Sticky Vraag

[INFO] Het vernieuwde 4G voor Thuis is hier!



Toon eerste reactie

144 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jempi,

Zoals eerder aangegeven nemen we dit allemaal mee en gaan hier verder mee aan de slag! We houden je sowieso op de hoogte en hopelijk is het euvel snel verholpen.

Is de door mij aangeschafte Huawei b818 eigenlijk simlockvrij? En zo nee, hoe en wanneer kan ik die simlockvrij maken?

Er zit op de mijne geen simlock op en geen logo van T-mobile. 

Reputatie 4
Badge +2

Het product is aangepast. Als er een goede Dsl of internet lijn geleverd kan worden zullen ze geen 4g voor thuis meer aanbieden. Wel in buitengebied, dat was onderdeel van hun belofte van overal snel internet.

Bestaande klanten kunnen hun product blijven gebruiken of opzeggen.

APN naar fms gezet op mijn b818, ik merk verder geen verschil, de open poorten heb ik niet nodig. Dus maar weer terug gezet naar smartsites, want dat is veiliger als ik het goed begrijp?

Reputatie 2

Ben je wettelijk verplicht om het modem voor 4g voor thuis extra snel erbij te kopen?

Volgens die nieuwste richtlijnen van de acm lijkt het daar niet op.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-consumenten-mogen-eigen-modem-kiezen

Is nog een concept en dus nog niet “geldig”, juridische status van een “beleidsregel” weet ik niet. Is in iedere geval geen wetgeving.

En bovendien is er een SIM only versie dus dan heb je al die vrije keuze. De koppelverkoop met het Huawei modem voor de Extra Snel Versie begrijp ik ook niet.

Reputatie 2

Vervolgens komt ie met de geleverde simkaart maar tot 29mb. Heb toen een speedtest gedaan met een andere simkaart en toen kwam ie op het T-mobile netwerk op 150 mb.


Standaard 4GVT is dus op 30Mbps afgeknepen en extra snel op 100Mbps. Jouw snelheden zijn mooi. Als Vodafone op dezelfde mast en met juist gerichte antenne zit, dan kom je nog wel hoger. Ik had met de oude 4GVT ruim 120Mbps maar sinds mei is het knudde, soms 30-40, enkele keer 80.

Het blijft schuren dat er nooit een garantie is voor de daadwerkelijke snelheid. En ook geen differentiatie naar betalen voor de snelheid. Terwijl de provider ook weet welke snelheid de lijn op dit moment biedt. Lijkt me dus haalbaar om af te rekenen op de daadwerkelijke snelheid. 
Moet je je voorstellen dat je een brood koopt en de bakker verpakt het brood in een niet-doorschijnende zak met de mededeling dat je niet kunt reclameren als er maar twee sneetjes in zitten. Maar zo werkt de telco sector wel. Echt onbehoorlijk. Ik begrijp dat snelheid afhankelijk is van factoren die de telco niet altijd kan beïnvloeden, maar reken dan in ieder geval af op de daadwerkelijke snelheid. Ik betaal EUR 41,77 per maand voor het oude 4GVT en heb nu 1/3 van de snelheid die er was tot mei. Maar de prijs blijft hetzelfde. Ik zeg 4GVT binnenkort op want met Vodafone haal ik hier ruim 120Mbps. Unlimited Red Pro.

Dit is een klantenforum. Moderators leiden vooral discussies tussen klanten in goede banen maar zijn geen tovenaars die alles wat de klantenservice niet kan of mag ineens wel kunnen. Dus op sommige vragen hebben ze, net als de klantenservice geen antwoord.

Idd het zijn moderators en helaas niet onze influencers🤡

@Jempi @David 

Mijn bevindingen zijn niet goed wat betreft snelheid. Ik heb nu de buitenmodem geplaatst op een paal boven alles uit.

 

Geen LTE+ zo te zien. Vandaar de snelheid? Ontvangst zit vaak op 3 en soms op 2 streepjes.

Ik weet niet of het nog invloed heeft op draaien van de buitenantenne zodat deze anders gericht kan staan. Ga ik nog uitzoeken.

Reputatie 2

het product is echt bedoeld voor het adres waar de postcodecheck op is uitgevoerd.

Hoi David, wat zijn de mogelijkheden op het moment dat je verhuist - naar een gebied waar het 4GVT product niet wordt aangeboden, of, wel wordt aangeboden met een lagere snelheid of datalimiet?

Wordt je dan verwacht het contract af te kopen of kun je kosteloos opzeggen gezien jullie de dienst op het nieuwe adres niet kunnen leveren?

@David Dit klopt dus niet, ik heb hier vanochtend een chat over gehad met een T-Mobile medewerker en hoewel je inderdaad het product moet gebruiken op de locatie van de postcodecheck (zoals ik ook doe/ga doen met de nieuwe).

Mag je het pakket zelf op elke plek in Nederland af laten leveren als je dat zou willen, zolang je zelf fysiek maar tekent. In mijn geval wordt deze morgen aangeboden op mijn werk locatie om die reden.

Waarna deze komend weekend meegenomen zal worden naar de camping, hier zal ook de monteur uitgenodigd worden.

Reputatie 2

Tja, poneer hier dan toch maar de vraag. Postcodecheck geeft aan dat Extra Snel hier beschikbaar is met 500Gb bundel. 
Maar… ben oude 4GVT gebruiker (de eerste variant met 100Gb bundel uit 2017) en daarvan is de download snelheid sinds een maand van 130Mbps naar 45Mbps gegaan. Volgens de expert via de helpdesk omdat ik ongunstig zit richting de zendmast (hoewel dus ruim 2 jaar 130Mbps genoten dus dat is kul) of vanwege voorbereidingen voor 5G. Volgens mij is er een andere reden maar komt dat niet boven tafel of mag ik dat niet weten.

In hetzelfde b618s modem een Vodafone SIM geeft direct weer 130Mbps met modem op exact zelfde plaats en zelfde zendmast.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het wel erg toevallig is dat er een nieuwe snellere variant is en de oude variant opeens nog maar een derde van de snelheid geeft...

Is er een manier om Extra Snel eerst te testen?

Reputatie 2

hmmm. Weinig te merken van extra snel:

 

Is dat met de nieuwe outdoor unit ?

 

@Jempi

Mooie foto en lekker de ruimte. Moet goed zijn voor het signaal lijkt me. Niets staat in de weg.

Ik heb mijn simkaart even terug gezet op de B618s-22d. Profiel aangepast van de verbinding en zie hier:

WOW.

Duidelijk dat er iets niet goed is met de nieuwe buitenmodem. En met deze snelheid op mijn 613 vraag ik me af of ik die buitenmodem wel wil gebruiken. Simkaart voor iedereen makkelijk bereikbaar.

Voorlopig ga ik door op mijn B618s-22d en wacht even af waar tmobile mee gaat komen. Monteur laten komen zal zinloos zijn. Deze ga ik zoals het er nu naar uit ziet annuleren.

Misschien ook wel zonde van de niet goed werkende hardware waar ik nu voor betaal. Misschien is daar een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jempi & @feplas,

Dank voor het uitgebreide testen en het elkaar verder helpen! Ik ga de berichten doorzetten naar onze netwerkspecialisten en het team wat over 4G voor Thuis gaat. Het is in ieder geval helder dat het niet zo loopt zoals zou moeten, dus daar moeten we mee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte en als er nog aanvullingen zijn, dan hoor ik het ook graag!

Reputatie 2

@David Zou de snelheid te maken kunnen hebben met de frequentie? Antenne ? Verkeersdrukte ? 
ik zit 300 meter van de mast. En heb 5 streepjes bereik. Ik woon in het buitengebied en als ik in het dorp zuid Beijerland bent 8 km bij mij thuis vandaan, dan is de snelheid veel hoger dan via de mast bij mij.

 

Reputatie 2

Goedemorgen ik mis op de nieuwe outdoor unit een notificatie mogelijkheid voor de aanvullers via sms. Als het verbruikt is of aangevuld.Is er een mogelijkheid om dit naar een opgegeven 06 nummer te laten sturen? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @feplas 

Wat leuk dat je interesse hebt!  Het type modem is Huawei Outdoor CPE B2368 dus je kan daar de specificaties van bekijken en kijken of het aansluit op je wensen wat betreft maximum aantal apparaten die je kan aansluiten. 

@eddy1 Super dat je je abonnement hebt verlengd! Aangezien het om een verlenging gaat, is het niet mogelijk om deze eerder te laten ingaan. Ik hoop dat je nog even geduld kan hebben dan kun je in oktober van dit abonnement gebruik gaan maken. :blush:

Misschien is het een beter idee het abonnement aan te bieden met de gewone binnenrouter of zonder router ( Dat mensen hun eigen router gebruiken. Veel mensen hebben die al en willen graag overstappen naar de snellere variant).

Dan kan het abonnement goedkoper en het spaart geld uit voor de monteur.

En is het binnenkort niet wettelijk geregeld dat je niet meer het verplichte modem  van je provider moet gebruiken? Dan gaat er 10€ per maand af van het abonnement.

 De HDe Outdoor CPE B2368 is volgens mij niet eens 4g+ en kan maar snelheden aan van 150 maximaal.

Verder hoeft er niet geboord te worden in buitengevels. Dat zal ook veel mensen weerhouden om een snellere variant te nemen.

Reputatie 2

@David gaan jullie nu communiceren naar buiten en naar de monteurs dat men bij de nieuwe outdoor unit met het “admin” account (waar je de APN zelf kan aanpassen) moeten gaan inloggen? en gaan jullie ook de automatische APN nu weer terug dicht zetten ? of blijft deze voor de zekerheid voor 4gvt open staan?

 

Halo @Hajar 

Dat was inmiddels bekende informatie die was gegeven door een forumlid waar ik zelfs zal op heb gereageerd.

Ik had eigenlijk verwacht wat de mogelijkheden zijn om over te stappen. Kan jij dat aangeven. Verlengen kan ik nog niet.

Ik hoop spoedig iets te horen om de voortgang er in te houden:wink:. Ik wil graag overstappen.

 

Reputatie 2

@Hakuin ja heeft wel 4G +. Deze foto is uniek omdat hij deze 1x heel even de plus aangaf

Reputatie 2

Tip voor t-mobile; op de webpagina die je krijgt na de postcodecheck staat rechts dat er een binnenrouter geleverd wordt, dat moet uiteraard buitenrouter zijn:

 

Reputatie 2

Hallo,

Ik heb een vraag over de 4GvT extra snel. Ik wil deze voor ons vakantie huisje bestellen maar deze heeft een vrij diepe tuin (±15 m.). Weet iemand:

  • Wat is het bereik van de buitenrouter? (Hoeveel meter)
  • Werkt de antenne goed (hij is nogal klein) of hebben mensen tips voor andere antenne’s die beter werken? Als ik een speedtest doe uit het zolderraam haal ik 45 Mbp, in de tuin zelf maar 10 Mbps. Ik wil de antenne dus bovenop het dak zetten maar hoop dan wel op voldoende snelheid.
  • Hoeveel meter kabel zit erbij van Antenne naar Modem?
  • Is het lastig dit zelf te installeren (voor een leek) en kan ik telefonische technische hulp krijgen? Ik heb het op 19 juli nodig.

Bvd voor je hulp!

Reputatie 2

 @GrannySmith 1binnen en 1 buiten

hmmm. Weinig te merken van extra snel:

 

Is dat met de nieuwe outdoor unit ?

Nee. Met mijn indoor router. Ontvangst is wel goed en geeft 4g aan. Er zouden werkzaamheden zijn die voor 5 uur afrond zouden zijn maar helaas. Nog steeds drama en we gaan nu het weekend in.

Schiet allemaal niet op zo.:rage:

Reageer