Sticky

[Info] 4G voor Thuis: Mijn Odido account activeren

  • 10 August 2016
  • 53 reacties
  • 15208 Bekeken

Reputatie 5

[Update 5 juli 2021. De aanmeldprocedure van Mijn Odido voor 4G voor Thuis is vereenvoudigd.]

Om de status van je verbruik te kunnen monitoren, MB-aanvullers aan te schaffen, je facturen te zien, etc. raden we je aan om een Mijn Odido account te maken. Dat gaat als volgt.

1. Open je browser en ga naar https://www.odido.nl/login.
2. Registreer een Mijn Odido account. Voor 4G voor Thuis is een SMS-verificatie sinds 2021 niet meer nodig, maar moeten de laatste 5 cijfers van de bankrekening worden ingevoerd.
3. Kies een gebruikersnaam en wachtwoord en druk op “Account aanmaken.
4. Je ontvangt nu een activatiemail. Klik op de link in deze mail.
5. Je account is nu geactiveerd en je kunt dus gebruik maken van Mijn Odido!


53 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HGDrenth 

Het kan zijn dat het account al is gekoppeld waardoor je nu geen nieuw account kan koppelen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kijk ik of ik het account kan ontkoppelen zodat je zelf een nieuw account kan aanmaken. Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie om een bericht te sturen. 

Ik zie je bericht graag tegemoet. 

Reputatie 1

Ik probeer mijn 4G voor thuis te koppen en dan krijg ik een foutmelding: Het is niet mogelijk dit mobiele (?) nummer te koppelen. Dit terwijl ik wel het 097 nummer van de sim-verpakking overneem.

Is er iemand die me kan vertellen hoe ik e.e.a. wel kan koppelen in mijn account?

Reputatie 7

Hi @mvswelm,

Op dit moment is het nog niet mogelijk, maar ik verwacht hier op korte termijn wel verandering in. Als er wat te melden is dan doen we dat natuurlijk ook via onze Community! 

Als je nog andere vragen hebt horen we het graag en anders alvast fijne feestdagen! :santa::champagne_glass:

@PJ06
Dit is helaas niet mogelijk. Je dient een aparte account aan te maken voor je 4G voor Thuis abonnement. Wél kun je beide accounts in de My T-Mobile app toevoegen, zodat je een overzicht hebt van al je abonnementen.

We begrijpen dat dit niet optimaal is en gaan kijken hoe we dit anders kunnen gaan inregelen. Ik heb dit toegevoegd aan het topic Work in progress & ideeën

Dit was 4 jaar geleden het antwoord op de vraag of je meerdere accounts kon samenvoegen.

Is dit inmiddels mogelijk?

Reputatie 7

Hoi @Caelan,

Zou je mij via een privébericht het 097- en simkaartnummer kunnen sturen? Daarnaast heb ik ter controle ook nog je volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN nodig. Dan ga ik kijken hoe het kan dat jouw aansluiting nog niet actief is en dit zo snel mogelijk verder oppaken!

@Caelan zou je Op deze pagina je 097 nummer willen invoeren en vervolgens op je huawei 4G device naar http://192.168.8.1/html/smsinbox.html gaan en de verificatie sms uitlezen. Lukt dat?

Dit werkt niet. Ik kan mijn 097 niet op die pagina invoeren (het nummer is niet bekend) en de link werkt niet. Dat lukt sowieso niet op mijn Huawei device. Daar kan je niet mee op internet. 

Reputatie 7
Badge +15

@Caelan zou je Op deze pagina je 097 nummer willen invoeren en vervolgens op je huawei 4G device naar http://192.168.8.1/html/smsinbox.html gaan en de verificatie sms uitlezen. Lukt dat?

Ik heb de stappen uitgevoerd hoe het moet, maar mijn nummer wordt nog steeds niet herkend dus ik kan nog steeds geen gebruik maken van mijn modem. 

Bij mij doet hij het ook niet. Moest van klantenservice hier om hulp vragen want zij wist niet hoe het werkt. Dus graag hulp bij dit dure product!
Reputatie 6
@EstherN1984

Ik denk je expliciet moet uitloggen (en e.v.t. ook nog de t-mobile.nl cookies verwijderen). Dan op https://www.t-mobile.nl/login met laptop inloggen met naam EsthervH1984

Dan de procedure ingaan van wachtwoord opvragen. Ik denk dat je dan weer een nieuwe verificatie SMS krijgt die je dan kan gebruiken om de 4GvT mytmobile te activeren.



De forumnaam is nog weer wat anders dan de mytmobile naam. Iemand anders zat uiteindelijk ook met 2 forumnamen, maargoed daar kan je er dan 1 gewoon niet gebruiken.
@tmoesel.

Ik heb de SMS met verificatiecode gevonden. Maar hoe kan ik het aanmaken van het account afmaken?

Ik heb een my t-mobile account voor mijn mobiele telefoon (EstherN1984), nu had ik voor 4G voor thuis een nieuw account gemaakt (EsthervH1984). (beide accounts gaan naar hetzelfde hotmail adres)Omdat ik de verificatiecode niet kon vinden heb ik dit afgebroken, maar wel mijn mailadres bevestigd. Ik was bij de stap om de verificatiecode in te vullen. Als ik opnieuw een account probeer aan te maken dan krijg ik deze melding: Er is al een account voor het mobiele nummer dat je opgeeft. Controleer het nummer en probeer het opnieuw. Is het nummer correct? Vraag dan opnieuw je gegevens op. Als ik dit doe dan krijg ik alleen een verificatiecode voor mijn mobiele account EstherN1984.
Reputatie 6
@EstherN1984

De 097 SIMkaart gewoon in je modem laten zitten en dan met een 06 nummer smartphone even een test SMSje naar de 097 zenden. Dan via http://192.168.8.1/html/smsinbox.html met je laptop die SMS uitlezen. Als je geen SMS krijgt dan is er blijkbaar wat anders mis. Een verificatiecode ontvangen via SMS in de modem is wel belangrijk voor deze zelfregistratie voor zover ik weet.



Als je met je laptop via de Huawei inlogt op https://www.t-mobile.nl/login moet je een keuze tussen "4G voor Thuis" en "T-Mobile Thuis" krijgen. Zoniet, misschien gaat je laptop dan via een ander WiFi netwerk het internet op en dan werkt het principe niet.
@tmoesel. Ik heb alle cookies verwijderd van de laptop, maar bij het registeren wordt het telefoonnummer nog niet herkend. Ik heb ook geprobeerd om me zo aan te melden. Maar ik krijg geen verificatiecode per e-mail. Is er nog een andere manier om dit op te lossen?

Als ik een sms naar het 097 nummer wil sturen, moet ik dan de simkaart in een mobiele telefoon doen?
Reputatie 6
@EstherN1984

Als je meerdere T-Mobile accounts hebt (b.v. meerdere SIMkaarten) dan kan het nogal eens voorkomen dat (verlopen) cookies voor problemen zorgen. Als je op je laptop verbonden met Huawei modem en dus via 4GvT verbinding, de cookies van t-mobile.nl wist, denk ik dat er een probleem minder is. Er kan ook nog wat anders aan de hand zijn, stuur o.a. eens een SMS naar je 4GvT 097 nummer om te kijken of dat deel van het proces in ieder geval werkt.
Mijn telefoonnummer voor 4G voor thuis registratie wordt niet herkend. Ik ben verbonden met de HUAWEI modem. Ik heb het geprobeerd op mijn telefoon (Samsung S6 Edge) en via de laptop in Chrome en Explorer.
Reputatie 5
Hoi Jacob,



Leuk dat je hebt gekozen voor 4G voor Thuis! 🙂 Wel handig als je ook een My T-Mobile account kunt aanmaken natuurlijk. In principe zou de sms met de verificatiecode ook op jouw modem binnen moeten komen. Kun je anders eens de 4G voor Thuis simkaart in een toestel plaatsen, krijg je daar de verificatiecode wel binnen?



Laat je weten of het is gelukt? Mocht het niet lukken, kun je mij dan een privébericht sturen met jouw 097-nummer, volledige adres, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van jouw bankrekeningnummer. Dan kijk ik met je mee naar een oplossing!
Hallo,



Ik heb hetzelfde probleem als Nermin4G hierboven bij het aanmaken van een account. Dus nummer was niet ingevuld, verificatiecode komt niet aan. 4G is de enige internetverbinding. Hoe nu verder?

vrgr jacobh
@Hajar



Het is toch nog gelukt.

In het modem bij SMS komen ook berichten binnen zoals je code.

Had ik nog niet gezien.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Japo,



Wij zijn dit nog aan het onderzoeken. Wij hopen snel met een oplossing te komen!
Helaas is het mij niet gelukt.

Alles volgens instructie gedaan maar kreeg de melding van de sms en dat gat niet in het modem.

Nu geeft het systeem aan dat het er wel instaat maar ik kan niets opvragen zoals wachtwoord .

Hij geeft aan dat de combinatie 097 en email niet klopt.
Hi tmoesel!



Dank je voor het delen van de informatie, dat geeft ons een beter beeld van de omvang van het probleem. Het probleem is bekend en we hebben meerdere meldingen ontvangen. We gaan dit verder onderzoeken en er alles aan doen om het op te lossen! We houden contact.



Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel ze gerust! 🙂
Reputatie 6
Het probleem is weer terug van weggeweest; met chrome56, fysiek scherm, geen proxy:



The www.t-mobile.nl page isn’t working



www.t-mobile.nl redirected you too many times.

Try clearing your cookies.

ERR_TOO_MANY_REDIRECTS

[Reload]



Wel komt er nu geen stop, de tab blijft laden en waiting..., dat was eerder geloof ik niet zo.



Met druk op stop knop en dan nog een keer op die knop (als reloadpage) drukken laat weer de inlogpaginazien. 29 uur geleden lukte inloggen niet, internet was te traag, waarschijnlijk door vrijdagavondspits.
Reputatie 6
@Iwan_HTC

Probleem was met chrome 56 op 1 linux pc met fysiek scherm, proxy bypass. Met firefox op dezelfde pc werkte het wel, maar via squid proxy op headless pc. Op die headless pc ging het met chrome 56 (ook via squid) wel goed. Uiteindelijk ging het ook daar fout maar toen werkte de eerste weer wel. Nu kan ik het ook niet reproduceren, ook niet onder windows met ie11.
Reputatie 3
@Robstermax



Bij mij was dit probleem afgelopen dagen ook aan de hand, nu niet . Hetzelfde deed zich ooit hardnekkig voor bij NPO site. Cookies van de site wissen helpt een dag of zo en een aantal uren alles uit (geen stroom door werkzaamheden an electric) blijkbaar ook. Ik denk dat het te maken heeft met een cookie timing probleem als je op de site zowel zonder login (dus b.v. als niet TMO klant) als logged-in kan zijn. Nu expliciet uitloggen lijkt ook te helpen. Heb niet via ander provider geprobeert maar dat kan ik doen als het probleem er weer is en niet bij mijn 4GvT account kan.


Misschien vraag ik naar de bekende weg, maar ik ga het toch even doen.



Heb je het al geprobeerd in bv Firefox of Chrome, ik ben erg benieuwd of daar hetzelfde ervaart.

Ik kan het hier met Edge Firefox IE en Chrome niet reproduceren namelijk
Reputatie 7
Hi guys,



Op dit moment heb ik hier de oplossing niet voor. Ik heb het voorgelegd aan de technische specialisten van 4G voor Thuis en hoop dat zij maandag hier een oplossing voor hebben!



Blijf ook vooral suggesties met elkaar delen, misschien komen we er dan al achter!

Reageer