Beantwoord

4G voor thuis omruilen voor 5G voor mobiel

• 18 juli 2020
  • 11 reacties
  • 302 Bekeken

De afdeling verkoop zei dat het helaas niet ging. Maar misschien dat het toch op de één of andere manier mogelijk is? Ik heb momenteel zo'n torentje staan, 4G voor thuis, maar ik zou dat graag nu al willen omruilen voor een 5G voor mobiel, zonder dat ik twee abonnementen heb en zonder dat ik moet wachten tot het huidige contract afloopt. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 juli 2020, 17:29

Beide unlimited abonnementen zijn 5G ready dus dan ben je voorbereid om 5G te gebruiken mits je ook een 5G toestel hebt.

Het gaat hier wel over 2 verschillende abonnementen. Dus dat omzetten tussendoor zal denk ik niet gaan., anders kan je na beëindiging van 4GvT een GO abonnement nemen. Contract afkopen is misschien een optie.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2

T-mobile heeft nog geen 5G netwerk dus wat jij wil kan helemaal niet.

Maar voorsorteren kan altijd denk ik. T-Mobile heeft in het assortiment nu al toestellen die 5G ready zijn. Bovendien is er ook nog deze pagina: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/5g

Reputatie 7
Badge +16

Beide unlimited abonnementen zijn 5G ready dus dan ben je voorbereid om 5G te gebruiken mits je ook een 5G toestel hebt.

Het gaat hier wel over 2 verschillende abonnementen. Dus dat omzetten tussendoor zal denk ik niet gaan., anders kan je na beëindiging van 4GvT een GO abonnement nemen. Contract afkopen is misschien een optie.

Juist! Dat is de hele kwestie. In eerste instantie is het antwoord dus ‘nee’, maar desondanks vraag ik me af of er omstandigheden zouden kunnen zijn waarin het wel kan. Wellicht omstandigheden die voordeliger zouden kunnen zijn. Bijvoorbeeld dat ik nu al een 5G (ready)  smartphone neem via T-Mobile en dat ik zeker tot 2022 bij T-Mobile blijf.

Reputatie 4
Badge +2

Aan zo'n belofte kun je geen contract hangen. Je bent een 4g@home abonnement aangegaan, daar staat voor T-Mobile een bepaalde investering tegenover, b.v. dat torentje. Zodra je contract is afgelopen kun je weer wat anders aanschaffen, of gewoon dubbel betalen. Er is wel een max van 5gb per dag bij unlimited telefoon abonnementen, de 4g@home geeft een grotere bundel voor de hele maand. Er zijn dus wel wat verschillen.

Dagbundel voor 4G@Home is ook 5GB. Maandbundel voor 4G@home is 100 GB. En voor beide abonnementen kan men als men door de dagbundel heen is, gratis extra bundels activeren. Mits je natuurlijk er niet mee overboord gaat en het systeem misbruikt, maar dat is logisch. 

Dank jullie voor jullie input. Ik neem aan dat het antwoord van Waqqas als dusdanig zo gemarkeerd is door mensen van T-Mobile zelf om aan te duiden dat dit ook het officiële antwoord is?

Reputatie 7
Badge +16

@Wouter Valentijn 

Ik denk van wel ja..

Reputatie 4
Badge +2

Dagbundel voor 4G@Home is ook 5GB. Maandbundel voor 4G@home is 100 GB. En voor beide abonnementen kan men als men door de dagbundel heen is, gratis extra bundels activeren. Mits je natuurlijk er niet mee overboord gaat en het systeem misbruikt, maar dat is logisch. 

4g voor thuis heeft alleen een maandbundel. Daar kun je ongestoord gebruik van maken. Daarna gaat het per 5gb maar moet je dus elke keer als het op is aanvragen. Althans, dat is hoe het vernieuwde product werkt.

"Met 4G voor Thuis kun je dan eindelijk zoveel internetten als je wilt. Het abonnement werkt met een maandelijkse startbundel. Ben je door de maandelijkse startbundel heen, dan activeer je de rest van de maand zo vaak als je wilt gratis 5GB-aanvullers, zodat je Unlimited online bent op basis van redelijk gebruik. "

Juist. En met Go Unlimited heb je dagbundels van 5 GB die je, als die op zijn, telkens kunt aanvullen door iedere keer 1 GB aanvullers aan te vragen. Zelfde principe, alleen moet je dan als dat nodig is vaker wat aanvragen.

Ik ben eraan uit! Ik heb verdere informatie over afkoop e.d. opgevraagd bij de klantenservice, diverse abonnementen met elkaar vergeleken (ook van andere providers), toestelprijzen e.d. met elkaar vergeleken en waar ik de toestellen de facto voor wil gebruiken, gewogen wat de meerwaarde is van één soort opwaardering t.o.v. andere soorten, en uiteindelijk tot een logische conclusie gekomen. Hierbij hebben jullie antwoorden een doorslaggevende rol gespeeld. Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Het besluit dat ik dus nu uiteindelijk genomen heb is dat ik gewoon bij mijn huidige 4G@Home blijf. Het argument van @eric_2  heeft me uiteindelijk over de streep getrokken. 

Reageer