Huawei B2368-66 in Bridge mode / IP Pass Through -> Gelukt!!!!

• 29 oktober 2020
  • 0 reacties
  • 254 Bekeken

MIJN VRAAG: Hoe zet ik de Huawei B2368-66 in Bridge mode?

Yes bridge mode is gelukt!!!! In iets andere vorm, maar het werkt!

Een opmerking vooraf:

Het is wel zeer teleurstellend, dat de collega's van de klantenservice die door de jaren heen dezelfde vraag krijgen van mij (hoe weinig ook gesteld) nog steeds met de grootste fantasie verhalen in weten te vullen en dat de technisch geachte ondersteuning het moet doen met support van het forum waarop geen afdoende antwoord is.

Beste klantenservice: Het kan op de nieuwe echt met een kleine omweg! Hier is hoe het simpel is te realiseren.

Antwoord op mijn vraag: IP Pass through werkt, maar Bridge mode werkt niet met de geleverde Huawei versie bij T-Mobile 4g Voor thuis Extra snel

!!!! Als je meer wilt weten dan ik hieronder heb beschreven, geef een seintje…. ik heb meer screenshots klaar staan. Zo heb ik het werkende gekregen met een aantal simpele instellingen!

1. Sluit B2368 aan (zonder of met SIM) en doe de utp kabel in je PC; zet wifi tijdelijk uit.

2. Log in op de B2368  met IP nummer 192.168.1.1 als admin ipv user (admin/CPE@huawei) en verander je wachtwoorden (modify)
    Bij mij deed FireFox het niet, maar dat kan aan een Add on van mij liggen. Chrome doet het wel bij mij.
  3. Verander het IP adres (maar bijvoorbeeld 192.168.5.1) van de B2368 als deze in dezelfde range zit als die van je beoogde netwerk. (Network setting (afgekort NS), Home Network), machine start op en gebruik het nieuwe IP nummer om in te loggen als admin
  4. Optioneel kun je nu alle WIFI zaken uitzetten onder het menu NS
  5. Nu gaan we de APN veranderen naar fms (als SIM er in zit). Onder NS kies je Broadband.
  6. Bij “Internet Setup” staat “#1” verander deze naam. Kies hiervoor modify, De-selecteer Auto APN en en zet “fms” in APN veld (zie ook ander topic van @Jempi dacht ik op dit platform). Kies Apply of scroll naar onderen om alles in één te veranderen (maar ik doe dat meestal liever even niet om fouten te kunnen achterhalen).
  7. Doorloop de inlog procedure weer en kom terug in dit menu en klik weer op modify #1. Scroll nu naar onderen enselecteer IP Pass Through. Laat de rest vooralsnog staan zoals het staat (Lease 120 sec, Mode op Dynamic zie plaatje). Kies Apply en een reboot gaat plaats vinden. Dit zal 3-5 minuten kunnen duren. Klaar!
  8. Na het starten van de B2368 krijgt je computer weer internet (kan even duren). Zoek je IP adres op in Windows (Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen). En als het goed is heb je nu een internet adres die op je eigen up-to-date router aan kan sluiten.

0 reacties

Geen reactie

Reageer