Sticky

[INFO] Het vernieuwde 4G voor Thuis is hier!



Toon eerste reactie

262 reacties

Reputatie 7
Badge +18

@CpNo 

Met een negatieve uitslag bedoel je 4G voor thuis is er niet mogelijk? Dan is hij wel herkend maar is jouw postcode gebied misschien niet geschikt (geen optimale gebruikservaring).

Of bedoel je de postcode is niet bekend?

@CpNo

Met een negatieve uitslag bedoel je 4G voor thuis is er niet mogelijk? Dan is hij wel herkend maar is jouw postcode gebied misschien niet geschikt (geen optimale gebruikservaring).

Of bedoel je de postcode is niet bekend?

Als ik de postcodecheck doe, staat er: ‘In het postcodegebied xxxx XX is helaas geen 4G voor Thuis beschikbaar.’

Maar bij veel bedrijven krijg ik zo’n soort melding, en dan blijkt het dat ze onze postcode nog niet herkennen omdat ie vrij nieuw is. Bij de postcode 500 meter hier vandaan (die al langer bestaat) is wél 4G voor thuis beschikbaar. Daarom vermoed ik dat in ons geval ook de nieuwe postcode niet bekend is. Dat wil ik graag geverifieerd hebben voordat ik andere oplossingen ga zoeken om toch tijdelijk internet thuis te krijgen

Reputatie 7
Badge +18

Op mijn adres is 4G voor thuis helaas niet beschikbaar ondanks dat ik in de achtertuin met mijn mobiel snelheden van rond de 250 Mbps haal.

Ik keek ook naar wat adressen 500 meter verderop en die zijn allemaal geschikt voor 4G voor thuis. Het heeft vooral te maken met de dekking waar jij woont en of je daar een goede 4G ontvangst hebt die je een optimale gebruikservaring kan bieden dus geen klachten over de snelheid.

Ik denk dat de capaciteit ook een grote rol speelt want je krijgt best grote maandbundels en daarvoor moet er wel voldoende capaciteit zijn anders ga je haperingen in de snelheid krijgen.

Ik blijk glasvezel te kunnen krijgen hier (over twee maanden), maar omdat ik m’n aansluiting straks moet laten omzetten van tijdelijke woonunit naar afgebouwd huis, betaal ik daar €300 aansluitkosten voor (ex BTW). Liever heb ik dus 4G voor thuis als overbrugging. Ik kan er echt niet bij dat het 500m verderop wel kan en hier niet. De zendmasten staan namelijk even ver van die buren als van ons vandaan. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik blijk glasvezel te kunnen krijgen hier (over twee maanden), maar omdat ik m’n aansluiting straks moet laten omzetten van tijdelijke woonunit naar afgebouwd huis, betaal ik daar €300 aansluitkosten voor (ex BTW). Liever heb ik dus 4G voor thuis als overbrugging. Ik kan er echt niet bij dat het 500m verderop wel kan en hier niet. De zendmasten staan namelijk even ver van die buren als van ons vandaan. 

goedemorgen 4GvT is ooit opgezet voor mensen die in het buitengebied wonen waar geen of heel slechte internet mogelijk is maar waar wel een 4G de oplossing kan bieden. Als iedereen maar 4GvT gaat gebruiken gaat zeker het 4G netwerk overbelast worden ten nadele van de mensen die er afhankelijk van zijn. Ik vind eerlijk gezegd dat deze postcode check nog strenger moet. Alleen voor de mensen in het buitengebied.

Sorry maar ik zou het er graag voor over hebben voor een vaste aansluiting waarbij je keuze hebt uit meerdere aanbieders. dus waar mensen wel een vaste aansluiting kunnen krijgen zouden geen 4GvT moeten  kunnen aanvragen.

 

@Jempi daar ben ik het niet mee eens, in Nederland hebben we last van een behoorlijk monopoly op de vaste markt. Prijzen van adsl lijn en wba helaas veel te duur. Door deze Trent te doorbreken zouden ze de beschikbare ruimte kunnen gebruiken voor huis internet via 4g . Helaas vertraagd k*n de glasvezel uitrol ook nog eens behoorlijk, en hoeft zi**o zijn netwerk niet openstellen. Dus breder 4g voor thuis beschikbaar maken !!!!

Reputatie 4
Badge +1

@Jempi daar ben ik het niet mee eens, in Nederland hebben we last van een behoorlijk monopoly op de vaste markt. Prijzen van adsl lijn en wba helaas veel te duur. Door deze Trent te doorbreken zouden ze de beschikbare ruimte kunnen gebruiken voor huis internet via 4g . Helaas vertraagd k*n de glasvezel uitrol ook nog eens behoorlijk, en hoeft zi**o zijn netwerk niet openstellen. Dus breder 4g voor thuis beschikbaar maken !!!!

@Workswith goedemiddag, ja dat mag😜. Ik heb met nog een aantal anderen in het pilot team gezeten om 4GvT op te zetten en ik was de eerste in Nederland met 4Gvt die in het buitengebied woonde. De opzet was voor mensen in het buitengebied waar geen of heel slecht internet was. Als het 4Gvt netwerk of straks 5Gvt sterk genoeg is dan zou het eventueel een alternatief kunnen worden.  Voor als nog moeten we van TM met data bundels werken omdat anders het netwerk overbelast raakt. Is mij verteld destijds. Anders konden we zeker al een fair use policy hebben op 4Gvt. Dus voor nu nog niet voor iedereen aanbieden. 
gr.

@Workswith goedemiddag, ja dat mag😜. Ik heb met nog een aantal anderen in het pilot team gezeten om 4GvT op te zetten en ik was de eerste in Nederland met 4Gvt die in het buitengebied woonde. De opzet was voor mensen in het buitengebied waar geen of heel slecht internet was. Als het 4Gvt netwerk of straks 5Gvt sterk genoeg is dan zou het eventueel een alternatief kunnen worden.  Voor als nog moeten we van TM met data bundels werken omdat anders het netwerk overbelast raakt. Is mij verteld destijds. Anders konden we zeker al een fair use policy hebben op 4Gvt. Dus voor nu nog niet voor iedereen aanbieden. 
gr.

4g netwerk heeft een beperkte ruimte, maar voor 4g voor thuis heb je veel alternatieven. Provider evenwifi heeft eigen 5g voor thuis abonoment en 4g voor thuis. Met standaard veel grotere bundels  via het zelfde 4g netwerk, waarom kan deze provider wel sneller upload leveren en download via het zelfde Netwerk. Daar komt bij dat je bij deze provider geen postcode controle hebt en dus dit abonnement ook op plekken kan afsluiten waar Tmobile dit met 4g voor thuis niet levert 

 

@feplas @rdf70@rdf70  Ja hoe stom zeg, klopt dat was een meting zonder dat ik de wifi aanhad. Was al helemaal blij omdat ik dacht dat het gelukt was de omzetting van APN naar fms. Niet dus! Ik kom niet verder van 17 a18 mbits/s download. En de upload zit meestal rond de 22 mbits/s. Ga vanmiddag als het droog is de sim in m'n telefoon doen om te kijken wat voor snelheid ik dan haal. 

GR MARCO

 

@FinnPlanting zal ik het nog technischer maken?

als je inlogt op de outdoor router ga je naar tabblad:

Systeem Monitor>

LTE Status>

daar kan je een aantal gegevens zien ook hoe sterk je verbinding is.

SINR  > = 20 dB uitstekend    > = 0dB geen signal

RSRQ > = -10 dB uitstekend   , = -20 dB geen signal

Signal strength  -30dB dBm verbazingwekkend   -90 dBm onbruikbaar

RSRP > = -80 dBm uitstekend   < = -100 dBm geen signal

 

bij mij is het goed. kan wel een beetje schommelen

SINR 18

RSRQ -5

Signal strenght -54

RSRP -79

Status LTE 3/3 groen

 

Goedemiddag Jempi,

Ik ben al 2 maanden met de firma TM in gesprek over de kwaliteit van hun netwerk alhier. Op de community trof ik bovenstaand bericht van je aan. Hoe beoordeel je de waarden die ik terug zie op mijn mifirouter E5785Lh-23c waar een data-simcard voor een unlimmited GO-tablet-data-abonnement in zit

RSRQ - 8dB

RSRP - 103 dbBm

RSSI: - 79 dBm

SINR 13 dB

 

Bij voorbaat dank voor je reactie.

 

Frans

Reputatie 4
Badge +1

@feplas @rdf70@rdf70  Ja hoe stom zeg, klopt dat was een meting zonder dat ik de wifi aanhad. Was al helemaal blij omdat ik dacht dat het gelukt was de omzetting van APN naar fms. Niet dus! Ik kom niet verder van 17 a18 mbits/s download. En de upload zit meestal rond de 22 mbits/s. Ga vanmiddag als het droog is de sim in m'n telefoon doen om te kijken wat voor snelheid ik dan haal. 

GR MARCO

 

@FinnPlanting zal ik het nog technischer maken?

als je inlogt op de outdoor router ga je naar tabblad:

Systeem Monitor>

LTE Status>

daar kan je een aantal gegevens zien ook hoe sterk je verbinding is.

SINR  > = 20 dB uitstekend    > = 0dB geen signal

RSRQ > = -10 dB uitstekend   , = -20 dB geen signal

Signal strength  -30dB dBm verbazingwekkend   -90 dBm onbruikbaar

RSRP > = -80 dBm uitstekend   < = -100 dBm geen signal

 

bij mij is het goed. kan wel een beetje schommelen

SINR 18

RSRQ -5

Signal strenght -54

RSRP -79

Status LTE 3/3 groen

 

Goedemiddag Jempi,

Ik ben al 2 maanden met de firma TM in gesprek over de kwaliteit van hun netwerk alhier. Op de community trof ik bovenstaand bericht van je aan. Hoe beoordeel je de waarden die ik terug zie op mijn mifirouter E5785Lh-23c waar een data-simcard voor een unlimmited GO-tablet-data-abonnement in zit

RSRQ - 8dB

RSRP - 103 dbBm

RSSI: - 79 dBm

SINR 13 dB

 

Bij voorbaat dank voor je reactie.

 

Frans

hoi @FraCo  mijn waardes zijn nu met de B2368-66

RSRQ -4

RSRP -77

RSSI -52

SINR 17

Wat ik bij jouw zie is dat de RSRP (signaal sterkte)boven de -100 zit wat aangeeft dat er geen signaal is.

Je RSRQ is uitstekend.(signaal kwaliteit)

Hieronder een uitleg van wat de betekenis is. ik ben zelf geen techneut (ben horecaondernemer) maar door mijzelf in te lezen kan ik er een beetje over mee praten.

Bij t mobile zitten er een aantal netwerkspecialisten die er meer verstand van hebben denk ik. 

Reference Signals Received Power (RSRP) en Reference Signal Received Quality (RSRQ) zijn belangrijke maatstaven voor het signaalniveau en de kwaliteit voor moderne LTE-netwerken. In cellulaire netwerken, wanneer een mobiel apparaat van cel naar cel gaat en celselectie / herselectie en overdracht uitvoert, moet het de signaalsterkte / kwaliteit van de aangrenzende cellen meten. Bij de overdrachtsprocedure biedt de LTE-specificatie de flexibiliteit om RSRP, RSRQ of beide te gebruiken.

RSRP - Referentiesignaal ontvangen vermogen is een RSSI- meting. Het is de kracht van de LTE-referentiesignalen verspreid over de volledige bandbreedte en smalband. Er is minimaal -20 dB SINR (van het S-Synch-kanaal) nodig om RSRP / RSRQ te detecteren.

RSRQ - Kwaliteit ontvangen referentiesignaal: kwaliteit waarbij ook rekening wordt gehouden met RSSI en het aantal gebruikte bronblokken (N) RSRQ = (N * RSRP) / RSSI gemeten over dezelfde bandbreedte. RSRQ is een C / I-meting en geeft de kwaliteit van het ontvangen referentiesignaal aan. De RSRQ-meting levert aanvullende informatie wanneer RSRP niet voldoende is om een ​​betrouwbare overdracht of celherselectiebeslissing te nemen.

 

hieronder een link met uitleg. en een filmpje.

https://wiki.teltonika-networks.com/view/Mobile_Signal_Strength_Recommendations#4G_.28LTE.29

https://wiki.teltonika-networks.com/view/RSRP_and_RSRQ

hoop dat je hier verder mee komt.

Wat ik bij jouw zie is dat de RSRP (signaal sterkte)boven de -100 zit wat aangeeft dat er geen signaal is.

Hoi Jempi,

Bedankt voor je uitgebreide info. Mijn reactie duurde even omdat ik niet op locatie was. Dat van die RSRQ van - 103 was mij ook opgevallen. Maar zojuist weer even gemeten en dan kom ik op - 101. Terwijl ik tegelijkertijd over een aardige snelheid beschik: down 73 en up 11 Mbps.

Frans

Even ter info: deze maand is bij mij de bundel keurig op tijd aangevuld naar 500 GB, het probleem lijkt opgelost te zijn.

Hi, is het ook mogelijk om het 4G abbonnement te verdelen over een ontvanger thuis en onderweg/mobiel? Ik ben namelijk veel op pad en zou het wel handig vinden om mijn abbo/internet mee te kunnen nemen. Ik las iets over een MB verdeler?

Reputatie 3

Hi, is het ook mogelijk om het 4G abbonnement te verdelen over een ontvanger thuis en onderweg/mobiel? Ik ben namelijk veel op pad en zou het wel handig vinden om mijn abbo/internet mee te kunnen nemen. Ik las iets over een MB verdeler?

Nee. Er bestaat geen duo sim oplossing voor 4GVT.

HI Moderators ..

Hope everyone doing good and Safe ..

I recently purchased subscription of 4G for Home from Shop in Den Haag for 41 euros per month (Sim plus indoor Huawei router) and person in shop told this is Unlimited Data but when I am logged in my account its showing 150 GB per month only and my daily consumption is around 15 GB so by this rate I will be consuming 150 GB in 10 days..so 150 GB is very less Data for monthly consumption and after that I have to activate 5GB pack so that's mean after 10 days, I have to activate 5GB pack 3 times a day until next monthly cycle starts and this I have to do every month ..

And when I do postcode check its showing i can get 500 GB data per month so can it be increased to 500GB per month atleast. ??

Speed ​​wise I have happy as getting enough speed for all my work so please look into increase in monthly Data limit. Subscription taken on 7th Oct 2020 so I am still in 14 days trial period.

 

Regards

Kapil

Tip: stel je reactie/vraag op het webcare-account van T-Mobile op Twitter. 

Tip: ask your reaction / question on T-Mobile's webcare account on Twitter.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @kllerkapil,

I’m doing well, thank you! Hope you are well, as well! 

I have checked your contract and order, which is 4G voor Thuis with the indoor router. After the zip code check the 150 GB bundle is the one that is available for you, which you have signed the contract for as well. The 500 GB bundle would have been available in combination with 4G voor Thuis Extra Snel. With this subscription you get the indoor router and also one which has to been mounted on the outside of your house. For this subscription you also would pay more, since you get more options. Unfortunately we can't change your subscription to 4G voor Thuis Extra Snel, thus we can't give you the 500 GB bundle.

The usage of your data works a bit different then you stated in your post. You receive 150 GB per month and after that bundle is finished you start every day with 5 GB (this is added at midnight). If you used the 5 GB for the day, you can add extra 2 GB bundles, without any limit. I just wanted to make this clear, so there is no confusion on how the data bundles work.

If you have any additional questions, feel free to ask! 

Thanks david for your reply...oh that's mean i can only add 2GB data pack myself and as my consumption is around 15Gb per day so i have to activate 2gb pack 5 times a day after consuming 5GB pack??

Regarding  4G for Thuis Extra Snel. ..its showing 500GB is available in my Postcode but to get that i have to cancel my current subscription and go for new subscription for 4G for Thuis Extra Snel which is just 4 euros extra than current one??

Reputatie 7
Badge +20

Hi Kapil,

Your assumption about the usage of data is indeed correct. If that would be your daily usage, then after the monthly package you would have 5 GB per day and then the additional 2 GB packages.

I don't like to be the bearer of more bad news, but your contract can't be cancelled, since you signed it at the T-Shop. Purchases that have been done in the store don't have the term of cancellation that online orders or orders that have been made on the phone have, since you can ask questions, check the product and get informed right there and then. 

Hopefully you can still manage with your current subscription. If you have any additional questions, let us know!

Surprised to know that I cant cancel my current subscription and go for higher data plan.

what if store person given wrong information about unlimited plan?..

Reputatie 7
Badge +20

Hi Kapil,

Since I wasn't present at the time, I can't really say if wrong information has been given. Of course you can always return to the store for a clarification from the sales reps over there.

If there is anything else I can help with, let me know!

Ik kan mijn Unlimited voor Thuis '18 verlengen naar 4G voor Thuis Extra Snel. Maar wat gebeurt er feitelijk als ik het nu verleng. Moet ik eers tmijn oude abo van 25/25 mb/s uitzitten of ga ik gelijk over naar 100/10 mb/s?

 

Of krijg ik de buiten model alvast en kan ik die i.c.m. met mijn huidige abo gebruiken?

 

Ik zou het nieuwe abou eigenlijk eerst eens willen testen. Kan ik een 2e afsluiten testen en die evt retour sturen en dan alsnog verlengen? Of deze als verlengin houden?

Ik heb al een (oud) 4G voor thuis abonnement, maar volgens de website is in mijn postcodegebied geen 4G voor thuis mogelijk. Is het dan niet mogelijk om over te stappen op een van de nieuwe abonnementen, of gaat er iets anders mis?

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb al een (oud) 4G voor thuis abonnement, maar volgens de website is in mijn postcodegebied geen 4G voor thuis mogelijk. Is het dan niet mogelijk om over te stappen op een van de nieuwe abonnementen, of gaat er iets anders mis?

goedemiddag @Jorehn ,

Door een strengere postcode selectie kan het zijn dat idd uw postcode buiten de selectie valt. Ik weet niet exact wat de selectie eisen zijn die TM hanteert voor deze nieuwe abonnementen.

Heeft u wel andere mogelijkheden om internet te ontvangen via de kabel of woont u in het buitengebied waar u afhankelijk bent van 4G en waar verder geen andere internet opties zijn?

Ik heb al een (oud) 4G voor thuis abonnement, maar volgens de website is in mijn postcodegebied geen 4G voor thuis mogelijk. Is het dan niet mogelijk om over te stappen op een van de nieuwe abonnementen, of gaat er iets anders mis?

goedemiddag @Jorehn ,

Door een strengere postcode selectie kan het zijn dat idd uw postcode buiten de selectie valt. Ik weet niet exact wat de selectie eisen zijn die TM hanteert voor deze nieuwe abonnementen.

Heeft u wel andere mogelijkheden om internet te ontvangen via de kabel of woont u in het buitengebied waar u afhankelijk bent van 4G en waar verder geen andere internet opties zijn?

Wij zouden in theorie adsl kunnen aanvragen, maar met een afstand van 7km tot de centrale is dat geen luxe. Kabel of glasvezel ligt er niet, dus we zijn eigenlijk al jaren aangewezen op 4g voor onze internetverbinding

Reageer