Ik heb nu al een enige tijd een 4g voor thuis abonnement en ik heb in het verleden bij UPC zonder enige problemen poorten geopend (eigen W.O.W. server gedraait, shoutcast servers etc)
Nu wil ik een nat type 1 op mijn playstation 4 omdat ik geen vrienden kan joinen of lobby's vinden om te kunnen spelen online.
ik heb op mijn modem (de huawei E5186s-22a) mijn ps4 in dmz gezet wat altijd zou moeten werken, maar ik krijg nog altijd nat type 2. Poorten geopend via virtual server en special applications list.
maar niks heeft geholpen. kan iemand mij helpen om een nat type 1 te krijgen.
* Ik heb al mijn APN op fms staan
* poorten zijn geopend (zie foto's)
* Mijn ps4 heeft een statische Ip adres
* het gaat om de modem huawei E5186s-22a
Beste antwoord door tmoesel
Als je zowel DMZ als portforwarding rules hebt ingesteld voor de PS4 gaat het niet werken. Dit levert een foute configuratie van NAT/firewall in de Huawei op; De DMZ rules en portforwarding rules zullen elkaar overschrijven zonder dat dat gemeld/gecheckt wordt door de Huawei. En verder heb je dezel poorten op 2x in een lijst staan gezien de screenshots, dus 3 zaken die elkaar in de weg zitten. Ik heb geen PS4 en ken die NAT types niet uit mijn hoofd, maar dit zal niet werken. E.v.t. een referentie URL posten met welke info/definitie je gebruikt.
Aangenomen dat je maar 1 subnet 192.168.0.0/24 met de Huawei zelf op 192.168.0.1 hebt en de PS4 b.v. op 192.168.0.4, moet de DHCPserver range dit niet overlappen. Het is niet duidelijk of dit het geval is uit jouw info. DMZ moet dan uit en maar 1 ruleset voor de 192.168.0.4