Sticky

[INFO] Het vernieuwde 4G voor Thuis is hier!

  • 29 juni 2020
  • 282 reacties
  • 15670 Bekeken


Toon eerste reactie

282 reacties

Ik zie dat mijn bundel niet reset naar 500 GB bij het ingaan van de nieuwe maand. Hoe zit dat? Nu heb ik nog wel flink wat GB's over van de vorige maand, maar in dit tempo gaan ze ooit op zijn als de bundel niet reset.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Reputatie 7
Badge +19

@rdf-70 

Dit is een bekende probleem waar T-Mobile op de hoogte van is en er zijn wel meer mensen die hier last van hebben, blijkbaar is het nog niet opgelost.

@rdf-70

Dit is een bekende probleem waar T-Mobile op de hoogte van is en er zijn wel meer mensen die hier last van hebben, blijkbaar is het nog niet opgelost.

Zijn er ook mensen die er géén last van hebben? Met andere woorden: heeft iedereen hier last van of komt het probleem alleen bij bepaalde accounts voor?

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb helaas geen 4G voor thuis maar niet iedereen klaagt er over, het zijn maar een paar mensen.

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/nieuw-tegoed-niet-aangevuld-in-4gvt-extra-snel-325105

Reputatie 3

Ik heb helaas geen 4G voor thuis maar niet iedereen klaagt er over, het zijn maar een paar mensen.

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/nieuw-tegoed-niet-aangevuld-in-4gvt-extra-snel-325105

Ja, nogal logisch. Iedereen krijgt het tegoed op een andere dag aangevuld. Dus langzamerhand, met nog een week schat ik, heeft elke gebruiker dit probleem. En gaat iedereen aanvallers kopen die dan naderhand gecrediteerd moeten worden, wat natuurlijk weer niet goed gaat etc. etc.

We zetten mensen op de maan, maar t-mobile krijgt dit in bijna 4 weken niet opgelost.

Vandaar ook mijn vraag. Betreft dit een deel van de klanten, of alle klanten? Tot nu toe heb ik nog niet gehoord van iemand die het probleem niet heeft.

Reputatie 7
Badge +20

Hi allemaal,

Het probleem treft onlangs afgesloten/vernieuwde ‘4G voor Thuis’-abonnementen. Ik begrijp dat jullie dit zo snel mogelijk opgelost willen hebben. Onze IT afdeling werkt hard aan een oplossing. Jullie kunnen in de tussentijd dagelijks de gratis 5GB-aanvuller activeren om weer te kunnen internetten. Ik heb voor nu geen verdere update, maar zodra ik meer weet zal ik het uiteraard delen in dit topic! Onze oprechte excuses voor het ongemak!

Reputatie 4
Badge +1

Ik vind zo wie zo dat dat deze bundels vrij gegeven kan worden bij de unlimited abonnementen. dit gelijk gesteld kan worden net als bij internet die je normaal heb thuis. Het beste netwerk van Nederland kan dit makkelijk aan. Scheelt een hoop ergernis en drama.  

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag

Het is onstuimig weer buiten maar mijn internet verbinding is heel onstabiel, mijn netgear router achter mijn Huawei outdoor unit geef regelmatig aan dat er geen internet is. nu zag ik dat mijn databundel was gereset maar heb het idee dat hiermee mijn internetverbinding onstabiel is geworden. was zo blij helaas nu even niet.

mijn interne netwerk is even van slag

Goedemiddag

Het is onstuimig weer buiten maar mijn internet verbinding is heel onstabiel, mijn netgear router achter mijn Huawei outdoor unit geef regelmatig aan dat er geen internet is. nu zag ik dat mijn databundel was gereset maar heb het idee dat hiermee mijn internetverbinding onstabiel is geworden. was zo blij helaas nu even niet.

mijn interne netwerk is even van slag

Is je bundel gereset op de juiste datum? Of was hij bij jou ook niet gereset en nu alsnog wel? En had je dit gemeld bij T-Mobile?

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag

Het is onstuimig weer buiten maar mijn internet verbinding is heel onstabiel, mijn netgear router achter mijn Huawei outdoor unit geef regelmatig aan dat er geen internet is. nu zag ik dat mijn databundel was gereset maar heb het idee dat hiermee mijn internetverbinding onstabiel is geworden. was zo blij helaas nu even niet.

mijn interne netwerk is even van slag

Is je bundel gereset op de juiste datum? Of was hij bij jou ook niet gereset en nu alsnog wel? En had je dit gemeld bij T-Mobile?

@rdf-70 heb 3 dagen geleden nieuwe volledige bundel gekregen van 500gb en nieuwe bundel zou over 3 dagen opnieuw moeten beginnen met 500gb. Gisteren was mijn interne netwerk van slag terwijl de ontvangst goed was. Dan wel dan geen internet ging aan/uit wat ik kon zien op mijn Netgear Nighthawk X6 R8000. Heb mijn netwerk opnieuw ingesteld en vandaag lijkt alles stabiel. dus ik had t mobile nog niet om hulp gevraagd. 

zijn er nog meer mensen bij wie hun startbundel van de week is aangevuld?

 

vandaag is mijn bundel ook reset naar 500Gb. Bijna een week te laat. Heb zelf geen melding bij TMO gedaan..

Bij mij is hij gisteravond gereset. Na dat ik s'middags door T-Mobile verzekerd ben dat het toch echt de 25e al gebeurd was.

Reputatie 7
Badge +20

Hi allemaal,

Het probleem is nog niet 100% opgelost dus het kan inderdaad zijn dat de bundel later wordt gereset dan verwacht. Excuses voor het ongemak!

@David@Jempi@feplas@David@Jempi@feplas Als ik inlog in de B2368-66 modem als admin. Waar kan ik dan de APN omzetten naar fms?

Gisteren alles aangesloten maar nu kom ik ook niet hoger dan 17a 19 mbits.

En David. Jij zei een maand geleden dat je ging uitzoeken of deze omzetting van APN naar fms niet standaard geregeld kan worden. Weet je hier al wat meer over?

Gr Marco planting 

Reputatie 4
Badge +1

@David@Jempi@feplas@David@Jempi@feplas Als ik inlog in de B2368-66 modem als admin. Waar kan ik dan de APN omzetten naar fms?

Gisteren alles aangesloten maar nu kom ik ook niet hoger dan 17a 19 mbits.

En David. Jij zei een maand geleden dat je ging uitzoeken of deze omzetting van APN naar fms niet standaard geregeld kan worden. Weet je hier al wat meer over?

Gr Marco planting 

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/portforwarding-huawei-outdoor-cpe-b2368-325347?postid=1569543#post156954

Networksettings>

Broadband>

 

bij 1 staat standaard “auto” druk op “modify” en verander auto naar fms. geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen

@FinnPlanting aanvulling. bij iedere router moet je volgens mij de juiste apn zelf invullen, wat t mobile wel moet doen in samenwerking met Huawei de gebruiksaanwijzing aanpassen dat iedereen weet dat men niet met USER moeten inloggen maar met ADMIN met daarbij de juiste wachtwoord. en zeker een duidelijke melding maken als men dit pakket koopt.

@David misschien hier een topic maken maar zeker de gebruiksaanwijzing aanpassen.

 

@Jempi super bedankt, het is gelukt. Nog even een goede plek opzoeken om de verbinding nog sneller te krijgen. 😁

 

Reputatie 4
Badge +1

@Jempi super bedankt, het is gelukt. Nog even een goede plek opzoeken om de verbinding nog sneller te krijgen. 😁

 

@FinnPlanting wat voor 4gvt abonnement heb je?

@Jempi Hetzelfde abbo als jij volgens mij. 4gvoor thuis extra snel. En dan met 500gb.

Heerlijk Netflix kijken vanavond!! En de kids kunnen nu lekker  hun gang gaan. Voorheen dus de 100gb. Maar die was na een kleine 2 weken al op. 

@Jempi super bedankt, het is gelukt. Nog even een goede plek opzoeken om de verbinding nog sneller te krijgen. 😁

 

Die upload is vooral enorm, die zou zijn eigenlijk begrensd moeten zijn op 10 Mbps.

Reputatie 3
Badge

 

@FinnPlanting 

Wat ben jij aan het testen? Zie geen wifi aan staan op je telefoon. Lijkt erop dat je de snelheid van je sim van de telefoon aan het testen bent en niet verbonden bent met het modem.

 

@FinnPlanting

Wat ben jij aan het testen? Zie geen wifi aan staan op je telefoon. Lijkt erop dat je de snelheid van je sim van de telefoon aan het testen bent en niet verbonden bent met het modem.

Ah, vandaar die uploadsnelheid, ik vond het al erg vreemd.

@feplas @rdf70@rdf70  Ja hoe stom zeg, klopt dat was een meting zonder dat ik de wifi aanhad. Was al helemaal blij omdat ik dacht dat het gelukt was de omzetting van APN naar fms. Niet dus! Ik kom niet verder van 17 a18 mbits/s download. En de upload zit meestal rond de 22 mbits/s. Ga vanmiddag als het droog is de sim in m'n telefoon doen om te kijken wat voor snelheid ik dan haal. 

GR MARCO

 

Reputatie 4
Badge +1

@feplas @rdf70@rdf70  Ja hoe stom zeg, klopt dat was een meting zonder dat ik de wifi aanhad. Was al helemaal blij omdat ik dacht dat het gelukt was de omzetting van APN naar fms. Niet dus! Ik kom niet verder van 17 a18 mbits/s download. En de upload zit meestal rond de 22 mbits/s. Ga vanmiddag als het droog is de sim in m'n telefoon doen om te kijken wat voor snelheid ik dan haal. 

GR MARCO

 

@FinnPlanting zal ik het nog technischer maken?

als je inlogt op de outdoor router ga je naar tabblad:

Systeem Monitor>

LTE Status>

daar kan je een aantal gegevens zien ook hoe sterk je verbinding is.

SINR  > = 20 dB uitstekend    > = 0dB geen signal

RSRQ > = -10 dB uitstekend   , = -20 dB geen signal

Signal strength  -30dB dBm verbazingwekkend   -90 dBm onbruikbaar

RSRP > = -80 dBm uitstekend   < = -100 dBm geen signal

 

bij mij is het goed. kan wel een beetje schommelen

SINR 18

RSRQ -5

Signal strenght -54

RSRP -79

Status LTE 3/3 groen

Hi, ik woon in een tijdelijk huis op mijn nieuwbouwkavel en zou HEEL graag 4GvT hebben. Alleen de postcodecheck geeft negatieve uitslag. Nou KAN dat zijn, omdat onze postcode nog vrij nieuw is en mogelijk niet in de systemen voorkomt. Kunnen jullie dat op één of andere manier checken? Postcode geef ik met plezier via een privé-bericht door. 

Reageer