Vraag

Huawei B2368 + Philips Hue

• 16 december 2020
  • 2 reacties
  • 269 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds een paar dagen maak ik gebruik van 4G voor thuis icm de Huawei B2368.

Mijn philips hue bridge werkt prima lokaal in het netwerk en is op die manier ook bereikbaar. Echter maakt hij geen verbinding met het internet. De bridge heeft een gereserveerd IP in de router. In de documentatie van philips is te lezen dat port 80 forwarden naar de bridge een oplossing kan zijn maar wanneer ik dit probeer krijg ik de volgende foutmelding van de router:

Weet iemand de oplossing om de hue bridge online te krijgen?

2 reacties

Reputatie 3

Dat is een rare suggestie. Poort 80 is HTTP verkeer. Als al dat verkeer naar de Hue bridge zou gaan kun je in je netwerk geen webbrowser meer gebruiken. De foutmelding is daar duidelijk over; poort 80 is al in gebruik. Wellicht bedoelt Philips poort 8080?

Die informatie komt van een 3rd party Hue app namelijk: http://hueproapp.com/support.php
Bij punt 8 is gaat het erover. Ze suggereren ook een random externe port te forwarden naar 80 intern maar dit geeft dezelfde foutmelding in de router.

Hiervoor heb ik jaren (verschillende) ziggo routers gehad waarbij ik nooit iets heb hoeven doen en de bridge altijd out of the box online ging, hierdoor moet het eigenlijk wel aan de huawei liggen..

Reageer