Beantwoord

80% data verbruik bericht via app

• 6 december 2018
  • 2 reacties
  • 2128 Bekeken

Hallo allemaal,

ik heb al verwoed zitten zoeken maar tot dusver zonder resultaat, daarom hier de vraag.
Ik heb 4g voor thuis. Werkt eindelijk prima na veel gedoe en een buiten antenne.
Nu krijg ik een sms als mijn data voor 80% verbruikt is. Dit is heel leuk maar zie ik niet omdat ik dan moet inloggen op de router wat ik natuurlijk niet continu doe. Ik was echter in de veronderstelling dat ik hiervan ook een bericht via de t-mobile app zou krijgen. Dit is echter niet het geval althans ik heb de push notificatie asn staan maar krijg zowel op mijn iPad als iPhone geen bericht. Kan het zijn dat ik hier voor iets kan instellen zodat ik hier wel een bericht van krijg? Of op enerlei manier de sms kan doorsturen?

alvast bedankt voor de feedback.
icon

Beste antwoord door tmoesel 10 december 2018, 13:45

Die SMS berichten service werkt expliciet per mobiel nummer. Als men SMSsjes, gaat re-dirigeren, dus naar ander nummer sturen is dit een ingrijpende verandering, met mogelijk veiligheids risico's voor de miljoenen andere mobile klanten. Verder werkt SMS ook als er geen internet is, dus als je bundel op is en je hebt verder geen smartphone met eigen mobile internet, werkt het ook nog.

Je kan wellicht proberen met een App op je smartphone of tablet ofzo een notificatie te krijgen als er een nieuwe SMS in de router is aangekomen. Voor veel mobiele (mifi) routers is er wel een App om het ding wat makkelijker te kunnen beheren. Misschien dit:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.huaweioverseas.smarthome
Bekijk origineel

2 reacties

Herkenbaar probleem, heb het ook meerdere malen aan tmobile laten weten maar zeggen hier dat ze mij hier niet verder mee kunnen helpen.
Reputatie 6
Badge +11
Die SMS berichten service werkt expliciet per mobiel nummer. Als men SMSsjes, gaat re-dirigeren, dus naar ander nummer sturen is dit een ingrijpende verandering, met mogelijk veiligheids risico's voor de miljoenen andere mobile klanten. Verder werkt SMS ook als er geen internet is, dus als je bundel op is en je hebt verder geen smartphone met eigen mobile internet, werkt het ook nog.

Je kan wellicht proberen met een App op je smartphone of tablet ofzo een notificatie te krijgen als er een nieuwe SMS in de router is aangekomen. Voor veel mobiele (mifi) routers is er wel een App om het ding wat makkelijker te kunnen beheren. Misschien dit:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.huaweioverseas.smarthome

Reageer