Beantwoord

Datalimiet 4G voor Thuis

• 4 juli 2017
  • 7 reacties
  • 459 Bekeken

Ik krijg geen sms of mail als mijn datalimiet (bijna) is bereikt (4G voor thuis pakket 100Gb)?? Ik kan ook geen nieuwe bundel bijkopen als het bijna op is?Ik ga er ontzettend snel doorheen? Klopt dat? Als ik geen internet heb, hoe kan ik dan een bundel bijkopen? Of zijn dit domme vragen?
Gr. Marijke
icon

Beste antwoord door Muberra 5 juli 2017, 13:31

Hoi Marja60,

Begrijpelijk dat je meer grip op jouw dataverbruik wilt hebben!

Ook fijn om te lezen dat 05alexander92 met je meedenkt! Heb je al in dit topic van ons gekeken? Hierin geven wij tips over wat je kunt doen om jouw dataverbruik in de gaten te houden. Neem het even door, ik weet zeker dat je er iets aan gaat hebben!

Je kunt weer nieuwe databundels kopen via jouw My T-Mobile account! Dat is heel handig en de snelste manier om nieuwe databundels aan te schaffen. Dat moet ook lukken als je geen internet meer hebt.

Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is. Anders geef het aan en dan helpen wij je verder! 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Het zou mogelijk moeten zijn om een nieuwe bundel bij te kopen en wel voor de volgende tarieven:

■5 GB voor € 10,00
■25 GB voor € 20,00
■100 GB voor € 40,00 (alleen beschikbaar bij internetbundel L)

Waar gebruik je exact je 4G voor Thuis abonnement voor? Tegenwoordig kun je op veel apparaten instellen dat het een verbinding is met datalimiet, en daardoor gaan apparaten bijvoorbeeld geen updates installeren via die verbinding, maar bewaart hij deze voor een reguliere verbinding. Misschien kan door dit na te kijken het je ook wel helpen om langer met je bundel te doen.
Ik heb 4G voor thuis omdat ik hier verder geen/zeer weinig mogelijkheden heb voor internet. Heb TV via de satelliet. Ben pas verhuisd en vind dit echt niet fijn, maar dat is blijkbaar het nadeel van net in het buitengebied wonen.
Ik vlieg door de bundel van 100 GB heen :((( en moet elke keer data bijkopen. Nu is het weer bijna op en kan dus niet bijkopen. Moet eerst helemaal op zijn begrijp ik. Maar dan heb ik geen bereik/verbinding meer met het net, dus hoe moet ik dan bijkopen?? Het gaat om een vaste PC.
Heb trouwens al zo veel mogelijk programma-updates gestopt!
Reputatie 4
Hoi Marja60,

Begrijpelijk dat je meer grip op jouw dataverbruik wilt hebben!

Ook fijn om te lezen dat 05alexander92 met je meedenkt! Heb je al in dit topic van ons gekeken? Hierin geven wij tips over wat je kunt doen om jouw dataverbruik in de gaten te houden. Neem het even door, ik weet zeker dat je er iets aan gaat hebben!

Je kunt weer nieuwe databundels kopen via jouw My T-Mobile account! Dat is heel handig en de snelste manier om nieuwe databundels aan te schaffen. Dat moet ook lukken als je geen internet meer hebt.

Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is. Anders geef het aan en dan helpen wij je verder! 🙂
Muberra, ik heb gekeken maar dat geldt toch allemaal voor een mobiele telefoon? Ik heb het over een vaste gewone PC...Windows 10..Het is toch vreemd dat ik zo snel door de data heen ben...Ik heb natuurlijk een virusscanner die moet updaten en ik download wel eens wat, maar zeker geen grote bestanden. Ik kijk geen Youtube en geen films.
Heb wel een website die ik onderhoud, maar dat is ook geen datavreter...

Ik heb internet ook nodig om TVprogramma's terug te kijken (satelliet TV), maar dat doe ik ook niet dagelijks.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marja,

Nee hoor, dat geldt ook voor een 4G voor Thuis abonnement 🙂 Als je op jouw computer inlogt via de browser op het My T-Mobile account van jouw 4G voor Thuis abonnement, kun je bij Verbruikstatus een GB-aanvuller aanschaffen.
Wat betreft jouw verbruik: vanwege de wet op Privacy mogen wij niet naar de inhoud van jouw dataverkeer kijken. Wij registreren alleen het aantal MB’s dat je verbruikt. Heb je nog gekeken naar het topic die mijn collega Müberra meestuurde? Daar vind je meer tips over hoe je jouw dataverbruik in de gaten kunt houden en dus meer inzicht kunt krijgen.

Laat je weten of het is gelukt met het activeren van een GB-aanvuller?
Reputatie 2
Mensen zijn zo door hun 100GB heen. Die vergelijking met 'staat voor xxx uren video, xxx uren dat' kan je niet van uit gaan. Een per ongeluke update die binnenkomt die je vergeten bent uit te schakelen, websites bezoeken met wifi op je telefoon, emails die binnen worden gehaald, het is een onrealistisch beeld. Er gaat zo veel meer over een verbinding.

Zelf zit ik nu op mijn eerste 2 weken 4GvT en ik ben nu al door 60GB heen, wat ik nog netjes vind aangezien ik al mijn grote downloads schedule voor snachts en overdag een beetje let op wat ik doe. De nachtbundel staat nu al op 300+GB

Ik heb voor de zekerheid maar een 25GB bundel bijgekocht en ik heb de weekend bundels er nog niet eens bij opgeteld.

Reageer