Beantwoord

4G voor thuis op locatie zonder adres

• 29 april 2021
  • 7 reacties
  • 182 Bekeken

Ik wil heel graag 4G voor thuis extra snel bestellen maar loop tegen een heleboel problemen aan.

Het betreft een fictief adres waarop het aangevraagd dient te worden, dit wil zeggen postcode + huisnummer is enkel grondgebied. Ik kan hier niets laten bezorgen. Het wordt wel op dit adres gebruikt.

Nu kan ik het aanvragen op mijn huis adres maar dat is weer niet het werkelijke adres als waar ik het ga gebruiken, voorwaarden geven aan dat ik het enkel mag aanvragen op de postcode + nummer waar ik het ga toepassen in verband met netwerk belasting. Klantenservice geeft dan aan dat ik daarna mijn adres maar moet aanpassen in my t-mobile, dit kan kostenloos en dan staat alles weer goed. 

Ik vraag mij af of dit ook daadwerkelijk zo is, heb hier nu al vraagtekens bij.

Daarnaast heb ik moeite met de installatie procedure gesteld voor deze aanvraag. Ik wil geen monteur aan huis om alles te installeren ik kan dat zelf als monteur ook heel goed. Ook hierbij kreeg ik van de klantenservice tegenstrijdige berichten te horen, de een zegt het is verplicht, de anders zegt u heeft geen garantie op de apparatuur (overigens koop ik deze direct af en mijninziens dus eigendom nog voordat het geinstalleerd is.). Uiteindelijk weet je als consument niet meer waar je aan toebent als je een dergelijke dienst wil gaan afnemen.

Wie kan mij verder helpen bij het bestellen van 4G voor thuis extra snel op mijn locatie?

Hoor het graag..

icon

Beste antwoord door David 30 april 2021, 16:14

Hoi @RAL9001,

Een zeer bijzondere situatie, zo te lezen! :smile:

Ik ben best wel benieuwd naar deze “fictieve locatie”, misschien kun je iets meer uit de doeken doen over de plek waar het om gaat en waar de router dan bijvoorbeeld komt te staan? 

Ondanks de reactie die je hebt ontvangen om het adres later om te zetten zou ik dit niet adviseren, omdat er ook steekproeven worden gedaan of de router wel op de locatie staat waar het contract op is afgesloten. Dit kan later dus voor problemen zorgen en dat wil je natuurlijk voorkomen! Excuus dat je vanuit mijn collega's tegenstrijdige berichten hebt vernomen, dat is niet de bedoeling.

Wat ik persoonlijk zou adviseren is om de bestelling door te voeren op het adres waar je de router daadwerkelijk gaat gebruiken en dan de bestelling niet te laten bezorgen op het adres, maar af te halen in een T-Shop bij jou in de buurt. Je krijgt dan dezelfde apparatuur en dan loop je ook niet het risico dat je later voor vervelende verrassingen komt te staan, zoals een geblokkeerde lijn. We raden altijd aan om de monteur de boel te laten installeren, maar we kunnen je natuurlijk niet dwingen. Houd er dan wel rekening mee dat de netwerkervaring voor eigen verantwoordelijkheid is en we in een later stadium niet of minder goed kunnen helpen bij eventuele problemen, aangezien je dan de installatie zelf hebt uitgevoerd.

Hopelijk is dit een oplossing voor deze bijzondere case? Als je nog vragen hebt dan horen we het graag!

Bekijk origineel

7 reacties

Inmiddels wat meer te weten gekomen, ik kan inderdaad mijn adres gegevens wijzigingen in my-t-mobile. Dus morgen woon ik weer ergens anders :grinning: ..

Nu vraag ik mij af kan ik dan 4g voor thuis op adres A bestellen en laten bezorgen en voor de ingebruikname omzetten naar adres B?

Groeten, Ronald.

Reputatie 6
Badge +3

Hallo RAL9001,

Zie het antwoord in onderstaande topic, het gaat over een zelfde soort vraag. Misschien heb je daar wat aan:

Mvg. Marcel

Hallo RAL9001,

Zie het antwoord in onderstaande topic, het gaat over een zelfde soort vraag. Misschien heb je daar wat aan:

Mvg. Marcel

Hallo Marcel,

Dank je wel voor het meedenken/zoeken;

heb het topic gezien maar gaat denk ik niet meer op. De eerste stap is namelijk een postcode check als je daarna doorgaat met bestellen staat de postcode en het huisnummer alvast voor je ingevuld en kan je niet meer wijzigen. 

Vermoed dat de regels omtrent het bestellen stricter zijn geworden en voor mij nadelig omdat ik deze dienst nu niet meer kan bestellen.

Ik hoop op de mogelijkheid om het op mijn huidige adres te kunnen bestellen om het daarna te kunnen verhuizen naar het nieuwe adres. 

Mvg Ronald.

Reputatie 6
Badge +12

Het extra snel product moet door een monteur voor activatie worden opgehangen. Ook kan het product niet goed functioneren als het daarna ergens anders wordt geplaatst. Daar is de capaciteit niet voor neergelegd. Hier op het forum, of via de klantenservice vragen om de 'business rules' van dit product te omzeilen is niet chique. Daar gaan ook andere klanten die op diezelfde radiocel zitten last van krijgen.

Het extra snel product moet door een monteur voor activatie worden opgehangen. Ook kan het product niet goed functioneren als het daarna ergens anders wordt geplaatst. Daar is de capaciteit niet voor neergelegd. Hier op het forum, of via de klantenservice vragen om de 'business rules' van dit product te omzeilen is niet chique. Daar gaan ook andere klanten die op diezelfde radiocel zitten last van krijgen.

Hi Eric,

het gaat hier niet om het omzeilen van de “business rules”, het is een standaard “Use Case” en ik voldoe aan alle voorwaarden.

Het probleem zit hem op het adres waar ik het wil toepassen maar niet naar toe kan laten sturen. Het postcode gebied heb ik gecontroleerd en is beschikbaar, dit is bevestigd door T-Mobile. 

Ik wil het dus op Postcode B gebruiken maar op Postcode A laten bezorgen, hoe moeilijk kan dit zijn. IK zorg erzelf voor dat het op Postcode B komt om het aldaar te (laten)installeren.

Ik zoek iemand vanuit T-Mobile die mij met deze uitzonderlijke situatie verder kan helpen om een dienst af te kunnen nemen. Ben inmiddels meer dan 20 jaar een trouwe klant van T-Mobile maar heb dit nog nooit meegemaakt.

m.vr.grt. Ronald

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RAL9001,

Een zeer bijzondere situatie, zo te lezen! :smile:

Ik ben best wel benieuwd naar deze “fictieve locatie”, misschien kun je iets meer uit de doeken doen over de plek waar het om gaat en waar de router dan bijvoorbeeld komt te staan? 

Ondanks de reactie die je hebt ontvangen om het adres later om te zetten zou ik dit niet adviseren, omdat er ook steekproeven worden gedaan of de router wel op de locatie staat waar het contract op is afgesloten. Dit kan later dus voor problemen zorgen en dat wil je natuurlijk voorkomen! Excuus dat je vanuit mijn collega's tegenstrijdige berichten hebt vernomen, dat is niet de bedoeling.

Wat ik persoonlijk zou adviseren is om de bestelling door te voeren op het adres waar je de router daadwerkelijk gaat gebruiken en dan de bestelling niet te laten bezorgen op het adres, maar af te halen in een T-Shop bij jou in de buurt. Je krijgt dan dezelfde apparatuur en dan loop je ook niet het risico dat je later voor vervelende verrassingen komt te staan, zoals een geblokkeerde lijn. We raden altijd aan om de monteur de boel te laten installeren, maar we kunnen je natuurlijk niet dwingen. Houd er dan wel rekening mee dat de netwerkervaring voor eigen verantwoordelijkheid is en we in een later stadium niet of minder goed kunnen helpen bij eventuele problemen, aangezien je dan de installatie zelf hebt uitgevoerd.

Hopelijk is dit een oplossing voor deze bijzondere case? Als je nog vragen hebt dan horen we het graag!

Hoi David, 

dank voor je reactie, heb inmiddels 4g voor thuis extra snel besteld. 

Mocht je het bezorgadres willen wijzigen, dan kan dat bij het maken van je bezorgafspraak bij onze koerier AMP groep.

Besteldatum

3-5-2021

Activeringsdatum aansluiting

Direct zodra je bestelling geleverd is.

Zoals het ernaar uitziet kan ik inderdaad het bezorgadres laten wijzigen ben benieuwd of dit ook naar de T-Shop kan binnen mijn PC gebied. Zal ongetwijfeld werken ga ik vanuit.

m.vr.grt. Ronald.

Reageer