Beantwoord

4G voor Thuis als voorloper op glasvezel?

• 16 september 2020
  • 16 reacties
  • 216 Bekeken

Ik ga binnenkort verhuizen naar een woning in buitengebied waar momenteel de laatste hand wordt gelegd aan het glasvezelnetwerk. Nu wil ik graag totdat deze aansluiting gereed is (en ik weer TMobile Thuis kan afnemen) 4G voor Thuis als “voorloper”. Nu zit je je hier standaard aan een 2 jarig contract vast, dus is mijn vraag of ik na enkele maanden al kosteloos kan overschakelen naar TMobile Thuis? En hoe werkt dat dan met de router/antenne?

icon

Beste antwoord door ernste 18 september 2020, 11:39

Heb nogmaals contact gehad met de tmobile klantenservice, en in tegenstelling tot de vorige medewerker die ik daar sprak, is het wegens gescheiden interne bedrijfsprocessen binnen tmobile niet mogelijk om 4G voor Thuis als voorloper te krijgen. Deze medewerker kon mij wel vertellen dat glasvezel op mijn nieuwe adres al in aantocht is, maar dat mocht ook niet baten.

KPN it is :disappointed:

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Glasvezel en 4G voor thuis zijn twee hele andere abonnementen ik ben bang dat dat niet zal lukken.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ernste 

Ik zie dat @Waqqas het juiste abonnement al heeft gegeven. Het gaat hier om 2 verschillende abonnement en contracten dus als jij een 4G voor Thuis abonnement zou nemen en vervolgens willen overstappen naar een T-Mobile Thuis abonnement, dan zul je je 4G voor Thuis abonnement moeten afkopen. Kom je zo verder? Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten. 

Ik begrijp dat het twee verschillende abonnementen zijn, maar T-Mobile en de klant zijn de constante hierin toch? Dus vanuit klantrelaties oogpunt zou dit niet gek zijn?

Daarnaast, op het moment dat glasvezel beschikbaar is, kan ik geen 4G voor Thuis meer aanvragen, aangezien dit alleen mogelijk is voor buitengebied zonder vaster verbinding.

Ik heb gesproken met iemand van de mobiele afdeling van de klantenservice, en volgens hem was het mogelijk. Maar ik zou graag eea zwart op wit zien.

Reputatie 7
Badge +17

@ernste 

In de voorwaarden staat het zwart op wit dat je het contract aangaat voor 2 jaar bij 4G voor thuis en bij eerder opzeggen is de enige optie afkopen helaas.

En dan is het nog de vraag of T-Mobile over die glasvezel verbinding gaat leveren, bijvoorbeeld het nieuwe G-Pon netwerk van KPN leveren ze nog niet geen thuis verbinding over.

@Doornekamp33 De glasvezel gaat beheerd worden vanuit Digitale Stad. Nu weet ik de techniek daarachter niet, maar volgen hun website is T-Mobile 1 van de mogelijke aanbieders.

Reputatie 7
Badge +17

Omgeving Heerenveen? Ik las daar gister een artikel over dat Digitale Stad daar een netwerk wil aanleggen maar ze hebben nog geen vergunningen etc.. alsnog hopen ze voor eind dit jaar te starten dus dat wordt dan zeker pas in 2021 ergens.

Gemeente Neder-Betuwe. Glas ligt al bij de woning. Kwestie van schouwen, aansluiten en gaan :). Maar dat kan zo nog maar een paar maanden duren, maar wat doe ik in de tussentijd? KPN DSL is geen optie met 7 down en 1 up.

Bij KPN heb je dan toch recht op 4G erbij bij zo’n lage snelheid, of geldt dat alleen voor buitengebied.

Reputatie 1

Je kan ook een 4gvt voor een jaar afsluiten. Kost 1euro per maand meer.

@Doornekamp33 Bedankt voor de tip!

Gelijk even naar de KPN website gegaan, en die bieden precies aan wat ik zoek (behalve dat het KPN is :grin: ). Als ik daar de postcode check doe, wordt aangegeven dat ik binnenkort glasvezel krijg, en bieden ze 4G als voorloper aan.

Zelfs met een 1-jarig contract bij T-Mobile is dit niet heel interessant, tenzij dit contract kan worden omgezet in een T-Mobile Thuis contract.

Reputatie 7
Badge +17

Ik had gehoord dat je bij KPN met deze snelheid een extra router krijgt naast je modem die middels 4G je snelheid verhoogt naar 50 Mbit.

Je kan bij KPN ook een maandelijks opzegbaar contract nemen.

Klopt, het blijkt een technisch ingewikkelde oplossing te zijn waarbij UDP verkeer alleen via DSL verloopt, en TCP via DSL en eventueel via 4G als de capaciteit van DSL tekort schiet. En dat bijschakelen zou on-demand gebeuren, maar met een bepaalde vertraging.

Dat maandelijks opzegbare contract zou inderdaad wel weer meehelpen.

Mijn originele vraag blijft nog steeds staan overigens, waarom kan T-Mobile niet een 4G voor Thuis contract over laten gaan in T-Mobile Thuis (glasvezel) op het moment dat het laatste beschikbaar komt?

Reputatie 7
Badge +17

Het blijft een DSL abonnement wat je daar neemt. 4G voor thuis verloopt via het mobiele netwerk en glasvezel is dus een vaste thuis verbinding.

Het zijn daardoor 2 verschillende abonnementen

Heb nogmaals contact gehad met de tmobile klantenservice, en in tegenstelling tot de vorige medewerker die ik daar sprak, is het wegens gescheiden interne bedrijfsprocessen binnen tmobile niet mogelijk om 4G voor Thuis als voorloper te krijgen. Deze medewerker kon mij wel vertellen dat glasvezel op mijn nieuwe adres al in aantocht is, maar dat mocht ook niet baten.

KPN it is :disappointed:

Je kunt ook tot dat er glasvezel is je mobile abbo gebruiken,alleen moet je dan na elke 5GB 1GB bij vullen. Heb dit zelf ook gebruikt toen ik verhuisde. 

Reageer