Beantwoord

4G voor thuis bevaIt niet

• 25 maart 2019
  • 17 reacties
  • 4825 Bekeken

Wij verbruiken 20 gb per dag, elke dag.
Dit wist ik niet omdat we nog nooit mb's hebben moeten tellen.
Ik ging ervan uit dat T mobile weet dat mensen Netflix en youtube thuis kijken tegenwoordig en dat je internet hierop moet afstemmen. Abbo is 1,5maand geleden in gegaan omdat we in afwachting waren van nieuwbouw huis hebben we het toen niet goed kunnen testen helaas.

Netflix kijken kan je onmogelijk "commercieel gebruik" of "fair use" noemen.
Kan me ook niet voorstellen dat het netwerk het hoogst belast wordt in de avonduren waardoor netwerkbelasting ook niet opgaat.

Wij zijn van huis en krijgen de melding dat het alarm systeem geen verbinding meer heeft.
De kinderen kijken netflix en ze kunnen niet zelf elk half uur de code intikken.

het moet gewoon werken en ik sta nu op het punt een abonnement elders af te sluiten omdat dit gewoon niet werkt. Het is 2019!!!!!
Willen jullie meer geld hebben zodat we dit kunnen oplossen? Ik ben bereid te betalen, kunnen jullie die rotcodes eraf halen?
icon

Beste antwoord door Folkert 25 maart 2019, 12:35

Goedemiddag,

De limiet is er niet af te halen, ook niet tegen betaling. De limiet is bedoeld om onredelijk veel gebruik tegen te gaan via het 4G netwerk.

4G voor thuis is bedoeld voor gebruikers die geen glasvezel of DSL optie hebben. Als je op deze website je postcode en huisnummer invoert, wat is dan de maximaal haalbare snelheid?

Groet, Folkert
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 2

@erik1395

Het probleem is dat je kan met je huidige router niet overstappen naar de extra snel met 500 gig. Je huidige abonnement moet dan gestopt worden en je moet een nieuw abonnement “extra snel” afsluiten die inclusief nieuwe router (binnen en buiten unit) is. 

Blijven er 2 vragen over. Wilt t-mobile jou huidige abonnement stop zetten en wil jij weer een nieuw abonnement afsluiten met de aanschaf van een nieuwe router? Als aan beide voorwaarde wordt voldaan zou een overstap mogelijk kunnen zijn, lijkt mij. 

Sinds mei van dit jaar ook 4G voor thuis klant. Helaas (natuurlijk)ook snel door de data heen. Gelukkig kwamen er een maand later nieuwe abonnementen, dus ik gebeld en ben toen zonder veel problemen omgezet naar de nieuwe abonnentsvorm. Helaas wel naar de sim-only variant (van 150 GB) ipv de 500GB variant.. Dit terwijl ik wel zo’n witte toren van Huawei heb aangeschaft. (die had ik in één keer betaald in de winkel). Bij navragen waarom ik naar deze vorm ben omgezet wordt mij verteld door de klantenservice dat dit eigenlijk ook nooit had mogen gebeuren. Ik heb dus ik geen recht heb op de 500GB, terwijl ik nu op papier een lager abonnement heb als waar ik maandelijks voor betaal. Wisselen is niet mogelijk, want tja, er was een foutje gemaakt, ik moet al blij zijn dat ik 50GB per maand extra krijg. Iets met een gegeven paard, maar ondertussen kan ik geen kant op met het abonnement.

Dit voelt dus bijzonder zuur, want na 9 jaar trouwe klant zijn (met 2 mobiele abonnementen), wordt je niet echt serieus genomen, enkel voor 350GB moeilijk doen. (voor dezelfde prijs) Terwijl dit voor mij een hoop gemak zou geven. Na dit contract wordt het maar weer zoeken naar een nieuwe oplossing (KPN dus).

@feplas Dat is dan een misverstand, ik hoef niet de optie van extra snel, ik wil juist overstappen naar het reguliere abonnement van 500GB. Maar ik heb nu twee medewerkers van T-Mobile gesproken en het enige wat ik te horen krijg is dat er niets mogelijk is. Geen contract die omgezet kan worden of nieuw aan te gaan. Ik moet gewoon de rest van mijn contractperiode (ontevreden) uitzitten...

Reputatie 7
Badge +18
Goedemiddag,

De limiet is er niet af te halen, ook niet tegen betaling. De limiet is bedoeld om onredelijk veel gebruik tegen te gaan via het 4G netwerk.
4G voor thuis is bedoeld voor gebruikers die geen glasvezel of DSL optie hebben. Als je op deze website je postcode en huisnummer invoert, wat is dan de maximaal haalbare snelheid?

Groet, Folkert
Reputatie 6
Badge +11
Er zijn meerdere mensen die hier tegen aan lopen, maar T-Mobile verandert niks, is al een redelijk grijs gedraaide plaat wat dat betreft, zie https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678/

Voor 35 euro per maand krijg je gewoon hetzelfde als andere 'Unlimited' gebruikers met een smartphone, alleen een 100GB initiele bundel en snelheid beperkt tot 25Mbps en locatie beperkt. Maar grofweg dezelfde waarde (voor een compleet gezin+huis, niet per individu en/of apparaat).
Reputatie 5
Badge +6

Klopt, een lopend abonnement kun je niet opzeggen voor weer een ander. Aan het einde van de looptijd is dit natuurlijk wel mogelijk.

ik baal gewoon als een stekker omdat deze voorwaarde in de winkel niet genoemd is. Als daar gezegd was, let op dat je Netflix elke paar minuten wordt onderbroken en dan moet je via je mobiel naar een website om een code over te tikken, was ik omgedraaid en de winkel uit gelopen. Daarnaast heb ik op de T-Mobile website dit pas gevonden na een paar keer doorklikken op de FAQ's.

Glasvezel komt er gelukkig aan in juli dit jaar. De telefoonlijn biedt 2mbs, maar er was ook nog een straalverbinging beschikbaar 75Mbs waarvan de setup iets duurder was (350 euro voor straal ontvanger ipv 180 euro voor het 4g modem). Helaas pindakaas heb ik voor T-Mobile gekozen en niet voor 1 van de andere 2 alternatieven (KPN of straalverbinding).

20gb per dag is niet onredelijk veel gebruik en dit is nodig om Netflix te kunnen kijken. Dus T-Mobile noemt Netflix kijken onredelijk internet gedrag?
De link van dat andere artikel is iemand die 60gb bestanden download en dat doen wij helemaal neit.

Hoe kan Netflix kijken nou onredelijk genoemd worden?
Echt waanzinnig.. Die verkoper in de winkel heeft me een loer gedraaid
Reputatie 6
Badge +11
Je kan de netwerksnelheid die Netflix mag gebruiken beperken. Dan is het misschien minder ergernis. Maar goed, het kwaad is al geschied. Die 4Gmodemrouter kun je over 3 maanden nog wel weer verkopen in ieder geval.

In de ogen van T-Mobile is 5GB per dag nominaal. Voor een smartphone dan, en er zijn genoeg mensen die dit per maand bij lange na niet opkrijgen.

Die verkopers in een winkel lijken vaak personen die komen en gaan, sneller dan dat ze in staat zijn om zich te kunnen realiseren wat het onderbreken van internet voor een huis nu echt voor effect heeft. Nooit iets in een T-Mobile winkel kopen is mijn advies.
Reputatie 3

@feplas … ik hoef niet de optie van extra snel, ik wil juist overstappen naar het reguliere abonnement van 500GB.

Er is geen regulier abonnement van 500Gb. Alleen normaal met 150 en extra snel met 500.

Ik begrijp niet waarom tmobile hier moeilijk over doet, gewoon overstappen mogelijk maken naar een hoger abonnement moet toch mogelijk zijn?

Er moet gewoon iemand een slim script maken dat de aanvullers automatiseert... :blush: 

Reputatie 3
Badge

Ik ben al klant van T-Mobile zolang ze bestaan. Heb 2 jaar geleden een 4G abbo voor thuis afgesloten en heeft altijd prima gewerkt. Tot dat ze met een aanbieding van Extra snel 4G voor thuis kwamen met een buiten antenne. Dit abbo afgesloten en de dag erop al geleverd in een grote doos.

Ruim een week op de afspraak moeten wachten voor de gratis monteur en de eerste afspraak kon ik pas maken na 5 weken. Dag voor vrij moeten nemen van mijn werk. Monteur was binnen 10 min klaar en constateerde dat het niet na behoren werkte. Het was onstabiel..viel telkens weg en maximale snelheid kwam niet boven 16 gb p sec.

Zou even met T-mobile contact op moeten nemen zodat ze een nieuwe set op zouden sturen.

Ik ben nu inmiddels 3 maanden verder na vele telefoontjes met onderbrekingen tijdens de lange wachtrij (welke altijd langer is als dat we dat gewend zijn). Beloftes over oplossen en monteur sturen..

Zou graag over willen stappen, maar denk dat het overal hetzelfde is. Betalingen en factureren gaat altijd goed als het in hun voordeel is, maar echte service geven doen ze niet. Opzeggen doet ze ook weinig. het interesseert ze helemaal niets.  

goedemorgen, T-mobile moet zeker stappen ondernemen tegen dit installatie bedrijf omdat een afspraak maken bijzonder lang op zich laat wachten. in mijn geval kon ik niet eens online een afspraak maken omdat er helemaal geen monteur bij mij in de buurt was. moeten bellen zou terug gebeld worden maar helaas moest ik T mobile er druk achter laten zetten. 

Monteur was wel aardig toen hij na ruim een week kwam.

Ik ben al klant van T-Mobile zolang ze bestaan. Heb 2 jaar geleden een 4G abbo voor thuis afgesloten en heeft altijd prima gewerkt. Tot dat ze met een aanbieding van Extra snel 4G voor thuis kwamen met een buiten antenne. Dit abbo afgesloten en de dag erop al geleverd in een grote doos.

Ruim een week op de afspraak moeten wachten voor de gratis monteur en de eerste afspraak kon ik pas maken na 5 weken. Dag voor vrij moeten nemen van mijn werk. Monteur was binnen 10 min klaar en constateerde dat het niet na behoren werkte. Het was onstabiel..viel telkens weg en maximale snelheid kwam niet boven 16 gb p sec.

Zou even met T-mobile contact op moeten nemen zodat ze een nieuwe set op zouden sturen.

Ik ben nu inmiddels 3 maanden verder na vele telefoontjes met onderbrekingen tijdens de lange wachtrij (welke altijd langer is als dat we dat gewend zijn). Beloftes over oplossen en monteur sturen..

Zou graag over willen stappen, maar denk dat het overal hetzelfde is. Betalingen en factureren gaat altijd goed als het in hun voordeel is, maar echte service geven doen ze niet. Opzeggen doet ze ook weinig. het interesseert ze helemaal niets.  

Reputatie 2

Sinds mei van dit jaar ook 4G voor thuis klant. Helaas (natuurlijk)ook snel door de data heen. Gelukkig kwamen er een maand later nieuwe abonnementen, dus ik gebeld en ben toen zonder veel problemen omgezet naar de nieuwe abonnentsvorm. Helaas wel naar de sim-only variant (van 150 GB) ipv de 500GB variant.. Dit terwijl ik wel zo’n witte toren van Huawei heb aangeschaft. (die had ik in één keer betaald in de winkel). Bij navragen waarom ik naar deze vorm ben omgezet wordt mij verteld door de klantenservice dat dit eigenlijk ook nooit had mogen gebeuren. Ik heb dus ik geen recht heb op de 500GB, terwijl ik nu op papier een lager abonnement heb als waar ik maandelijks voor betaal. Wisselen is niet mogelijk, want tja, er was een foutje gemaakt, ik moet al blij zijn dat ik 50GB per maand extra krijg. Iets met een gegeven paard, maar ondertussen kan ik geen kant op met het abonnement.

Dit voelt dus bijzonder zuur, want na 9 jaar trouwe klant zijn (met 2 mobiele abonnementen), wordt je niet echt serieus genomen, enkel voor 350GB moeilijk doen. (voor dezelfde prijs) Terwijl dit voor mij een hoop gemak zou geven. Na dit contract wordt het maar weer zoeken naar een nieuwe oplossing (KPN dus).

De vraag is of je wel 500 gig zou kunnen krijgen . Heb je postcodecheck gedaan? Misschien komt je postcode niet in aanmerking voor extra snel waardoor dit voor jou wel de beste aanbieding is? Een grotere bundel en aanvullers van 5 gb na gebruik van je 150 gb bundel..

Daarbij zou je wanneer je wel in aanmerking zou kunnen komen er rekening mee moeten houden dat je nogmaals de extra kosten voor de binnen/buiten unit moet dragen. Deze moet je verplicht afnemen bij dit extra snel abonnement. Sim only extra snel bestaat niet dus je huidige abonnement opwaarderen naar extra snel 500 gb met behoud van huidige modem is niet mogelijk.

Reputatie 6
Badge +8

Hi @erik1395 

Excuses voor dit ongemak, dat is uiteraard niet de ervaring die we jou willen geven na 9 jaar trouwe klant. Zo te zien heb je al meerdere collega’s hier over gesproken en heb je hier een compensatie voor gekregen. Ik had je met alle liefde 500GB gegeven, dit valt helaas buiten mijn handen. Mocht ik je nog met andere vragen kunnen helpen, laat je het dan weten? Ik help je graag verder!

Hi @Evy

dan heb ik goed nieuws, want als ik de postcodecheck doe van mijn adres, zie ik dat gewoon alle abonnementsvormen beschikbaar zijn! Dus nu snap ik het probleem nog steeds niet. Of heb jij een andere postcodecheck?Misschien toch nog even samenvatten:

• ik had een oud 4G voor Thuis (100GB) mét router.
  • Ik ben omgezet naar de nieuwe vorm (150GB Sim only), maar omdat ik router heb aangeschaft eerder, zou ik willen weten waarom dit niet maar 500GB overgezet is?

En ja. Ik kan nu ook gratis aanvullen. Maar net zoals velen werk ik ook vanuit huis. En moet nu dus om de haverklap data aanvullen om dit normaal te kunnen doen, terwijl het dus volgens de abonnementen niet zou hoeven.

(En voor degene die zich afvragen: ik heb geen kabel of glasvezel liggen dus veel alternatieven zijn er niet

Hi @erik1395 

Excuses voor dit ongemak, dat is uiteraard niet de ervaring die we jou willen geven na 9 jaar trouwe klant. Zo te zien heb je al meerdere collega’s hier over gesproken en heb je hier een compensatie voor gekregen. Ik had je met alle liefde 500GB gegeven, dit valt helaas buiten mijn handen. Mocht ik je nog met andere vragen kunnen helpen, laat je het dan weten? Ik help je graag verder!

Ik zou graag horen wat die compensatie dan is, want van een compensatie ben ik zelf niet op de hoogte. :thinking: En als jij met liefde zou willen upgraden, maar niet kan. Kun je me dan niet in contact brengen met iemand die dit wél zou kunnen? :wink:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dataflexpro 

Kun je mij een privébericht sturen met het 097 nummer van je 4G voor Thuis abonnement, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee!

Reputatie 6
Badge +8

Hi @erik1395 

Dit heb ik inderdaad verkeerd gezien, ik heb je verward met een andere case :blush: Bij iedere klant die 4G voor Thuis afsluit doen we een postcodecheck. Op basis van de postcode die de klant opgeeft als woonadres kijken we of je in aanmerking komt voor 150GB of 500GB. Zoals mijn collega eerder al heeft aangegeven, is 500GB op jouw woonadres niet mogelijk. Gelukkig kun je onbeperkt gratis aanvullers kopen, dus zonder internet kom je niet te zitten! :smile:  Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden! 

Reageer