Beantwoord

Heeft iemand ervaring met 4GVT icm Asus 4G-AC55U - 4G Router?

• 14 december 2016
  • 5 reacties
  • 509 Bekeken

Ik had een Fritz en de Huawei heeft teveel
tekortkomingen. Ondanks dat er wellicht in
de toekomst betere firmware komt wil ik
daar liever niet op wachten.

Dus wie heeft er ervaring met de Asus?
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 21 december 2016, 23:17

Hi continent,

Kun je concreet aangeven welke tekortkomingen je ziet in het Huawei modem? We zijn aan het kijken naar een opvolger, en kunnen jouw suggesties daarin meenemen.

Zelf heb ik geen ervaring met de ASUS, maar als ik de specs zie dan wil ik je aanraden om op het volgende te letten: T-Mobile gebruikt de 900MHz, 1800MHz en 2100MHz frequenties voor 4G. De ASUS ondersteunt alleen 800/1800/2600, dus op het T-Mobile netwerk zal je alleen gebruik kunnen maken van het 1800MHz frequentieblok als je besluit deze modemrouter aan te schaffen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi continent,

Kun je concreet aangeven welke tekortkomingen je ziet in het Huawei modem? We zijn aan het kijken naar een opvolger, en kunnen jouw suggesties daarin meenemen.

Zelf heb ik geen ervaring met de ASUS, maar als ik de specs zie dan wil ik je aanraden om op het volgende te letten: T-Mobile gebruikt de 900MHz, 1800MHz en 2100MHz frequenties voor 4G. De ASUS ondersteunt alleen 800/1800/2600, dus op het T-Mobile netwerk zal je alleen gebruik kunnen maken van het 1800MHz frequentieblok als je besluit deze modemrouter aan te schaffen.
Beste Dennis, dit zijn de spec's;
Connectiviteitstechnologie
LTE: Downlink 150 Mbps / Uplink 50 Mbps
HSPA+: Downlink 28 Mbps / Uplink 11 Mbps
4G FDD-LTE: 800 /1800 /2600
4G TDD-LTE: 2500 /2600
3G UMTS: 850 /900 /2100
2G EDGE/GPRS/GSM: 850 /900 /1800 /1900

Volgens is de 2100MHz van het 3G netwerk
welke er wel tussen staat.

De tekortkomingen zijn vooral geen inzicht in
de (LAN)clients (je hebt hulpprogramma's
nodig om deze te zien) en het volledig
ontbreken van een (goede) handleiding.

Voor mij zou een eenmaal hogere aanschaf
geen probleem zijn geweest maar de Huawei
is uiterst sober uitgerust. Hetgeen ik niet
gewend ben van Huawei.
Reputatie 5
Badge +11
@continent
Het klopt wat je aangeeft, echter ondersteunt de ASUS alleen 3G op 2100MHz, niet 4G. Dus:

Het T-Mobile netwerk ondersteunt de volgende frequenties:
3G: 900MHz, 2100MHz
4G: 900MHz, 1800MHz, 2100MHz

Ondersteund door de Asus 4G-AC55U (specifiek voor de T-Mobile frequenties):
3G: 900MHz, 2100MHz
4G: 1800MHz

Dank voor je toelichting. We nemen dit mee in de overweging voor een nieuw model. Inderdaad is er geen uitgebreide handleiding beschikbaar, maar wel een productbeschrijving. Heb je behoefte aan uitleg over een specifieke functie van het modem?
Als ik hier ook even op mag reageren is denk ik een heel belangrijke functie van het modem, het inzichtelijk maken van het dataverbruik.

Voor 50euro krijg je 'maar' 100GB, wat opzich niet weinig is, maar wel te weinig om geen controle er op te houden.

Als je ziet wat Netflix / youtube en andere streaming diensten verstoken binnen enkele secondes dan wil je exact weten vanaf welke client deze data verstookt wordt om zo daar acties op te kunnen nemen.

Wij hebben een huishouden met o.a. meerdere apple devices die constante alle apps aan het updaten waren, dan is echt je data er zo doorheen. Alleen door extra monitoring / inzicht is dit te tackelen.
Behalve de tekortkomingen, die al zijn opgemerkt en waar ik ook tegenaan ben gelopen, kan nog wel wat opnoemen. Ik weet niet of dat allemaal aan het modem te wijten is, maar ik mis een extern vast IP adres en VOIP.
Ook zou ik graag de mogelijkheid hebben om vaste IP adressen uit te delen aan de aangesloten PC's en andere apparaten.
Er zit wel een telefoonaansluiting op en in het instelmenu staat ook iets over VOIP maar kennelijk zijn dat dummies.
Voor de rest ben ik wel blij met het modem en de werking er van.

Reageer