Beantwoord

4G voor Thuis toekomstperspectief

• 21 september 2020
  • 7 reacties
  • 449 Bekeken

Ik woon in het buitengebied van de provincie Groningen.
Momenteel heb ik 4G voor Thuis (oude stijl abonnement) en dat bevalt mij goed.

In de regio, waar ik woon, loopt momenteel een inventarisatie door Glasdraad voor de mogelijke aanleg van glasvezel.
Ook zal in de loop van 2021 hetzelfde gebeuren door Snel Internet Groningen/Rodin.

Voor beide partijen komt het er op neer dan mijn internet abonnement duurder zal worden als wat ik nu heb, rekening houdend met de klantenkorting van T-mobile op mijn mobiel abo. Het voordeel is dat er geen bundellimiet is en het in beginsel sneller zal zijn. Maar zowel snelheid als de bundel met 4G voor Thuis is voor mij geen bezwaar en ik heb eigenlijk geen zin om weer van provider te veranderen.

Mijn vraag is: kan ik van 4G voor Thuis gebruik blijven maken, ook als 1 van de twee daadwerkelijk glasvezel aanlegt en voor mij in principe glasvezel beschikbaar is?

Immers, bij nieuwe abonnementen hanteert T-mobile dit als criterium om de aanvraag voor een abonnement te weigeren.

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 september 2020, 13:24

Hallo @JukeboxBill 

4G voor thuis gaat via het mobiele netwerk en glasvezel is een vaste thuis verbinding.

Beide zijn 2 verschillende abonnementen die elkaar niet in de weg zitten net als mobiel en een vaste thuis verbinding.

Mocht je in de toekomst glasvezel hebben dan is dat wel beter dan 4G voor thuis.

Waar staat precies dat dit een reden is voor weigering?

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @JukeboxBill 

4G voor thuis gaat via het mobiele netwerk en glasvezel is een vaste thuis verbinding.

Beide zijn 2 verschillende abonnementen die elkaar niet in de weg zitten net als mobiel en een vaste thuis verbinding.

Mocht je in de toekomst glasvezel hebben dan is dat wel beter dan 4G voor thuis.

Waar staat precies dat dit een reden is voor weigering?

Dat beide abonnementen elkaar niet in de weg zitten begrijp ik ook wel, maar ik ga er geen twee abo’s op nahouden.
En glasvezel is wel beter, maar ik geef aan dat ik tevreden ben met 4G voor Thuis. Alles blijft dan bij het oude en bovendien geen graafwerk in mijn tuin.

Ik heb in diverse topics op dit forum gelezen dat T-mobile geen 4G voor Thuis levert als daar een andere snelle internetverbinding mogelijk is.

Verder staat op de website van T-mobile letterlijk:

Voor wie is 4G voor Thuis

4G voor Thuis is bedoeld als alternatief voor vast internet op plekken waar er geen kabel ligt of waar de internetsnelheid zo laag is dat je geen fijne online ervaring hebt. Denk hierbij aan een woonboot of een boerderij, een afgelegen woning . . . .

Tussen haakjes: Hoe kan het dat jouw antwoord het beste is? Ik neem aan dat ik daar ook nog wat over te zeggen heb.

Schijnbaar niet, iemand heeft op het knopje gedrukt.😱

Maar zolang er geen glasvezel is veranderd er niks, en als het wel komt gewoon niks wijzigen, je hebt een contract en dat zullen ze niet zomaar opzeggen.🤫

Reputatie 7
Badge +19

Op plekken waar geen kabel ligt of waar de snelheid zo laag is dat je geen fijne online ervaring hebt.

Het zou dus gewoon kunnen als er een label ligt. Ik kan mijn reactie niet als antwoord markeren als mede klant, de moderators kunnen dat of jij als topic starter 🙂 .

Een glasvezel aansluiting wordt natuurlijk niet zonder toestemming in je woning gelegd maar het is altijd beter om de aansluiting te laten maken omdat het dan gratis is.

Via Snel Internet Groningen is de aansluiting bij eerste inschrijving gratis, maar dan ben ik verplicht om een duur provider abo te nemen bij KabelNoord.

Via Glasdraad is een aansluiting niet gratis. Dat kost €2300 tot €2700 al naar gelang de betalingsovereenkomst. Dan ben ik wel vrij in de keuze van provider.

@Doornekamp33 

Dat zou een strategie kunnen zijn, maar dat kan een risico inhouden. Als ik later toch moet instappen bij een glasvezelboer, dan kost een aansluiting nog veel meer.

(ik heb nergens op geklikt)

Reputatie 7
Badge +19

Oh oke, ik wist niet dat de ene geen open netwerk is en de andere zo duur voor een aansluiting. Als je genoeg hebt aan 4G voor thuis kan je dat gewoon behouden volgens mij dus.

Als TM niet over die glasvezel gaat leveren kun je gewoon 4G houden, want dan is er volgens hun systemen geen snellere methode beschikbaar  en dat ze over die lijnen gaan leveren lijkt mij een hele kleine kans, Gpon, het nieuwe glasvezel netwerk van KPN laten ze ook nog steeds links liggen.

Maar ik denk niet dat een lopend contract word verbroken, en daarbij is 4g voor thuis van de afdeling mobiel en dat zit gescheiden van de afdeling vaste aansluitingen, het t-mobile thuis.

Reageer