Beantwoord

4G voor Thuis internet valt weg

  • 15 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 3187 Bekeken

Ik heb 4G voor thuis, en op dit moment valt het internet steeds weg. Zodra de wifi weer word ingeschakeld, word je direct doorgelinkt naar de site waar je je dagbundel van 2000mb kunt activeren.
Er word namelijk aangegeven dat je je bundel hebt verbruikt.
Dit werkt meteen! Maar na 15 min Netflix, valt het weer weg.
Dit nu meerdere keren gedaan, de router gereset, maar niks werkt. 😔
icon

Beste antwoord door tmoesel 15 augustus 2018, 20:39

Dit is standaard zo bij Unlimited 4G voor Thuis. Als de eerste 100GB verbruikt is, is het 5GB per dag en daarna steeds onderbreking per 2GB. Zie ook commentaar van anderen:

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Dit is standaard zo bij Unlimited 4G voor Thuis. Als de eerste 100GB verbruikt is, is het 5GB per dag en daarna steeds onderbreking per 2GB. Zie ook commentaar van anderen:
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678
Maar dan nog is 2GB toch niet al verbruikt na 15 min Netflixen?
Reputatie 6
Badge +11
Dt ligt er aan hoe Netflix is ingesteld; kan tot 7GB per uur; zie
https://help.netflix.com/nl/node/87

Daarnaast kunnen er ook nog andere downloads of uploads enz actief zijn. In theorie met 25 Mbps DL en 25 Mbps UL kun je 6MB per seconde of grofweg 20GB per uur er doorheen jagen.
Worden er nog plannen gesmeed om de data te verhogen, of om de data op een andere manier te verhogen? Netflix, wat een van de populairste applicaties is, neemt geen genoegen met 2GB voor een film. Kwaliteit verminderen lijkt mij ook geen optie, want ik mag aannemen dat jullie kwaliteit willen leveren.

Ik snap dat er een "fair use policy" is. Maar de huidige datastromen zijn te groot, waardoor je al gauw tegen frustratie aanloopt. Is het geen idee om de 2gb naar 5gb te verhogen nadat je door je 100gb heen bent? Zo word je niet midden in een film uit de beleving getrokken.

Het is immers 4G voor thuis en niet een Tele2 deal voor je telefoon.

Jullie adverteren niet voor de camping of on the road. Maar thuis, met mensen die voornamelijk buitengesloten zijn van kabel en andere alternatieven.

Ik weet waar ik voor getekend heb, bij gebrek aan beter... Maar nogmaals de vraag, kan de multiplier niet van 2gb naar 5gb?

Samenvattend: frustratie klanten vs kosten.

Techniek om dit te verhogen lijkt mij niet al te moeilijk.

Met vriendelijke groet,

DPA
Reputatie 6
Badge +11
@dpanummer3 Ik zou de eerder genoemde URL in deze thread eens aanklikken en doorlezen. Het huidige U4GvT is een versobering van het 'oude' 4GvT, dus de werkelijkheid is eerder andersom dan wat jij en vele anderen hopen.
Zoek een oplossing buiten T-Mobile NL waar je zelf meer de hand in hebt zou ik zeggen.

Reageer