Beantwoord

4G voor thuis met eigen MiFi hotspot en variabele locatie.

• 19 november 2017
  • 5 reacties
  • 523 Bekeken

Hallo T-Mobile, en anderen,

Ik woon in een gebied met glasvezelinternet, dat is op zich prima, maar ik zelf ben overal en nergens.
Nu gebruik ik mijn mobiel veelal als hotspot en heb 20 GB bij KPN.
Ik kan beter mijn vaste aansluiting opzeggen en een 100 GB bundel van T-Mobile nemen,
ik kijk toch geen TV, en vaste lijn.
Als ik nu de voorwaarden lees dan begrijp ik dat alleen het modem dat door T-Mobile geleverd word gebruikt mag worden.
Als ik hier op het forum lees, dan begrijp ik dat is met een reden is, namelijk ondersteuning, en het kunnen analyseren van de data, en in de modem kunnen kijken.
Als ik er bewust voor kies om een Mifi router van derden te gebruiken, kan hier dan een uitzondering voor gemaakt worden?
Ook wil ik best een verklaring opstellen waarin ik verklaar dat ik geen aanspraak maak op de klantenservice m.m.t. technische zaken betreffende het modem / router, en alles zaken waarvoor in de modem gekeken moet worden.

Ik zou een HUAWEI E5885Ls-93a willen gebruiken.

Dan is het ook nog zo dat mijn locatie niet vast zal zijn. Is dat een probleem qua capaciteit van het netwerk?
Ik snap dat niet overal evenveel dekking is, en zeker niet met het eerder genoemde MiFi modem wat waarschijnlijk minder ontvangst zal hebben dan de door T-Mobile geleverde modem / router.
Ook dat neem ik op de koop toe, en wil daar ook wel over verklaren dat ik geen aanspraak maak op goede ontvangst, etc.

Linkje naar het MiFi modem / router:
https://www.mediawinkel.eu/huawei-e5885ls-93a.html
icon

Beste antwoord door Sam- 21 november 2017, 11:25

Hoi BarendBorrelworst,

Leuk om je hier op het forum te zien! Welkom. :)

Ah, goed dat je dit van tevoren met elkaar vergelijkt. Het lijkt er op dat je alle voor- en nadelen al naast elkaar hebt gelegd en je op de hoogte bent van alle feiten. Om antwoord te geven op je laatste vraag; nee, deze optie bieden we niet aan. Als je een 4G voor Thuis abonnement aan gaat dan ben je verplicht om hierbij een modem aan te schaffen. Je kan de modem uiteraard ook gewoon gebruiken in plaats van de Mi-Fi router. Behalve dat deze iets groter is, kan deze hetzelfde als de Mi-Fi router!

Ik hoop dat zo je vraag is beantwoord en je deze mee kan nemen in jouw beslissing. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Of kan ik beter een internet abonement afsluiten voor tablets en laptops?
Ik heb contact gehad met de chat van T-Mobile en vergeleken met "Tablet Unlimited NL". Daar kan ik 5 GB per dag af nemen, elke dag. Met 4G voor thuis heb ik ~ 3,33GB per dag, maar niet vast per dag. Ook tussen 00:00 uur en 06:00 uur tijd om grote bestanden binnen te halen.

Kan ik dit abonnement ook zonder de meegeleverde modem afnemen?
Ik lees op dit forum over meer van deze constructies dat e.e.a. later omgezet word.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
Reputatie 4
Badge +17
Hoi BarendBorrelworst,

Leuk om je hier op het forum te zien! Welkom. :)

Ah, goed dat je dit van tevoren met elkaar vergelijkt. Het lijkt er op dat je alle voor- en nadelen al naast elkaar hebt gelegd en je op de hoogte bent van alle feiten. Om antwoord te geven op je laatste vraag; nee, deze optie bieden we niet aan. Als je een 4G voor Thuis abonnement aan gaat dan ben je verplicht om hierbij een modem aan te schaffen. Je kan de modem uiteraard ook gewoon gebruiken in plaats van de Mi-Fi router. Behalve dat deze iets groter is, kan deze hetzelfde als de Mi-Fi router!

Ik hoop dat zo je vraag is beantwoord en je deze mee kan nemen in jouw beslissing. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Reputatie 6
Badge +11
Die 'constructies' waar je het over hebt gingen in een aantal gevallen fout op voor velen het onderscheidende punt van 4GvT, n.l. de mogelijk van portforwarding van poorten naar keuze. Zo te lezen ben je wellicht beter af met een GO unlimited met door jouw gewenste 4Gmodemrouter.

Het betreffende type wat je noemt, is vrij ideal met ethernet poort, IP passthrough en carrier aggregatie van T-Mobile NL lage en hoge frequentieband, iets wat binnenshuis (en landelijk) erg gewenst is. Momenteel wil mijn E5186s-22a met buitenantenne ogenschijnlijk niet meer op 1800Mhz, zodat er maar 5% van de maximale/theoretische T-Mobile NL snelheid haalbaar is.

Houdt er verder rekening mee dat ook al is het 's nachts buiten de 100G bundel, iedere nacht een mobiele netwerk disconnect plaatsvindt, wat grote transfers zonder speciale re-connect/re-try mechanismes doet falen.
Oke, bedankt voor de reacties.

Zoals een statisch IP adres is iets wat ik juist niet wil, en ook zal ik portforwarding nooit gebruiken.
Ik snap overigens wel dat veel mensen dit juist wel willen.

*Melding mag gesloten worden.

Groet, Barend B.