Beantwoord

Buitenantenne 4G voor Thuis extra snel zelf plaatsen?

• 16 januari 2021
  • 2 reacties
  • 213 Bekeken

Hallo,

Ik heb mijn buitenantenne voor 4G voor thuis zlef geplaatst. Alles werkt perfect! Gericht op de 4G-mast van T-Mobile, vrij hoog aan mijn huis bevestigd. (Hoger dan de monteur mag doen.)

Ik heb alles bij elkaar bij het afsluiten van het contract ook meteen gekocht, heb dus lagere maandlasten.

Mijn vraag: “Is de Guidion monteur verplicht het te plaatsen, of mag ik die afmelden?” 

icon

Beste antwoord door eric 17 januari 2021, 01:38

De monteur moet het minimaal controleren en rapporteren. De plaatsen, richting en de details doorgeven aan T-Mobile zijn belangrijk voor het goed functioneren van deze snelle dient voor jou, maar ook voor andere klanten in jouw omgeving.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +12

De monteur moet het minimaal controleren en rapporteren. De plaatsen, richting en de details doorgeven aan T-Mobile zijn belangrijk voor het goed functioneren van deze snelle dient voor jou, maar ook voor andere klanten in jouw omgeving.

Bedankt Eric voor je antwoord.

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen niet in staat zijn dit behoorlijk aan te sluiten. Maar op zich is het nu niet bepaald ingewikkeld. Als je de signaalsterkte meet van de verschillende 4G zendmasten in de buurt is er altijd eentje de beste. Voor  mij is dat er een van T-Mobile op 1800 meter van mijn huis met de antenne gemonteerd op 40 meter. De andere masten zijn lager waardoor het signaal veel meer geblokkeerd wordt door woningen en andere obstakels.

Maar zoals ik het nu heb gedaan ben ik uiterst tevreden: Een stabiele 95 Mbps en sterk genoeg als wifi in heel ons huis. Ook de upload snelheid is wat er wordt beloofd door T-Mobile. Geen extra versterkers of wat dan ook nodig.

Ik volg je advies op en ga op de monteur wachten. 

Hartelijke groeten,

Harco

Reageer