Vraag

Data sim only of 4G voor thuis Sim only

• 15 maart 2020
  • 12 reacties
  • 515 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 5 reacties

Voor in mijn mifi router welke van de  2 heb ik nodig?

Data sim only of 4G voor thuis sim only?

De 100GB ziet er namelijk makkelijker uit voor mij.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @FWDFWD 

Heb je zelf al een router? Sim zonder router kunnen gaan, sim en router is ook mogelijk.

Elke maand begin je met 100Gb, wanneer die op is, is je dag tegoed 5 GB en kun je gratis aanvullen met elke keer 2 GB.

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Data sim only is ook te gebruiken in de EU (18GB) en 4G voor thuis alleen in Nederland. Volgens mij heeft een data sim only gewoon een 5 GB dag tegoed net 1GB aanvullers.

https://www.t-mobile.nl/shop/product/tablet-sim-only?ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=GOT41,GAT41,27506115

Reputatie 7
Badge +18

@FWDFWD Er zit verder een snelheids limiet op 4G voor thuis van 25 Mbit up en down, een mobiele sim only heeft dat niet.

Huawei E5885L ik heb deze

Reputatie 7
Badge +17

@FWDFWD 

Bij 4G voor thuis begin je elke maand met 100 GB daarna elke dag 5 GB tegoed met 2 GB aanvullers. Snelheid 25 Mbps.

Data sim only begint niet met 100 GB dus gewoon 5 GB elke dag met 1 GB aanvullers. Snelheid zit geen restrictie op dus tot 256 Mbps. 18 GB in buitenland te gebruiken en 4G voor thuis kan alleen in Nederland gebruikt worden.

Qua snelheid maakt niet zoveel uit, zit nu op 50Mb en 25Mb up thuis zo ga het niet echt merken

Reputatie 7
Badge +17

Dan raad ik je 4G voor thuis aan.

We gaan het zien, net 4G voor thuis besteld.

Woensdag geef ik wel even een update

Alles lijkt het te doen, snelheid is maar 16Mb/s in het centrum van amsterdam, zou het aanpassen van de APN hier op werken?

Reputatie 7
Badge +17

Smartsites.t-mobile.nl is de standaard APN.

Omdat iedereen nu thuis werkt vanaf zijn laptop/pc of gebruik maakt van het T-mobile netwerk is het misschien wat minder en misschien ook omdat het in Amsterdam is.

Test eens de snelheid met een bekabelde laptop direct op de router met de Ookla speedtest app.

Reputatie 7
Badge +18

@FWDFWD Heb je voldoende 4G signaal?

Bedenk dat er op dit moment vanwege het vele thuiswerken met b.v. video vergaderen etc. er meer bandbreedte dan normaal verbruikt wordt.

Reputatie 3

goedemiddag,

speciaal voor 4gvt is de APN "fms” ter beschikking gesteld. 

Heb allebei gecheckt met testmy.net en ookla, maakt weinig uit tussen fms of smartsites.

Reageer