aansluiten router

• 17 april 2020
  • 3 reacties
  • 363 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Na veel gedoe o.a. levering van router, waarbij ik een externe leverancier heb moeten inschakelen. T-Mobile heeft mij in totaal 1 keer gebeld, tenminste neem aan dat de beller met onbekend nummer iemand van T-Mobile was om een afspraak te maken. De router en een sim kaart worden geleverd. Thats it. Tja wat denk ik de sim kaart moet in de telefoon in mijn mobiel. Vind het wel raar dat er een 12 cijferig nummer bijstaat beginnend met 09732, maar weet ik veel. Dat werkt dus niet. Natuurlijk niet. Ik haal de sim kaart weer uit de router, plaats mijn oude sim kaart terug en leg de bij de router geleverde simkaart op een door en voor mij veilige plaats. Nu woon ik in een zorginstelling met een schoonmaakploeg en waarschijnlijk gooien die dat kleine micro simkaartje weg. Probeer opnieuw contact te krijgen met T-Mobile. Nu uiteindelijk na een aantal uren heb ik iemand aan de lijn. Er wordt mij een nieuwe simkaart en een handleiding toegestuurd. Ik verneem daarbij dat dat het betreffende simkaartje in de router moet. OOh goh was leuk geweest als ik dat de eerste keer wist. Ik krijg per mail een handleiding van de router toegestuurd en per post een nieuwe simkaart lees de gebruiksaanwijzing plaats de simkaart in de daarvoor bestemde ruimte en hoop dat nu alles werkt. Tja leuk gedacht, waarschijnlijk zit de simkaart verkeerd om. Is niet duidelijk te zien welke kant waar moet zitten, maar afgaande op de afbeeldingen van de handleiding had de sim zo geplaatst moeten worden. Dus niet denk ik want het systeem werkt niet het wachtwoord is fout, dus zal de simkaart wel fout zitten en nu zit ik dus met de situatie dat ik de simkaart in de router heb, deze er niet meer uit kan krijgen en dat ik nog geen stap verder ben. Ik ben echt niet onwetend mbt computers maar dit is gewoon lachwekkend . Hoe krijg ik die simkaart eruit en kan ik hem andersom proberen? Echt waar nu snap ik waarom mensen overstappen naar een andere telefoon provider.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @mars009 

De simkaart moet je voorzichtig naar binnen drukken en dan komt hij iets naar buiten, nu kun je hem eruit halen. Ik neem aan dat als het woordje sim card niet omgedraaid geschreven staat, dus ook zo de simkaart erin moet met de chip naar beneden.

Bedankt voor uw reaktie. Ik heb gekeken of dit mogelijk was, maar bij de router ik heb duw je de simkaart alleen maar verder (zover mogelijk is in de router) dieper in de router. Krijg al bijna de neiging om met een fitting schroevendraaier de kaart er uit te peuren, wat natuurlijk een beschadigde simkaart opleverd. Ik had trouwens naar mijn weten de chip naar beneden. Helaas staat dat deel niet bij de handleiding die ik in eerste instantie kreeg nadat ik al een simkaart was kwijtgeraakt en het mij uren heeft gekost om überhaupt T-Mobile te bereiken. OK ik heb nu een telefoonnummer, maar door al dit gedoe lijkt het haast of ik de kluns ben, dus naast frustratie, een rekening heb ik nu ook een deel schaamte. Wist al dat de wereld naar de knoppen ging na de introduktie van de videorecorder, want wie leest er nog instructies dan wel voorwaarden bij een computerprogramma. Gaat u akoord of niet. Ga eens niet akoord zie wat er dan niet gebeurt. Goed dat ik in een zorg instelling zit, omdat artsen mij in principe verteld hadden dat ik nog maar 1 jaar had te leven. Moet ze nu kerstkaarten gaan sturen want ga al weer jaar 2 in. Sorry voor deze onzin, maar bedankt voor uw hulp.

Waartoe dient eigenlijk deze site? Slechts 1 reaktie op mijn vraag. Niet echt een community. Op deze manier ben ik koning van mijn eigen land.

Met vriendelijke groet,

XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens posten in openbare topics alsjeblieft, thanks!

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @mars009, sorry voor de late reactie! We hebben het momenteel enorm druk en kunnen daardoor niet altijd binnen de gewenste 24 tot 48 uur reageren. Dat is natuurlijk geen excuus, maar zorgt er wel voor dat we trager antwoorden dan je van ons gewend bent. Bovendien heb je jouw vraag gesteld in het Thuis gedeelte van de Community, daardoor kunnen de moderators van Mobiel (4G voor Thuis is Mobiel, hoe gek dat ook klinkt) niet reageren. Ik heb jouw vraag daarom ook doorgezet naar het juiste subforum. 

Overigens wat heftig om te lezen van jouw persoonlijke situatie. Ik wens je alle gezondheid, sterkte en liefde toe namens het Community team! ❤

Reageer