Beantwoord

Downgrade

• 3 december 2020
  • 8 reacties
  • 508 Bekeken

Sinds een week of wat ik heb ik opeens de snelheid van "normaal” 4G voor voor thuis ipv. extra snel ! Rond de 29 down en 5 up ! Heb het nieuwe snelle abbo sinds juli en altijd 95 down en 10 up. Altijd zeer stabiel. Kan iemand de schakelaar weer terug zetten naar extra snel ?! Er is niets aan de plek van het modem veranderd en heb nog steeds een sinr van rond de 15.

Met vriendelijke groet,

Alex

icon

Beste antwoord door David 9 december 2020, 08:05

Goedemorgen @Lilouvida,

Ik heb dit even nagevraagd en het lijkt erop dat je niet de juiste combinatie (dus mét buitenrouter) gebruikt voor 4G voor Thuis Extra Snel, waardoor deze snelheid wordt beperkt. De bundel 4G voor Thuis Extra Snel is echt alleen voor het gebruik met de binnen- én buitenrouter bedoeld. 

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan horen we het graag! 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Sinds een week of wat ik heb ik opeens de snelheid van "normaal” 4G voor voor thuis ipv. extra snel ! Rond de 29 down en 5 up ! Heb het nieuwe snelle abbo sinds juli en altijd 95 down en 10 up. Altijd zeer stabiel. Kan iemand de schakelaar weer terug zetten naar extra snel ?! Er is niets aan de plek van het modem veranderd en heb nog steeds een sinr van rond de 15.

Met vriendelijke groet,

Alex

@Lilouvida ja daar hadden wij ook last van @feplas en een aantal anderen. @David zie je er zijn er meer die er last van hebben.

Wij hebben er inmiddels geen last meer van. Aantal uren last van gehad en na reboot was het opeens weer extra snel.

Helaas help rebooten hier niet. Gebeld met de klantenservice en die heeft het doorgezet naar de "technische dienst”. Die gaat me binnen een week bellen. Ben benieuwd !

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Lilouvida,

Ik heb dit even nagevraagd en het lijkt erop dat je niet de juiste combinatie (dus mét buitenrouter) gebruikt voor 4G voor Thuis Extra Snel, waardoor deze snelheid wordt beperkt. De bundel 4G voor Thuis Extra Snel is echt alleen voor het gebruik met de binnen- én buitenrouter bedoeld. 

Hoi David,

Bedankt voor je reactie !

Is er dan iets veranderd in het beleid omtrent modem gebruik ?! Het heeft toch altijd gewerkt vanaf juli ?

Beetje zonde om een antenne op je dak te plaatsen als het eigenlijk niet nodig is in mijn situatie ?

De ontvangst is meer dan voldoende ! Waarom de snelheid afknijpen, Ik heb toch de buitenrouter gewoon betaald?

MvG.

Alex

Goedemorgen @Lilouvida,

Hoi David,

Bedankt voor je reactie !

Is er dan iets veranderd in het beleid omtrent modem gebruik ?! Het heeft toch altijd gewerkt vanaf juli ?

Beetje zonde om een antenne op je dak te plaatsen als het eigenlijk niet nodig is in mijn situatie ?

De ontvangst is meer dan voldoende ! Waarom de snelheid afknijpen, Ik heb toch de buitenrouter gewoon betaald?

MvG.

Alex

Heb trouwens het buitenmodem verkocht omdat het zonde is zoiets in de schuur te laten staan als je het niet gebruikt en nodig hebt om te kunnen genieten van het snellere 4g voor thuis !

Nu “ineens” de snelheid is beperkt zonder buitenrouter wil ik best wel weer zo'n buitenrouter kopen maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat T-mobile nog niet zolang geleden bewust heeft besloten andere modems dan de bijgeleverde buitenrouter uit te sluiten van het snellere 4g voor thuis !  Anders moet er toch iets anders aan de hand zijn !

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Lilouvida,

Er wordt van tijd tot tijd een check gedaan of de juiste apparatuur wel wordt gebruikt bij het juiste abonnement en aan de hand daarvan kan het dus gebeuren dat dit wordt aangepast. Bij jou is dit dus ook onlangs gebeurd, aangezien de juiste apparatuur niet wordt gebruikt bij het abonnement 4G voor Thuis Extra Snel.

Het is wel erg zuur dat je de buitenrouter hebt verkocht (al snap ik je beweegreden), want wij verkopen deze niet los. Ik heb hier ook geen alternatief voor, want ik heb jammer genoeg geen stapel buitenrouters staan.

Als je nog aanvullende vragen hebt dan hoor ik het graag van je!

Wat een onzinnige beleid zeg van T-Mobile. Iets wat werkt niet werkend maken. Het maakt toch ook niet uit met wat voor een telefoon je op het netwerk zit ?! Maar goed, het is wat het is !

Er staan momenteel op marktplaats gelukkig een paar van deze routers van T-mobile klanten die hetzelfde dachten als ik :-)

Bedankt voor je duidelijke antwoord !

MvG.

Alex

Reputatie 2

@Lilouvida beetje vreemd is het wel ja maar in de voorwaarden staat:

Maar toch. Vreemd want 

@David Ik zie nergens in de voorwaarden staan dat de snelheid teruggezet wordt wanneer een andere router dan de aangeboden set wordt gebruikt. Of mis ik ergens iets? Ik vraag me af of bovenstaand stukje sterk genoeg is om dat de snelheid terug te zetten.

Reageer