Beantwoord

Draytek Vigor 2926 in bridge mode icm UDM Pro

• 6 januari 2021
  • 14 reacties
  • 427 Bekeken

• is een Master Poster
  • 10 reacties

Hallo,

Op dit moment gebruik ik een Draytek Vigor 2926 in bridge mode icm een UDM Pro. Dit werkt prima voor een dag, de UDM Pro krijgt netjes een IP adres van t-mobile. Zodra het IP adres vernieuwd wordt verliest de Draytek zijn LTE verbinding. Ik moet hem dan uit en aan zetten om de verbinding opnieuw tot stand te brengen. Ik heb dit probleem nooit als ik de Draytek gewoon als router gebruik.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Note: de WAN instellingen van de UDM Pro zijn nogal beperkt. Staat uiteraard wel op DHCP.

icon

Beste antwoord door TechRacing93 28 januari 2021, 16:28

Hi @Bruwa 

Zou zoiets niet beter samen werken met de UDM; https://eu.store.ui.com/collections/early-access/products/unifi-lte-pro-beta

Misschien alleen een beetje duur :wink:

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Bruwa ,

Dank je wel voor je bericht! Ik denk graag met je mee naar een oplossing. Om het probleem goed in kaart te brengen, heb ik wel wat vragen voor je. Als ik het goed begrijp heb je de Draytek Vigor 2926 ingesteld als alternatieve router in combinatie met een UMD Pro. De LTE-verbinding is de verbinding die gekoppeld is aan een 4G apparaat. Hoe wordt deze precies uitgezonden? Excuses, de set-up is mij niet helemaal duidelijk! 😅

Hi @Boris 

De Draytek Vigor heeft dus een 4G verbinding welke over LAN port 1 wordt gebridged naar de WAN poort van de UDM Pro. 

Na een dag valt de verbinding steeds weg en moet ik de Draytek Vigor opnieuw opstarten om het weer voor een dag werkend te hebben. Nadat de verbinding is weggevallen komt deze overigens wel om de 10 seconden kortstondig terug, zoals je in onderstaande log van de Draytek kunt zien:

"2021-01-18 16:48:49", "[4G]<5> resubmit notify urb failed[-1]"
"2021-01-18 16:48:49", "[4G]<5> ********* LINK Down *********"
"2021-01-18 16:48:49", "[4G]<5> Keep alive timer timeout"
"2021-01-18 16:48:41", "[4G]<5> [Modem Status] IMSI: 204163500258196  "
"2021-01-18 16:48:40", "[4G]<5> Operator Name: T-Mobile  NL"
"2021-01-18 16:48:40", "[4G]<5> Access tech : LTE. Band : E-UTRA Op Band 8.  "
"2021-01-18 16:48:40", "[4G]<5> Max Channel Rate: TX 50000000 bps, RX 150000000 bps"
"2021-01-18 16:48:40", "[4G]<5> send_at_cmd_sync(AT+QCFG='dhcppktfltr',1) :   ERROR     "
"2021-01-18 16:48:39", "[4G]<5> Necessary to reconfigure: 0"
"2021-01-18 16:48:39", "[4G]<5> Packet service state: Connected"
"2021-01-18 16:48:39", "[4G]<5> Draytek LTE modem initialized successfully"
"2021-01-18 16:48:39", "[4G]<5> ********* LINK UP *********"

Er treedt een keep alive timer timeout op. Deze timer (Keep WAN) is aan of uit te zetten, maar in beide gevallen resulteert dit niet een verbinding die zichzelf herstelt.

Enig idee?

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Bruwa ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik vermoed dat een verandering de naamgeving van de APN het probleem kan oplossen. Deze staat nu ingesteld als ‘fms’, wat gekoppeld is aan Mobiel. Helpt het het om deze te veranderen naar ‘internet’? Grote kans dat die dan wel kan draaien met het dynamische IP adres. Laat je weten of dit het probleem oplost? 

Hi @Boris ,

Bedankt voor het meedenken. Volgens dit topic moest ik 'fms’ gebruiken voor een publiek IP. Ik heb dit nodig voor de VPN server die op de router draait (met DDNS). Blijft dit behouden bij de APN 'internet’?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bruwa, voor Thuis gebruiken we inderdaad die APN, maar ik vermoed dat omdat jij een 4G-verbinding vanuit de Draytek naar de UDM laat lopen, dat die APN-aanpassing voor het gewenste effect zal zorgen. De VPN denkt nu dat er verbinding gemaakt moet worden met de Thuis-verbinding, terwijl je juist die dynamische IP daarvan nu niet nodig hebt. Misschien begrijp ik ‘em verkeerd, maar zo ziet de setup er nu in mijn hoofd uit! 😊

Hallo @Jason ,

Hartelijk dank, nog even ter verduidelijking, is met deze APN mijn WAN IP straks publiek? Ik kan me namelijk herinneren van 'smartsites.t-mobile’ dat het gemaskeerd werd waardoor mijn WAN IP niet van buitenaf bereikbaar was.

Hi @Boris @Jason ,

De APN 'internet’ werkt wel, maar is enorm traag. De verbinding wordt dan significant slechter, zoals je hieronder kunt zien.
We zitten in een buitengebied, dus wellicht dat dit er iets mee te maken heeft. Enig idee?

APN 'fms'

APN 'internet'

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bruwa, bedankt voor je terugkoppelingen! Ik moet je eerlijkheidshalve het antwoord schuldig blijven, maar wil wel graag grondiger onderzoeken of er niet iets in het netwerk/de verbinding zit. Mag ik je vragen om een privébericht (de link is klikbaar) te sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN, alsjeblieft? Dan kan ik nagaan of er aan onze kant iets aangepast kan worden. Alvast bedankt!

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Bruwa 

Zou zoiets niet beter samen werken met de UDM; https://eu.store.ui.com/collections/early-access/products/unifi-lte-pro-beta

Misschien alleen een beetje duur :wink:

@TechRacing93 Bedankt voor deze tip! We hebben eigenlijk alles van Ubiquiti (switches, AP's, camera's) en het werkt naadloos met elkaar samen dus wellicht het overwegen waard. 

@Jason Bedankt voor de moeite, ik heb je een privébericht gestuurd met de gegevens.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bruwa, ah je hebt een 4G voor Thuis abonnement? Pardon, ik ben van Thuis en hoewel de naam anders doet vermoeden, is 4G voor Thuis onderdeel van Mobiel (mobiele 4G-verbinding). Ik zal je topic in de juiste subsectie plaatsen zodat mijn collega's het zo snel mogelijk voor je oppakken. Excuses voor de verwarring!

Interessant dat er automatisch een antwoord wordt toegewezen. De werkelijke oplossing voor dit probleem is niet eindeloos wachten tot er iemand van T-Mobile reageert, maar overstappen naar glasvezel van KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Bruwa,

Excuus voor de late reactie! 

Voor een andere router dan de Huawei-routers die we in combinatie met 4G voor Thuis bieden kunnen we geen ondersteuning bieden, maar er zijn wel een aantal 4GvT-fans/-experts hier op de Community die je wellicht wel verder kunnen helpen! @feplas @Jempi @Tabali, hebben jullie misschien tips voor Bruwa?

Reputatie 4
Badge +1

Sorry ik haak af. 

suc6 

gr jempi

Reageer