenk wel dat 4G voor thuis echt alleen bedoeld is voor plaatsen waar geen snel vast internet voorhanden is. Vooral met streamen ben je snel door je maandbundel heen.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste @magic101 

De binnenrouter is een Huawei B818 en die heeft 2 LAN poorten. De buiten variant is een Huawei B2368 gekoppeld aan een andere Huawei router die binnen komt te staan welke zeker ook LAN poorten heeft maar welk type is niet duidelijk voor mij.

Storing met andere mobiele providers krijg je niet, dat werkt gewoon op aparte 4G banden per provider. De Ziggo connectbox zul je qua Wifi zo in moeten stellen dat ze niet op het zelfde kanaal werkt als de Huawei. Bij voorkeur kanalen 1 en 11 gebruiken, zover mogelijk uit elkaar.

Er is nog een klein voordeel aan de snelle variant: je start met 500 Gb data i.p.v. 150 Gb per maand voordat je gratis aanvullers moet gaan gebruiken. Bedenk wel dat 4G voor thuis echt alleen bedoeld is voor plaatsen waar geen snel vast internet voorhanden is. Vooral met streamen ben je snel door je maandbundel heen.

Groet, Folkert

@Folkert , precies de info waar ik naar op zoek was! Dankjewel voor het antwoord.

Reputatie 7
Badge +18

@Folkert, precies de info waar ik naar op zoek was! Dankjewel voor het antwoord.

Graag gedaan! Succes met kiezen...

Reageer