In november 2018 heb ik contact met tMobile, dit voor het aangaan van een Wifi mogelijkheid voor in huis. Omdat een ISRA punt ontbreekt in mijn kantoor zoek ik een alternatief. tMobile geeft mij de optie 4G voor Thuis. Je eigen Wifi zendmast in huis of waar je maar wilt.
Vooraf doe ik een postcodecheck en wat blijkt? De 4G voor Thuis service is niet mogelijk op mijn woonadres. “tMobile gaat samen met Tele2 en dan zal ook in uw buurt het bereikt optimaal zijn!” opperde tMobile. De perfect oplossing voor mijn probleem, dacht ik.
Nu twee jaar later blijkt dat tMobile niets gedaan heeft aan het verbeteren van het bereik. Twee jaar later bevind ik mij nog steeds in een dode hoek, de service voor 4G voor Thuis is niet mogelijk. Als telecombedrijf probeer je de producten te verbeteren voor je klanten. In mijn geval blijk ik al twee jaar een abonnement te hebben waar ik niets aan heb. Klacht op klacht richting tMobile maar zij doet niets.
Ik geef aan dat ik mijn contract wil beëindigen. Dat kan, je kunt het contract afkopen. Sorry?! Ja, je kunt tussentijds alleen van je contract af wanneer je een afkoopsom betaalt. Hier ga ik dus niet mee akkoord. Resultaat, een 4G verbinding die 60% van de tijd niet (optimaal) werkt of er is helemaal geen Wifi mogelijk.
Uiteindelijk bij het naderen einde contract is tMobile zo coulant om mij 20% korting aan te bieden per maand. Dit is een tegemoetkoming maar nog steeds heb ik hierdoor geen werkende Wifi. “Andere mogelijkheden zijn er niet, het systeem laat verder niets toe!” zegt de muts. “U kunt ontbinden of de 20% korting accepteren”, geeft tMobile aan.
Uiteindelijk loopt het contract af en wat blijkt? De Technische Dienst wordt erbij gehaald. Binnen een dag werd er bepaald dat gezien de dode hoek het contract per direct ontbonden zou moeten worden. Dus eerst twee jaar lang abonnementsgeld vangen om vervolgens na einde contract aan te geven dat de 4G voor Thuis nooit een kans van slagen had in de twee jaar dat ik dit contract had.
De zet is nu aan tMobile. Ik wil minstens 50% van mijn abonnementsgeld terug, immers was al vooraf komen vast te staan, gelet op de postcodecheck VOORAF, dat je erop kon wachten dat problemen met de 4G een kwestie van tijd was.
Beste antwoord door David
Hoi
Jammer om te lezen dat je geen goede ervaring hebt gehad met 4G voor Thuis, dat is erg spijtig!
We bieden onze klanten bij de start van een abonnement altijd de mogelijkheid om het een maand te testen, om te kijken of alles aan de wensen voldoet. Ik begrijp dat je wachtte op verbeteringen in jouw omgeving en deze zijn op de dekkingskaart te controleren, tot 3 maanden vooruit. Als het echter niet aan je wensen voldeed hadden we dat al eerder moeten weten, want dan hadden we het abonnement stop kunnen zetten op dat moment. Als de dekking slecht is dan kan hier altijd via onze dekkingskaart een melding van worden gedaan en ik zie terug dat dit vorig jaar in februari uiteindelijk is gedaan en toen is ook ontbinden al als optie gegeven, dus dat had je op dat moment ook kunnen kiezen en als de dekking voorheen hetzelfde was dan was dit ook als optie geboden als er toen een dekkingsklacht was ingediend. Jouw verzoek om minimaal de helft van het abonnementsgeld terug te krijgen kan ik dan ook niet voor je inwilligen,
Mochten we je nog ergens anders bij kunnen helpen dan horen we dit graag van je.