Beantwoord

APN settings 4 G router buitengebied verbinding

• 26 juni 2020
  • 11 reacties
  • 696 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

APN settings 4 G router buitengebied verbinding 

icon

Beste antwoord door Gilbert 26 juni 2020, 22:57

Hoi @JMTele 

Op mijn iPhone staat als apn ingesteld: smartsites.t-mobile 

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn leeg. Ik neem aan dat dit bij jou hetzelfde zou moeten zijn. 

Mocht dat niet werken dan kun je hier de algemene apn instellingen van T-Mobile terugvinden. 

-Gilbert

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @JMTele 

Op mijn iPhone staat als apn ingesteld: smartsites.t-mobile 

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn leeg. Ik neem aan dat dit bij jou hetzelfde zou moeten zijn. 

Mocht dat niet werken dan kun je hier de algemene apn instellingen van T-Mobile terugvinden. 

-Gilbert

bedankt Gilbert

weet jij ook waarom T-mobile de maximale snelheid knijpt bij 4G buitengebied? met mijn tel haal ik soms 120 MB maar met de router maar max 30 MB?

Reputatie 5
Badge +5

Ik zie deze gedachte vaker voorbij komen, maar T-Mobile knijpt in principe geen verbindingen af zolang de databundel nog niet volledig gebruikt is. Waarom jouw router lagere snelheden haalt durf ik niet te zeggen, wellicht dat andere forum leden daar meer verstand van hebben. 

-Gilbert

Ik heb zojuist een document gezien van T-Mobile dat ze de verbindingen max op 25MB up en 25 MB down aanbieden….

Reputatie 3

4GvT in de huidige vorm is maximaal 25 Mbps up/down. De eerste variant uit 2016 t/ 2018 was in principe ongelimiteerd. Ik had tot mei dit jaar 130 Mbps maar t-mobile heeft lekker geknutseld aan de zendmast, beetje zoals Buurman&Buurman denk ik, en nu is de snelheid nog geen derde daarvan. Ik ga over naar Vodafone, dan heb ik weer 130 Mbps. De slogan dat t-mobile het bestEnetwerk had is hier in ieder geval totaal achterhaald. Zelfs KPN is beter.

Reputatie 3
Badge

Goedenavond ik heb vanaf het begin van 4GvT gehad en met de pilot team de basis gelegd en heb sinds vandaag de nieuwste snelle abonnement van 4GvT afgesloten tot 100mb down en 10 mb up en start bundel van 500GB. Deze nieuwe abonnementen zijn gisteren in de verkoop gegaan. ik heb geluk dat de mast 300 meter bij mij vandaan staat. de concurrentie zitten hier ver vandaan dus nu nog geen optie voor mij. uit betrouwbare bron wel vernomen dat de concurrentie niet stil zit hier in de buurt. ik heb 5 strepen bereik maar de snelheid heeft volgens mij ook te maken met welke antenne frequentie de verbinding loopt. Woon in het buitengebied en in het dorp heb ik met mijn mobiel veel snellere verbinding. moet eerlijk zeggen dat 4GvT steeds volwassener word. 

Alleen voor 4GvT is de APN = fms

gr jempi

ex Pilot deelnemer 4GvT

Reputatie 3

@Jempivingerling Mooi product dat 4GVT Extra Snel. Zou het graag aanschaffen in plaats van mijn huidige 4GVT maar de recente enorm slechtere snelheid hier heeft mij een slecht gevoel over t-mobile gegeven. Zo heb je 130 Mbps en opeens 45 Mbps. Nee, bij mij komt er thuis geen t-mobile meer in. Was van plan ook zakelijk met mijn bedrijf naar t-mobile te gaan maar het is Vodafone Red Pro Unlimited geworden. Daarmee gewoon weer 130 Mbps en vol signaal op zelfde zendmast. En dat abo geeft 10Gb per dag dus 300Gb in de maand.

Jammer hoor, ruim 2 jaar erg tevreden geweest maar voor mij is dit product nu waardeloos. Heb hier als fall back VDSL van KPN met 4G modem en zelfs dat is sneller dan t-mobile. Ooit het snelste, nu de langzaamste. 

Reputatie 3
Badge

@GrannySmith ben vandaag bezig geweest met testen van de verplichte hardware. de Huawei outdoor. ziet er fancy uit maar ik krijg geen er geen snelheid in. testen gehad met nog geen 2 mb download. mijn huidige hardware Huawei B535-232 met buiten router haal ik gemiddeld 90 MB down. Dus s hardware is belangrijk. op deze router heb ik 5/5 streepjes ontvangst. vol ontvangst met 4G +.

De nieuwe huawei outdoor router 3/3 streepjes alleen geen 4G+ (LTE+)

kpn heeft plannen om hier ook vlakbij wat te bouwen en tot die tijd is T-Mobile de enige oplossing hier. maar ik moet zeggen dat ik eerlijk gezegd tevreden bent tot nu toe. nog niet 100% maar verder geen klagen.

sterkte en hoop dat je voor jezelf de beste oplossing kiest.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jempivingerling,

Ik ga dit gelijk even doorspelen, want het is wel opmerkelijk dat het met de oude apparatuur wel lukt, maar met de buitenrouter (nog) niet. Via Twitter zag ik ook dat je in contact was met mijn collega over de snelheid en monteurafspraak, dit ga ik gelijk even oppakken en doorspelen naar mijn collega's die hier mee aan de slag gaan. Hopelijk heb ik snel een update voor je!

Reputatie 3

@Jempivingerling Dank voor het delen van je ervaringen. Duidelijk. Ik moet zeggen dat die B2368 een beetje raar ding is. Want er zit dus een omni-directionele antenne in maar geen aansluitingen voor een betere antenne. Dus heb je niet de ontvangst die je zou wensen kun je verder niets verbeteren. En eigenlijk weet ik al genoeg, zowel de huidige 4GVT als de extra snel variant zijn dus afgeknepen op 30 en 100 Mbps. Alleen de eerste versie uit 2017/2018 - die ik dus heb - was dat niet. Ik zeg “was”, want bij mij is dat dus nu ook beperkt tot slechts 45 Mbps. Niet door afknijpen maar gewoon door geknoei met de antennes op de zendmast of het zendvermogen. De signaal ruisverhouding was tot begin mei 17dB en is nu 3dB. En signaalsterkte was 4 en is nu 2 streepjes. Dat ligt niet aan mijn installatie, dus ligt het aan de zendmast.

Jammer maar met Vodafone met zelfde modem en plaats in het huis en zelfde frequentie (band 3), heb ik weer 130Mbps met als bonus een upload van 30Mbps, die is bij mij met t-mobile nooit boven 15Mbps gekomen.

Dat het nieuwe buitenmodem alleen 4G geeft en geen 4G+ kan beteken dat er dus geen carrier aggregation plaats vindt. Gek genoeg zie ik dat op het b618s modem bij t-mobile wel en bij Vodafone niet. Terwijl Vodafone dus wel een hoge snelheid biedt, 17dB en 4 streepjes ontvangst op dezelfde zendmast.

Maar ik weet genoeg; vrijwel zeker gaat Extra Snel bij mij geen enkele verbetering geven want het probleem ligt bij de zendmast. En bovendien; de buis voor glasvezel steekt al een meter van het huis uit de grond en wordt binnenkort aangesloten. Caiway 700Mbps. Yippie. Dan gaat t-mobile en KPN hier de deur uit en houd ik Vodafone als fall-back.

Dat t-mobile niet in staat is mij te vertellen waarom de snelheid opeens nog maar een derde is, is wel een beetje sneu. Het product is daardoor slechter, daar is een reden voor, maar helder wordt dat niet. Bij telco’s “pikken” we dat maar omdat ze altijd wegkomen met “snelheid tot” in plaats van garanties. Is bij geen enkel ander product zo. Als ik een brood koop is tot op de gram nauwkeurig het gewicht vastgelegd en staan alle ingrediënten op de verpakking. Maar ben ik voor 500 euro per jaar 4GVT gebruiker ben ik aan de nukken van t-mobile overgeleverd. U heeft nog maar een derde van de snelheid? Uw probleem! Dacht het niet want dan stem ik met de voeten.

Reputatie 3
Badge

Hi @Jempivingerling,

Ik ga dit gelijk even doorspelen, want het is wel opmerkelijk dat het met de oude apparatuur wel lukt, maar met de buitenrouter (nog) niet. Via Twitter zag ik ook dat je in contact was met mijn collega over de snelheid en monteurafspraak, dit ga ik gelijk even oppakken en doorspelen naar mijn collega's die hier mee aan de slag gaan. Hopelijk heb ik snel een update voor je!

@David goedemorgen. Thanks je mag me ook pb sturen. Geen probleem. Het is vreemd idd en de monteurs afspraak is ook al niet eenvoudig snel te regelen zodat die kan onderzoeken. Dit omdat ik in het buitengebied zit 🙈 Dus nu wachten op hun. Gelukkig heb ik nog goed verbinding maar iemand die afhankelijk is van een nieuwe buitenrouter zou nu zonder zitten met een lopende abonnement Gr 

Reageer