Beantwoord

4g voor thuis extra snel niet te instaleren zonder extra kosten

• 28 februari 2021
  • 7 reacties
  • 114 Bekeken

De eerste keer dat er monteur langs kwam, was de modem defect. Pakket terug gestuurd en weer een nieuw pakket ontvangen.

Voor de 2e keer een monteur aan de deur gehad. De monteur wist te vermelden dat er extra kosten betaald moeten worden, omdat er geen kabel in het pakket zit voor de aansluiting voor de buiten unit naar de modem voor binnen. Dit zou me 4,50 voor een kabel kosten van 3 meter en kwartier extra kosten a 17,50 Euro.

Dit lijkt me zeer onterecht,omdat ik een abonnement heb afgesloten met volledige installatie.  Is er hele lange kabel nodig, begrijp ik het nog. Het is een buitenantenne die ca. 2,5 meter hoog geplaatst moet worden. Lijkt mij een standaard installatie.

Ik baal hier verschrikkelijk van, en heb de boel maar zelf aangesloten en de antenne ligt achter de bank op de vloer.

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 februari 2021, 06:06

Hallo @peukie1962 

Dit kan ik vinden over de installatie.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @peukie1962 

Dit kan ik vinden over de installatie.

Reputatie 6
Badge +12

De buitenantenne achter de bank is inderdaad niet de bedoeling bij 4g snel. Laat de klantenservice even bevestigen dat een bepaalde hoeveelheid kabel gewoon inbegrepen is, zoals ook in de beschrijving vermeld.

Reputatie 6
Badge +3

De kabel is niet inbegrepen en moet op maat worden gemaakt. Elke situatie is anders. De kabel kost € 4,50 per 5 meter. Is de monteur langer bezig als de standaard tijd kan er € 17,50 per kwartier gerekend worden. Dat is in dit geval twijfelachtig.

Mvg. Marcel

Reputatie 5
Badge +5

In het installatie pakket zit meestal een boekje waarin de inhoud van het pakket staat vermeld. Je kunt dan zien of de kabel er wel of niet in had moeten zitten.

Reputatie 6
Badge +3

Er zit standaard een 1,5 meter gele utp kabel bij.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag,

monteur moet zonder extra kosten alles aansluiten. ook als dat betekend dat er een langere netwerkkabel nodig is. Deze kosten moet TM bekostigen. Ik denk dat bij niemand 1,5 meter standaard kabel lang genoeg is.

en steeds ben ik van mening dat deze installatiebedrijf bagger is! 
service is in meeste gevallen slecht. 

Alle 2 de monteurs die bij mij aan de deur waren zijn ZZP’ers. Beiden zaten te mopperen dat ze erg weinig betaald kregen door Guidion. Om bij mij proberen iets bij te verdienen lijkt me niet de goede weg.

De monteur gaat pas weg als alles goed werkt is het moto van T-Mobile, zoals in het filmpje ook te zien is. Als er een kabel van 20 meter nodig is kan ik wel begrijpen dat ik bij moet betalen, maar niet voor een kabel vanaf de antenne 2,5 hoog en recht naar beneden naar de binnenunit.

Als je TM klantenservice belt, weet niemand echt iets van de installatieprocedure te vertellen of om actie te ondernemen.

Reageer