Vraag

Abonnementen werden verwisseld, puinhoop!

• 11 november 2020
  • 1 reactie
  • 165 Bekeken

L.S.

Sinds oktober 2018 heb ik 4g voor thuis met nummer XXXX. Toen ik in mei 2020 glasvezel kreeg (een dik jaar later dus), heb ik op 20 juni met de T-mobile klantenservice gebeld om dit abonnement op te zeggen.

Toen is mijn privé abonnement XXXX  in jullie systeem blijkbaar als ‘op te zeggen per januari 2021’ gezet, wat raar is, want ik had het al meer dan een jaar en mocht dus volgens mij gewoon weg wanneer ik dat wil met een maand opzegtermijn. Vervolgens verwachtte ik natuurlijk een bevestigingsmail en instructies om de router terug te sturen. Die kwam niet en ik heb daar vervolgens nooit meer aan gedacht.

Dit ging dus fout, wat er is gebeurd werd me verteld op 15 sept jl. door uw medewerker Maureen.

Ik belde namelijk omdat we iets daarvoor storing met de glasvezel hadden en ik de T-mobile router nog in de kast zag staan, hem aanzette en hij tot mijn verbazing nog werkte ook. Dat kwam even goed uit!! Hij is toen een poosje door anderen gebruikt, dus ik snap dat ik nu geen claim meer kan leggen op mei/juni dit jaar, maar nu (15. sept dus) wil ik toch echt het abonnement stopgezet hebben, met coulance (dus zonder afkoopsom), omdat het niet mijn fout is dat hij hier nog steeds stond en het abonnement niet opgezegd was toen ik daar om vroeg.

Maureen zei dat bij de opzegging van mijn privé abonnement met nummer XXXX op 20 juni 2020 er iets verkeerd gegaan was bij T-mobile. Het zakelijke abonnement met nummer XXXX  (een ander nummer dus met betalingen vanaf een ander bankrekeningnummer) is toen opgezegd per 23 januari (omdat dat nog geen jaar oud was) ipv mijn privé abo op 20 juli (maand opzegtermijn), terwijl ik wel een bevestiging heb gekregen voor opzegging per 20 juli.
Dit wilde ze wel voor me rechtzetten, maar omdat het privé abonnement gebruikt is tijdens een caiway storing en daarna op kantoor is neergezet kon dat niet meer met terugwerkende kracht. Ondertussen had ze het zakelijke abo per direct opgezegd ipv mijn privé, en dat kon niet meer teruggezet worden omdat ze dat net gedaan had (die dag zelf). Oftewel een beetje puinhoop.

Ik belde daar 6 oktober weer met uw klantenservice voor. Het bleek dat dan eerst de andere annulering er uit gehaald moest worden om vervolgens een nieuwe annulering aan te kunnen maken. Dat zou uw collega doen en dan vervolgens het opnieuw stopzetten met een afkoopsom, waar ik dan om verder gedoe te ontwijken maar mee instemde. Ik zou daar een mail van ontvangen. De mail die ik kreeg was een recflamemail om juist 4g voor thuis te bestellen. Verder geen bevestiging van opzeggen.

13 oktober dus maar weer gebeld.  Ik kreeg hetzelfde verhaal te horen, maar nu werd me verteld dat ze niets anders kon doen dan het doorzetten naar de technische dienst oid en dat die contact met me op zouden nemen.

Ik stuur u deze mail omdat er natuurlijk geen contact met me opgenomen is en ik vind dat ik inmiddels meer dan genoeg betaald heb voor een abonnement wat maanden lang niet gebruikt is en ook meer dan genoeg moeite heb gedaan om het abonnement stop te zetten. Ik laat u dus hierbij weten dat ik vind dat u in gebreke bent gebleven en dat ik mijn bank ga instrueren om betalingen naar T-mobile stop te zetten indien ik niet heel snel van u hoor.

Inmiddels lijkt het zakelijke abonnement (XXXX) afgekocht te zijn daar ik een factuur heb ontvangen van 61,18 er staat afkoopsom op de factuur.

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MoniqueDo 

Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cifjers van de iban? Dan kijk ik graag met je mee!

Reageer