Beantwoord

Huawei B2368-66 in Bridge mode / IP Pass Through -> Gelukt!!!!

  • 29 oktober 2020
  • 16 reacties
  • 1231 Bekeken

MIJN VRAAG: Hoe zet ik de Huawei B2368-66 in Bridge mode?

Yes bridge mode is gelukt!!!! In iets andere vorm, maar het werkt!

Een opmerking vooraf:

Het is wel zeer teleurstellend, dat de collega's van de klantenservice die door de jaren heen dezelfde vraag krijgen van mij (hoe weinig ook gesteld) nog steeds met de grootste fantasie verhalen in weten te vullen en dat de technisch geachte ondersteuning het moet doen met support van het forum waarop geen afdoende antwoord is.
 

Beste klantenservice: Het kan op de nieuwe echt met een kleine omweg! Hier is hoe het simpel is te realiseren.

Antwoord op mijn vraag: IP Pass through werkt, maar Bridge mode werkt niet met de geleverde Huawei versie bij T-Mobile 4g Voor thuis Extra snel

!!!! Als je meer wilt weten dan ik hieronder heb beschreven, geef een seintje…. ik heb meer screenshots klaar staan. Zo heb ik het werkende gekregen met een aantal simpele instellingen!

  1. Sluit B2368 aan (zonder of met SIM) en doe de utp kabel in je PC; zet wifi tijdelijk uit.
     
  2. Log in op de B2368  met IP nummer 192.168.1.1 als admin ipv user (admin/CPE@huawei) en verander je wachtwoorden (modify)
    Bij mij deed FireFox het niet, maar dat kan aan een Add on van mij liggen. Chrome doet het wel bij mij.
  3. Verander het IP adres (maar bijvoorbeeld 192.168.5.1) van de B2368 als deze in dezelfde range zit als die van je beoogde netwerk. (Network setting (afgekort NS), Home Network), machine start op en gebruik het nieuwe IP nummer om in te loggen als admin
  4. Optioneel kun je nu alle WIFI zaken uitzetten onder het menu NS
  5. Nu gaan we de APN veranderen naar fms (als SIM er in zit). Onder NS kies je Broadband.
  6. Bij “Internet Setup” staat “#1” verander deze naam. Kies hiervoor modify, De-selecteer Auto APN en en zet “fms” in APN veld (zie ook ander topic van @Jempi dacht ik op dit platform). Kies Apply of scroll naar onderen om alles in één te veranderen (maar ik doe dat meestal liever even niet om fouten te kunnen achterhalen).
  7. Doorloop de inlog procedure weer en kom terug in dit menu en klik weer op modify #1. Scroll nu naar onderen enselecteer IP Pass Through. Laat de rest vooralsnog staan zoals het staat (Lease 120 sec, Mode op Dynamic zie plaatje). Kies Apply en een reboot gaat plaats vinden. Dit zal 3-5 minuten kunnen duren. Klaar!
  8. Na het starten van de B2368 krijgt je computer weer internet (kan even duren). Zoek je IP adres op in Windows (Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen). En als het goed is heb je nu een internet adres die op je eigen up-to-date router aan kan sluiten.

 

icon

Beste antwoord door David 9 februari 2021, 16:14

Hoi @dretjedretje en @Lambertus,

Het meerdere malen per etmaal resetten van het IP-adres leek een tijdelijke bug en ondertussen krijgen we signalen terug dat dit opgelost is. De reset is nu weer, zoals voorheen, één keer per 24 uur. Dit is standaard bij 4G voor Thuis en is niet aan te passen.

Mocht je nog problemen ervaren met de reset die meermaals per etmaal plaatsvindt, dan kun je via onze dekkingskaart een melding indienen, zodat onze netwerkspecialisten dit op kunnen pakken voor je.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 1

OOK GELUKT, B2368-66 IN BRIDGE, Ubiquiti Unifi netwerk er achter!

@dretjedretje super bedankt voor het delen van deze gegevens en @Jempi voor eerdere posts over dit onderwerp!! Ik had eerder gepost dat ik geen switch achter de B2368-66 kon plaatsen, dus deze post maar opgepikt en de werkwijze EXACT gekopieerd. Het werkte in 1 keer! Dat scheelde een hoop uitzoekwerk en stress!

Vervolgend heb ik er een compleet Unifi managed netwerk achter gehangen met de volgende opbouw :

Direct achter de B2368 modem een Ubiquiti UniFi Security Gateway geplaatst die als router dient. Hier is aan gekoppeld :

Ubiquiti UniFi Cloud Key, G2+, met HDD, hier ga ik straks de beelden van een beveiliging camera en een Unifi doorbell op koppelen. Opslag kan in dit systeem mooi zonder betaald abonnement (in tegenstelling tot de gangbare merken).

2 x Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE), 1 stuks voor in mijn huis en 1 stuks voor de grote schuur annex bijgebouw op ons erf. 1 switch zit achter de andere switch via 25 meter Cat6 grondkabel, werkt perfect.

5 x Ubiquiti UniFi AC Lite > 2 stuks via switch1 en 3 stuks via switch2, allemaal met PoE.

Ik haal op alle Wifi punten snelheden van 30-60 Mbit/s, met uitschieters naar boven van 130Mbit/s en naar beneden van 20Mbit/s. 

Op Switch2 heb ik ook een 55cm Oled TV via UTP Cat5E kabel aangesloten; Netflix & NPO Start werkt goed en zonder enige vertraging, op HD werkt het uitstekend. 4K heb ik nog niet uitgeprobeerd :-)

Gisteren ook mijn Musiccast aangesloten, werkt ook uitstekend, direct Spotify streamen via de speakers (Wifi), geen probleem met poorten etc. moet nog wel podcasts en internetradio proberen die ik eigenlijk nooit gebruik.

Ik ga nog een Unifi camera & doorbell aansluiten, die komen met PoE op switch2 met 40 meter grondkabel, dus dat is wel een beetje spannend. Dan zit er totaal zo’n 65 meter grondkabel en 2 switches tussen de B2368 en het verste UTP punt, maar ik denk dat dat wel gaat lukken. 

Als je vragen hebt over deze setup, laat gerust weten.

 

Hoi hoi,

Wat goed om te horen dat mijn instructie je heeft kunnen helpen. Ik heb zelf een Ubiquiti  Edge Router X er achter gehangen met Ubiquiti controller en mesh netwerk. 

De enige problemen waar ik nog tegenaanloop is de 24-uurs verversing van het IP nummer door T-Mobile die leidt tot 6 minuten offline zijn. Dit is onacceptabel lang en T-Mobile communiceert dit niet. Ze zouden er op terugkomen, maar tot op heden niets vernomen.

Ik dacht eerst dat het aan de tweede locatie lag, maar inmiddels blijkt dat de Huawei Router eenmaal per 24 uur opdracht krijgt van T-Mobile om zich opnieuw te melden. Helaas is daar geen openheid van zaken in. 

grt,

Andre

Mooie uitleg dit zeg! Ga ik zeker iets mee doen. 
Dan kan ik die eigen firewall nog beter benutten

Bedankt voor de tip!

 

@David  Ik heb bij de servicedesk een aantal weken geleden (2020) een vraag gesteld over de refresh van het IP adres. Aangezien mijn modem dagelijks een update krijgt van het IP addres en daardoor mijn netwerk meerdere minuten niet beschikbaar is …. vervelend als ik met mijn collega's in een teams meeting zit. 
Heeft het zin om de refresh IP Pass Through update te wijzigen naar bijvoorbeeld…. 172.800 seconden ipv 120 seconden?
Ik hoop iets te mogen vernemen. Thnx alvast.

grt, Andre

Nieuw op dit forum, hallo allemaal. 

met volle interesse dit forum gelezen en de kritische houding t.ov de router. Wat meteen ook mijn reden is om op dit forum te kijken.  Voor 240 Euro is het een beperkt bagger ding :) 

Ben ik de enige die moeite heeft met een DHCP-scope van maximaal 32 clients? 
Ik heb een Unify AC lite omgeving, dus dat kan ik wel tackelen. 

We wilden de internet verbinding ook gaan gebruiken voor doormelding van de Inbraakcentrale… maar met een downtime van 6 minuten elke 24 uur is dat wel een "dingetje”

@David  Weet jij of deze useless reset op alle APN's plaats vindt of wellicht alleen op de FMS APN? 
Ik neem hierbij aan dat die reset geforceerd wordt vanaf de  provider (gezien de 24 uur timer na aanmelding). 
Zijn APN's “nternet" en “smartsites.t-mobile” anders ingericht? 

Enfin: voor mij nu een serieuze overweging om gebruik te makne van mij 14 dagen retourrecht :( 

 ben benieuwd

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @dretjedretje en @Lambertus,

Het meerdere malen per etmaal resetten van het IP-adres leek een tijdelijke bug en ondertussen krijgen we signalen terug dat dit opgelost is. De reset is nu weer, zoals voorheen, één keer per 24 uur. Dit is standaard bij 4G voor Thuis en is niet aan te passen.

Mocht je nog problemen ervaren met de reset die meermaals per etmaal plaatsvindt, dan kun je via onze dekkingskaart een melding indienen, zodat onze netwerkspecialisten dit op kunnen pakken voor je.

Hoi @David David, 

Ook de onderbreking van eenmaal per etmaal is niet wenselijk. Is deze te voorkomen door gebruik te maken van een andere APN?  
ofwel: is de onderbreking ook aanwezig als ik gebruik maak van APN  “internet" of “smartsites.t-mobile”?

 

Reputatie 1

uit B2368 aan (zonder of met SIM) en doe de utp kabel in je PC; zet wifi tijdelijk uit.
 

  1. Log in op de B2368  met IP nummer 192.168.1.1 als admin ipv user (admin/CPE@huawei) en verander je wachtwoorden (modify)
    Bij mij deed FireFox het niet, maar dat kan aan een Add on van mij liggen. Chrome doet het wel bij mij.
  2. Verander het IP adres (maar bijvoorbeeld 192.168.5.1) van de B2368 als deze in dezelfde range zit als die van je beoogde netwerk. (Network setting (afgekort NS), Home Network), machine start op en gebruik het nieuwe IP nummer om in te loggen als admin
  3. Optioneel kun je nu alle WIFI zaken uitzetten onder het menu NS
  4. Nu gaan we de APN veranderen naar fms (als SIM er in zit). Onder NS kies je Broadband.
  5. Bij “Internet Setup” staat “#1” verander deze naam. Kies hiervoor modify, De-selecteer Auto APN en en zet “fms” in APN veld (zie ook ander topic van @Jempi dacht ik op dit platform). Kies Apply of scroll naar onderen om alles in één te veranderen (maar ik doe dat meestal liever even niet om fouten te kunnen achterhalen).
  6. Doorloop de inlog procedure weer en kom terug in dit menu en klik weer op modify #1. Scroll nu naar onderen enselecteer IP Pass Through. Laat de rest vooralsnog staan zoals het staat (Lease 120 sec, Mode op Dynamic zie plaatje). Kies Apply en een reboot gaat plaats vinden. Dit zal 3-5 minuten kunnen duren. Klaar!
  7. Na het starten van de B2368 krijgt je computer weer internet (kan even duren). Zoek je IP adres op in Windows (Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen). En als het goed is heb je nu een internet adres die op je eigen up-to-date router aan kan sluiten.

 

dretjedretje, tx4all. Heb je stappen 1 t/m 7 allemaal doorlopen. Heb de modem ingesteld op 192.168.8.1. deze hangt dus achter/ voor mijn bestaande netwerk. So far so good.

 

Toch heb ik t probleem dat meerdere keren per dag de verbinding wegvalt. Het vreemde is als ik via browser en nieuwe ip adres, dus de 195.168.8.1 inlog op de modem zie ik nu bij home network (static dhcp): een heel ander ip adres staat wat begint met 91.141…… en dit adres wordt via de WAN gegeven aan mijn synology router. In de log van mijn modem: system monitor → log staat in 1 dag ongeveer 1500 keer de melding: 

log meldingen
   

Daarnaast heb ik in de log ook een paar keer de melding dat hij opnieuw opstart om opnieuw verbinding te maken.

 

Iemand een idee. Want vanmiddag wel doorgeschakeld naar de technische boys op de achtergrond van de helpdesk. Daar wordt in ieder geval geen ondersteuning geboden voor het veranderen van de instellingen van Huawei modem. Wel werd gemeld dat er volgende week een update zou komen waardoor de verbinding niet meer eens per 24 uur hoeft te worden vernieuwd. Al is dit niet mijn probleem (het gebeurd namelijk veel vaker op een dag 🙂 ) zou dit ook voor mij moeten gaan helpen. Ben benieuwd en zal volgende week wel weer moeten gaan bellen……..

 

 

 

 

Reputatie 1

@David  Ik heb bij de servicedesk een aantal weken geleden (2020) een vraag gesteld over de refresh van het IP adres. Aangezien mijn modem dagelijks een update krijgt van het IP addres en daardoor mijn netwerk meerdere minuten niet beschikbaar is …. vervelend als ik met mijn collega's in een teams meeting zit. 
Heeft het zin om de refresh IP Pass Through update te wijzigen naar bijvoorbeeld…. 172.800 seconden ipv 120 seconden?
Ik hoop iets te mogen vernemen. Thnx alvast.

grt, Andre

Heb je bovenstaande al getest. En zo ja gaf dit een verbetering.

Dank voor je reactie

 

Hoi @David David, 

Ook de onderbreking van eenmaal per etmaal is niet wenselijk. Is deze te voorkomen door gebruik te maken van een andere APN?  
ofwel: is de onderbreking ook aanwezig als ik gebruik maak van APN  “internet" of “smartsites.t-mobile”?

 

@David 
Zie he bericht van @lody13 
“Wel werd gemeld dat er volgende week een update zou komen waardoor de verbinding niet meer eens per 24 uur hoeft te worden vernieuwd. “

Kun jij dit bevestigen of ontkrachten? 

Kun je ook nog antwoord geven op mijn andere vraag omtrend gebruik alternatieve APN's 

thanks

 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @David David, 

Ook de onderbreking van eenmaal per etmaal is niet wenselijk. Is deze te voorkomen door gebruik te maken van een andere APN?  
ofwel: is de onderbreking ook aanwezig als ik gebruik maak van APN  “internet" of “smartsites.t-mobile”?

 

Goedemiddag iedereen,

Destijds met het ontwikkelen van 4GvT liepen we er tegenaan dat "smartsites” beperkt aantal poorten had openstaan en dus bijna pot dicht zat. Daarom hebben we 1 speciale APN laten ontwikkelen namelijk "fms” waar we veel meer mogelijkheden hadden. Ik heb/had een camera systeem die ik dankzij "fms” van buitenaf kan benaderen.

En volgens mij  is deze 24 uurs onderbreking  alleen bij 4GvT abonnementen, dus ook met de andere APN varianten. kan het fout hebben maar dacht dat het zo was.

gr jempi

Nu ik dit zo lees denk ik dat de resets nog niet opgehelderd zijn?

Exact iedere 12 minuten en 45 seconden reboot de hel zaak zichzelf.

Zie hieronder:

 

Ik heb dit rot routertje ook, man man man man wat een rotzooi, ik ben geen leek op dit gebied maar ben nu al 5 dagen bezig deze aan de praat te krijgen.

Alles werkt wel als je geluk hebt, maar elke 12 minuten en 45 seconden reboot het apparaat zichzelf , met verschillende firmwares getest, werkt bij alle software zo.

Ding is zeer traag met opstarten, en als je geluk heb start hij eerste keer op, maar de router is erg instabiel, veel problemen met bijv rebooten (gaat vaker fout dan goed, dan weer stroom eraf en erop)

na wifi uitgeschakelt te hebben met geen mogelijkheid terug te krijgen in de software, ook na fabrieksreset geen wifi meer via de router.

Ben al jaren 4g thuis klant, en de oude router is inderdaad niet zo snel als verbinding maar wel zeer betrouwbaar.

Dit is een grote en zeer schandalige misslag van t-mobile.

 

Als het werkt is de verbinding wel 4 to 5 maal zo snel dan met oude router.

Maar dus elke keer na 12minuten en 45 seconden reboot het hele rotzooitje zich zelf

Niet erg lekker als je bijv aan het netflixen bent ofzo.

Reputatie 4
Badge +1

Nu ik dit zo lees denk ik dat de resets nog niet opgehelderd zijn?

Exact iedere 12 minuten en 45 seconden reboot de hel zaak zichzelf.

Zie hieronder:

 

Ik heb dit rot routertje ook, man man man man wat een rotzooi, ik ben geen leek op dit gebied maar ben nu al 5 dagen bezig deze aan de praat te krijgen.

Alles werkt wel als je geluk hebt, maar elke 12 minuten en 45 seconden reboot het apparaat zichzelf , met verschillende firmwares getest, werkt bij alle software zo.

Ding is zeer traag met opstarten, en als je geluk heb start hij eerste keer op, maar de router is erg instabiel, veel problemen met bijv rebooten (gaat vaker fout dan goed, dan weer stroom eraf en erop)

na wifi uitgeschakelt te hebben met geen mogelijkheid terug te krijgen in de software, ook na fabrieksreset geen wifi meer via de router.

Ben al jaren 4g thuis klant, en de oude router is inderdaad niet zo snel als verbinding maar wel zeer betrouwbaar.

Dit is een grote en zeer schandalige misslag van t-mobile.

 

Als het werkt is de verbinding wel 4 to 5 maal zo snel dan met oude router.

Maar dus elke keer na 12minuten en 45 seconden reboot het hele rotzooitje zich zelf

Niet erg lekker als je bijv aan het netflixen bent ofzo.

goedenavond,

zo erg heb ik het nog niet meegemaakt. heb je ook ingelogd met het admin account? ik weet wel dat het opstarten iets langer duurt bij deze router voor mijn gevoel maar zo n drama wat u beschrijft heb ik nog niet mee gemaakt. @feplas Jij?

gr jempi

Reputatie 3
Badge

Hi @Jempi ,

Ik had al gereageerd in een andere post waar dit zelfde verhaal staat. Dit zijn we idd nog niet eerder tegengekomen. Zijn probleem heeft niets met Bridge mode of wegvallende wifi te maken. Dit lijkt me gewoon een defect aan het apparaat.

gr. fer.

@Jempi

Nu is het zelfs zo dat hij geen simkaart meer ziet, en die zag hij de hele tijd nog.

Is er een weg om de pion the herstellen naar fabrieks zonder erbij te komen> ik heb hem op het dak staan 7 meter hoog.

Die plek voor simkaart is ook niet logisch eigenlijk.

Wat ik heb is dat ik na het uitschakelen van  de Wifi in de router deze ook niet meer aan krijg, helemaal weg uit het menu is.

Ook brand er enkel het groene lampje voorop, dus niet de antenne led die doet niks meer.

Wifi proberen aan te zetten door 1 sec op die knop wps te drukken maar niks helpt nog.

Ik log in als admin als je als user in logt kun je die dingen niet aan passen.

Reputatie 4
Badge +1

@Jempi

Nu is het zelfs zo dat hij geen simkaart meer ziet, en die zag hij de hele tijd nog.

Is er een weg om de pion the herstellen naar fabrieks zonder erbij te komen> ik heb hem op het dak staan 7 meter hoog.

Die plek voor simkaart is ook niet logisch eigenlijk.

Wat ik heb is dat ik na het uitschakelen van  de Wifi in de router deze ook niet meer aan krijg, helemaal weg uit het menu is.

Ook brand er enkel het groene lampje voorop, dus niet de antenne led die doet niks meer.

Wifi proberen aan te zetten door 1 sec op die knop wps te drukken maar niks helpt nog.

Ik log in als admin als je als user in logt kun je die dingen niet aan passen.

@navigatieinbouw @feplas ik denk idd dat de router zelf defect is. het beste is om de router om te laten ruilen. op de achterkant van de binnen router zit linksonder een reset knop. 

denk in u geval klantenservice vragen of ze de router om kunnen ruilen. misschien @David wat regelen ;-))

Reageer