Sticky

[INFO] Het vernieuwde 4G voor Thuis is hier!

  • 29 juni 2020
  • 284 reacties
  • 15858 Bekeken


Toon eerste reactie

284 reacties

Reputatie 6
Badge +12

@Otgar Er is nog iets wat je even kan controleren. Is op jouw postcode 4G voor thuis snel leverbaar? Dat doen ze namelijk op een stuk minder postcodes dan het basis 4G voor thuis. 

Het abonnement is alleen duurder geworden door de ~1.6% inflatiecorrectie, als er sprake is van een echte prijsverhoging, zoals b.v. enkele euro's bij Ziggo, heb je het recht om direct op te zeggen. Dat heeft T-mobile niet gedaan. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Otgar,

De overstap vanaf een ouder abonnement is alleen mogelijk als je een Sim Only hebt en dan kun je gebruikmaken van Toestel Flexibiliteit om in aanmerking te komen voor de nieuwe abonnementen van 4G voor Thuis (als je huisadres in aanmerking komt voor dat abonnement, zoals @eric terecht aankaart).

In jouw geval is het dus nog een tijdje afwachten voor je over kunt op het nieuwe prijsplan van 4G voor Thuis.

Mocht je andere vragen hebben dan horen we het graag!

Hallo,

 

Ik heb vorig jaar net voor 29 juni, nl op 17 juni, een 4g abonnement voor thuis afgesloten en ik zit nu met 100Gb startruimte en aanvullers van 2Gb. Met een gemiddeld gebruik van 250Gb betekent dit dat ik zo'n 75 keer per maand zit bij te klikken en er regelmatig haperingen in het gebruik zijn, heel irritant bij gaming en bekijken van Netflix.

Ik had in eerste instantie mijn abonnement verlengd, omdat ik de (foute) gedachte had, dat dan de nieuwe voorwaarden direct in zouden gaan (150Gb, 5Gb aanvuller), maar helaas zou dat pas na 17 juni ingaan, dus heeft het voor nu weinig zin om te verlengen.

Ik heb hier contact over gehad met de klantenservice, weliswaar netjes geholpen, verleniging geannuleerd, maar ik schiet er natuurlijk niet zo veel mee op.

Is er een andere manier om nu alvast een grotere aanvuller of startbundel te verkrijgen of per direct op het nieuwe abonnement over te gaan? 

Ik heb een SIM only

Alvast bedankt,

André 

Reputatie 6
Badge +12

Bij 4G voor thuis is er dus een vergroting van de bundels voor de nieuwe abonnementen, maar ook zijn er minder plaatsen (postcode's) waar ze dit aanbieden. Er is ook een versie van 500Gb per maand die “extra snel” is, maar daar hoort altijd een buitenantenne/router van T-Mobile bij.

Je zou op zich een nieuw abonnement, tegen de nieuwe voorwaarden kunnen nemen en dan de oude per 17 juni opzeggen. Dan betaal je 2 maanden dubbel, maar kan het gelijk ingaan.

Herhaalklacht over 4gvt extra snel:

Opnieuw valt de verbinding meermaals per dag uit en gaat het modem booten, dit ondanks de tijdschakelklok die het modem 's nachts even van de stroom haalt. Dit ismet meerdere mensen die via Teams online hun werk/school doen onwerkbaar. Een klacht via de netwerkkaart leidde tot een keurig telefoontje van een mevrouw die de verbinding 'even helemaal resette' en mij een bezoek van een Gideon installateur toezegde, maar die is nooit gekomen. Ondertussen zitten wij nog met de gebakken peren.

 

Zou het bijvoorbeeld aan het modem kunnen liggen?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @RioWasHere 

Ik zie dat onze specialisten ermee bezig zijn. Ze gaan contact met je opnemen en ervoor zorgen dat er een Guidion monteur langs komt. Excuses dat het langer duurt!

Hi @RioWasHere 

Ik zie dat onze specialisten ermee bezig zijn. Ze gaan contact met je opnemen en ervoor zorgen dat er een Guidion monteur langs komt. Excuses dat het langer duurt!

Monteur kon niets doen, ben geen stap verder. Ik zou graag een nieuwe binnenunit van de router ontvangen, maar dat kreeg de monteur niet voor elkaar. Status quo dus en ik zit met de gebakken peren 😔

Ik heb voor ons vakantiehuisje een 4GvT abo uit 2018, met de bijbehorende Huawei E5186s-22a (indertijd aangeschaft bij het abo). Ik wil dit verlengen/omzetten naar het nieuwe 4GvT (gewoon, niet Extra Snel omdat een buitenantenne niet mag). Postcodecheck zegt dat dit leverbaar is dus die kunnen we alvast afvinken. 

Kan het abonnement met de huidige router en de huidige SIM worden verlengd? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gversluis 

Ja dat is mogelijk. Je kan dan verlengen met een Sim Only. Je kan dit heel eenvoudig doen via My T-Mobile.

Ik hoop dat je zo verder komt!

Reageer