Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Goedemiddag allemaal, 

Vandaag (maandag 29 juni) introduceren wij ons vernieuwde 4G voor Thuis! In dit topic vind je veel antwoorden op jouw vragen en kun je ook vragen stellen over dit vernieuwde abonnement. Mede-leden en Moderators helpen je dan graag verder met jouw vraag! 

 

Check ook onze website over 4G voor Thuis voor meer informatie én je kunt daar direct de postcodecheck invullen om te zien welke variant 4G voor Thuis voor jou beschikbaar is!

 

FAQ 4G voor Thuis

Hoe snel kan ik internetten?

Met 4G voor Thuis is de maximum internetsnelheid afhankelijk van de router die je gebruikt:

  • Onze buitenrouter (Huawei B2368-66): tot 100 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload
  • Binnenrouter (Huawei B618): tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload
  • Iedere andere (binnen/buiten) router: tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload

De internetsnelheid die je kunt halen, is mede afhankelijk van de dekking bij jou thuis en hoe druk het op het 4G-netwerk is. Mocht het zo zijn dat er veel mobiel dataverkeer op jouw mast is, kan het voorkomen dat de 4G voor Thuis-verbinding wat trager is. Wanneer de drukte voorbij is wordt dit automatisch weer aangepast.

 

Welke bundels zitten er bij dit nieuwe abonnement van 4G voor Thuis?

Wanneer je door de postcodecheck komt kun je in aanmerking komen voor een van de volgende abonnementen:

  • 150 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met Sim Only en de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck);
  • 500 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck) en de binnenrouter.

 

Wat zijn de kosten van de verschillende bundels?

 Er zijn drie verschillende opties voor jouw 4G voor Thuis-abonnement. Hieronder zie je al een kort overzicht en op de website kun je de postcodecheck doen om te zien wat voor jou beschikbaar is.

Abonnementen 4G voor Thuis

 

 

Waarom is de maandelijkse startbundel afhankelijk van het adres waar ik woon?

De beschikbare bandbreedte (ruimte op het internet) verschilt per locatie. Dat komt doordat het aantal Odido klanten dat gebruik maakt van een zendmast uiteenloopt.

We bieden je dus de startbundel die beschikbaar is op zijn adres om jou de kwaliteit van ons mobiele netwerk te bewaken.

 

Zo zorgen we voor de meest optimale ervaring voor iedereen die gebruikmaakt van het Odido netwerk!

 

Ik heb al 4G voor Thuis, mag ik overstappen naar dit nieuwe abonnement?

Dit is niet in alle gevallen mogelijk. Mocht je hier interesse in hebben, laat dan een bericht in dit topic achter en dan gaan we voor je kijken of het in jouw geval mogelijk is.

 

Houd er ook rekening mee dat er andere voorwaarden gelden dan bij jouw huidige abonnement. Lees de prijslijst met bijbehorende voorwaarden daarom alvast even goed door. 

 

Wat kan ik met de hoeveelheid data en de geleverde snelheid?

Hoe snel het internetverbruik gaat hangt vooral af van jouw gebruik. Om je een zo goed mogelijk beeld te geven, nemen we streamen als voorbeeld, omdat dit over het algemeen veel internet gebruikt.

 

Wat kan ik met 150GB?

Streamen op hoge kwaliteit (full HD) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 3GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 50 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 1,5 uur per dag. Wil je minder data verbruiken? Dan pas je jouw instellingen aan naar gemiddelde kwaliteit.

 

Streamen op gemiddelde kwaliteit (720p) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 1GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 150 uur kan streamen. Dat komt neer op wel 5 uur per dag.

 

Wat kan ik met 500GB?

Dit zou betekenen dat je met 500GB dus 166 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 5 uur per dag. Hiernaast kan je zo veel surfen als je wilt (tot het op is). 

 

Ben je door de startbundel heen, dan activeer je de rest van de maand zo vaak als je wilt gratis 5 GB-aanvullers, zodat je Unlimited online bent!

 

Wat kan ik met 30Mbit/s download?

Heb je één of meerdere apparaten? Dan is dit een prima snelheid om mee te Netflixen, gamen, streamen of surfen.

 

Wat kan ik met 100Mbit/s download?

Dit is bedoeld voor klanten met grotere gezinnen waarbij meerdere personen tegelijk online zijn. Voorbeelden zijn onder andere professioneel gebruik (kantoor aan huis) of intensief online gamen.

 

Waarom moet ik een postcodecheck doen voor het aansluiten van 4G voor Thuis?

4G voor Thuis wordt alleen aangeboden op locaties waar het mobiele netwerk geschikt is om dit product te leveren en er wordt een check gedaan voor welke startbundel je in aanmerking komt.

 

Wat is het verschil tussen de binnen- en buitenrouter?

De binnenrouter is een plug & play apparaat, heel gemakkelijk zelf te activeren en direct te gebruiken. Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 30 Mbit/s.

De buitenrouter wordt kosteloos (tenzij je speciale wensen hebt, zie ook de vraag ‘Welke werkzaamheden voert...’) door een monteur op afspraak geïnstalleerd aan de buitenmuur van de woning (let hiervoor op toestemming van bijv. de VVE). Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 100Mbit/s.

 

Mag ik 4G voor Thuis ook op andere plaatsen gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis mag alleen op het afleveradres gebruikt worden. Bij het aanschaffen van 4G voor Thuis doen we een postcodecheck. Dat doen we niet voor niets, we controleren of je op dat adres een goede gebruikerservaring kunnen bieden.

 

Kan ik 4G voor Thuis ook in het buitenland gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis is alleen te gebruiken op het Odido netwerk in Nederland.

 

Kan ik gebruikmaken van de Recycle Deal bij 4G voor Thuis?

Nee, Recycle Deal is niet beschikbaar voor routers van 4G voor Thuis.

 

Kan ik ook bellen en sms’en met de 4G voor Thuis simkaart?

Met de simkaart is het mogelijk om te bellen en te sms’en (alleen niet via de router). Aan de simkaart zit geen 06-nummer maar een 097-nummer gekoppeld. Voor bellen en sms’en worden kosten in rekening gebracht, deze staan vermeld op de prijslijst.

 

Welke voordeelbundels kan ik gebruiken in combinatie met 4G voor Thuis?

Extra diensten zoals Videoland, Deezer en Extra Veilig Online zijn op dit moment niet mogelijk in combinatie met 4G voor Thuis.

 

Ik heb mijn eigen router in gebruik en heb een technisch probleem met 4G voor Thuis. Wat kan ik doen?

Omdat je een eigen router gebruikt, kunnen we je slechts beperkte ondersteuning bieden. We kunnen meekijken naar een aantal zaken, maar we kunnen echter niet garanderen dat we het probleem kunnen oplossen.

 

De router is kapot. Wat nu?

Tijdens de contracttermijn valt de router onder onze reparatievoorwaarden. Je kunt jouw router dus ter reparatie aanleveren. We bieden geen tijdelijke router aan in de tussentijd.

Maak je gebruik van jouw eigen router in combinatie met 4G voor Thuis Sim-Only? Dan kan je gebruik maken van Toestelflexibiliteit en zodoende vervroegd verlengen naar een 4G voor Thuis abonnement inclusief router.

 

Heeft 4G voor Thuis een vast IP-adres?

Nee, 4G voor Thuis heeft een dynamisch IP-adres.

 

Welke werkzaamheden voert de monteur uit bij het installeren van 4G voor Thuis?

De monteur bekijkt ter plekke de situatie. Standaard voert de monteur de volgende werkzaamheden uit. De monteur:

  • plaatst het buitenmodem aan de buitenmuur;
  • installeert de indoor wifirouter;
  • sluit ze op elkaar aan met een kabel;
  • werkt die bekabeling op of langs de plinten weg;
  • verbindt 1 apparaat met het internet;
  • test of alles goed werkt.

Heb je aanvullende wensen? Geen probleem! De monteurs van Guidion voeren meerwerk uit tegen een prijs van €17,50 per kwartier (dit is exclusief materiaal). Je bespreekt samen met de monteur welke wensen je hebt.

 

Ben ik een normale gebruiker?

4G voor Thuis is bedoeld voor normaal persoonlijk gebruik ('redelijk gebruik' noemen we dat). Hieronder valt uiteraard ook intensief gebruik zoals online tv kijken, het streamen van video/muziek, surfen, e-mailen en social media.

 

4G voor Thuis is niet bedoeld voor:

  • Klanten die permanente verbindingen open hebben staan. Denk hierbij aan verbindingen zonder menselijke tussenkomst zoals bewakingscamera’s, gateway apparaten en andere permanente verbindingen. 
  • Klanten die veel extreem grote bestanden downloaden, bijvoorbeeld intensief gebruik van nieuwsgroepen, torrent websites.
  • Klanten die de dienst commercieel gebruiken, zoals een wifi-netwerk voor derden of het doorverkopen van data.

 

Hopelijk heb je hierboven al het antwoord op jouw vraag kunnen vinden, maar zo niet laat je vraag als reactie in dit topic achter, dan word je zo snel mogelijk verder geholpen! :sunglasses:


299 reacties

Reputatie 4

Goedemiddag, het gaat al de juiste kant op met 4GvT, Dit was zeker ook 1 van de ideeën die we destijds in het 4GvT pilot team hadden besproken. Het moest een goede vervanging worden van het internet zoals veel mensen dit thuis hebben, dat wilden we ook in het buitengebied hebben waar wel een 4G verbinding was.. We wisten dat er toen grenzen aan zaten en is nu goed om te zien dat 4GvT vooruit gaat en goed internet voor het buitengebied bied. 

 

ik zou graag overstappen naar het extra snelle 4gvt abonnement maar ik heb al de hardware met buitenantenne om deze snelheid te halen. dus graag overstappen zonder hardware.

gr jempi

Mooie ontwikkelingen! Ik denk dat 4G voor thuis zo volwasser en een beter alternatief wordt voor 'echt' vast. 

Zeer veel interesse naar de nieuwe 4G voor thuis ultimate bundel. Nét nog geen maand abonnee, bevalt goed. Had ook al even contact met klantenservice hierover, maar bij deze nog even een post om volledig te zijn (Y)

Reputatie 5

Mooie verbeteringen dit!! Gefeliciteerd aan het team met deze release! :heart_eyes:  Hier gaan jullie veel klanten weer blij mee kunnen maken :smile:

Reputatie 7

Hi all,

Thanks voor de positieve woorden, we zijn er ook erg blij mee! :grin:

@Jempivingerling

Ik heb gelijk jouw abonnement gecontroleerd, maar het is niet mogelijk om jouw huidige abonnement (met buitenantenne) om te zetten naar 4G voor Thuis Extra Snel. Ik zie wel dat je in aanmerking komt voor Toestel Flexibiliteit, waardoor je kunt kiezen om jouw huidige contract open te breken en om te zetten naar het nieuwe abonnement met de verplichte buitenrouter. Je kunt dit snel en eenvoudig via My T-Mobile regelen! 

@hkuijper

Leuk te zien dat je zo enthousiast bent! Is er iets waar we je op dit moment ook gelijk bij kunnen helpen of heeft de klantenservice je al helemaal goed verder geholpen? 

@DennisAmeling 

Dankjewel! We zijn alweer wat jaren onderweg sinds jij de boel op sleeptouw had! :smile::wink:

Reputatie 4

@David Jammer dat je de buiten modem erbij moet kopen en geen sim only is.

stel ik zet het abonnement over maar ik laat mijn huidige simkaart in mijn huidige router met buitenantenne zitten, kan dit dan toch wel werken? (dan laat ik de nieuwe buiten modem in de doos zitten).

@DennisAmeling heeft het zeker goed gedaan. samen met het pilot team een goede basis neer gelegd zodat jullie 4GvT nog volwassener kunnen maken. Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de concurrentie niet sti zit.

Als er een 5GvT pilot team nodig is meld ik me eigen nu al aan ;-)

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb wat postcodes geprobeerd, maar allemaal komen ze met een negatieve uitslag m.b.t. beschikbaarheid. Dit lijkt toch een product wat “beperkt” leverbaar is?

Reputatie 4

Ik heb wat postcodes geprobeerd, maar allemaal komen ze met een negatieve uitslag m.b.t. beschikbaarheid. Dit lijkt toch een product wat “beperkt” leverbaar is?

goedemiddag, 4GvT is een product voor het buitengebied waar geen of heel slecht internet mogelijkheden zijn. Maar waar wel via 4G mogelijkheden zijn om goed internet te kunnen ontvangen.

waren dit wel postcodes die daar aan voldoen?

gr jempi  

Reputatie 4

goedemiddag, net mijn nieuwe buiten router binnen gekregen, monteurs afspraak is nog niet gemaakt maar het nieuwe extra snelle 4GvT mag ingaan en kijken of het op mijn huidige hardware met buitenantenne het werkt. ben benieuwd! 
 

het werkt op mijn huidige hardware. Ik laat wel de nieuwe router ophangen door de gratis monteur. Ben benieuwd of ik de volle 100 haal.

 

Reputatie 7

Hey @Jempivingerling,

Tof om te zien dat je ervoor gegaan bent! En thanks ook voor jouw antwoord op @eric_2, die klopt ook helemaal inderdaad. 

Heel erg veel plezier met het nieuwe 4G voor Thuis! :thumbsup:

Reputatie 3

Tja, poneer hier dan toch maar de vraag. Postcodecheck geeft aan dat Extra Snel hier beschikbaar is met 500Gb bundel. 
Maar… ben oude 4GVT gebruiker (de eerste variant met 100Gb bundel uit 2017) en daarvan is de download snelheid sinds een maand van 130Mbps naar 45Mbps gegaan. Volgens de expert via de helpdesk omdat ik ongunstig zit richting de zendmast (hoewel dus ruim 2 jaar 130Mbps genoten dus dat is kul) of vanwege voorbereidingen voor 5G. Volgens mij is er een andere reden maar komt dat niet boven tafel of mag ik dat niet weten.

In hetzelfde b618s modem een Vodafone SIM geeft direct weer 130Mbps met modem op exact zelfde plaats en zelfde zendmast.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het wel erg toevallig is dat er een nieuwe snellere variant is en de oude variant opeens nog maar een derde van de snelheid geeft...

Is er een manier om Extra Snel eerst te testen?

Reputatie 4

@David Zou de snelheid te maken kunnen hebben met de frequentie? Antenne ? Verkeersdrukte ? 
ik zit 300 meter van de mast. En heb 5 streepjes bereik. Ik woon in het buitengebied en als ik in het dorp zuid Beijerland bent 8 km bij mij thuis vandaan, dan is de snelheid veel hoger dan via de mast bij mij.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Jempivingerling; De internetsnelheid die je kunt halen, is mede afhankelijk van de dekking bij jou thuis en hoe druk het op het 4G-netwerk is. Mocht het zo zijn dat er veel mobiel dataverkeer op jouw mast is, kan het voorkomen dat de 4G voor Thuis-verbinding wat trager is. Wanneer de drukte voorbij is wordt dit automatisch weer aangepast. Wanneer je buitenrouter hangt kun je weer een speedtest doen en kijken hoe de snelheid dan bij jou is. Keep us posted!

@GrannySmith Mocht je het vernieuwde 4G voor Thuis abonnement willen testen dan kun je er voor kiezen om een nieuw Sim Only 4G voor Thuis abonnement af te sluiten. Je kan het abonnement een maand testen als  je binnen de eerste maand niet tevreden bent over bijvoorbeeld de snelheid, dan zeg je je contract weer op. De eerste maand zit je namelijk nergens aan vast en meedoen aan de actie kost niets extra. Je betaalt alleen de maandelijkse abonnementskosten van je gekozen abonnement. Als het nodig is kunnen wij die opzegging ook voor je regelen, je kan ons een bericht sturen en dan helpen we je graag verder! Op deze pagina kun je meer informatie vinden hierover. 

Reputatie 3

@GrannySmith Mocht je het vernieuwde 4G voor Thuis abonnement willen testen dan kun je er voor kiezen om een nieuw Sim Only 4G voor Thuis abonnement af te sluiten. Je kan het abonnement een maand testen als  je binnen de eerste maand niet tevreden bent over bijvoorbeeld de snelheid, dan zeg je je contract weer op. De eerste maand zit je namelijk nergens aan vast en meedoen aan de actie kost niets extra. Je betaalt alleen de maandelijkse abonnementskosten van je gekozen abonnement. Als het nodig is kunnen wij die opzegging ook voor je regelen, je kan ons een bericht sturen en dan helpen we je graag verder! Op deze pagina kun je meer informatie vinden hierover. 
 

Hajar; Een 4GVT Sim Only is max. 30Mbps, dat heb ik nu al (45Mbps met de eerste 4GVT variant). Zou graag de 100Mbps willen testen. Kan dat ook?
 

 

 

Reputatie 4

Goedemiddag, inmiddels wat ervaring opgedaan met het nieuwe extra snel 4GvT abonnement. icm de verplichte Huawei Outdoor CPE B2368

Ten eerste is de snelheid tot 100 mb down, grotere maandelijkse start bundel 500 gb en grotere bijvul bundel 5gb per keer zeer positief maar nog niet perfect maar zal hopelijk nog komen.

Mijn huidige hardware Huawei B535-232 met buitenantenne werkt beter en sneller dan de verplichte hardware die in het extra snelle abonnement bij moet kopen. Heb verschillende proef opstellingen gedaan waarbij ik op verschillende plekken de outdoor antenne heb geplaatst. Zelfs naast mijn huidige antenne werkte het helaas niet sneller en of hetzelfde.

Er zit een gratis monteur bij maar helaas heb ik geprobeerd om online een afspraak te maken maar de komende 3 weken was er geen plek. Dan kan je bellen maar geeft mij nu even de mogelijkheid om te testen voor ik ga beslissen of deze nieuwe hardware wel ga gebruiken. Dan is het weggegooid geld als ik mijn huidige hardware blijft gebruiken.

Huidige hardware geeft aan max ontvangst (5 strepen) en 4G + ontvangst

Snelheid via speedtest  95,17 mb down   9,3 upload ping 32

 

Nieuwe hardware Huawei Outdoor CPE B2368

27,81 mb down 4,7 up 23 ping

Geeft aan max bereik (3 strepen) LTE

Hierbij geen + achter LTE (LTE+) dan denk ik dat er geen 4G+ ontvangst mogelijk is terwijl mijn huidige dat wel heeft.

Verschillende keren geprobeerd met de conclusie dat mijn huidige hardware beter is.

Ga nog een proef dag houden om eerlijk beslissing te kunnen maken en zal dat later toevoegen.

 

   

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GrannySmith 

Ik heb het nogmaals gecontroleerd en wij bieden 4G voor Thuis Sim Only inderdaad met een maximum snelheid van 30 Mbit/s download en 5 MBit/s upload. Als je toch voor Extra snel wilt gaan en een snelheid van 100Mpbs wilt dan kun je kiezen voor een abonnement met toestelbetaling. Daarbij zit geen testfase, omdat wie die alleen in combinatie met een Sim Only abonnement aanbieden. Ik hoop dat je zo verder komt. Als er nog andere vragen zijn, laat het vooral weten!

@Jempivingerling Dankjewel voor het delen van je ervaring tot nu toe! Ben benieuwd naar je beslissing. 

Reputatie 4
Badge

Hallo,

Ik zou wel willen overstappen naar extra snel. Wel een klein probleem. mijn abonnement staat op mijn huisadres maar ik gebruik hem op de camping. Daar is extra snel wel beschikbaar. Een tientje meer per maand voor de hardware en dan ook nog eens de bijkomende voordelen is dit meer dan waard! Mooie vooruitgang.

Mijn huidige modem heeft een maximum van aangemelde apparaten. Hoe is dat met de externe situatie? Heb nogal veel slimme stekkers, lampen en andere apparaten op wifi en loop af en toe tegen de max.:grin:

Graag verneem ik de mogelijkheden. 

Ik heb mijn 4g thuis abonnement verlengd , deze gaat oktober in.

Kan dit ook nu al ingaan?

 

 

Reputatie 4

Hallo,

Ik zou wel willen overstappen naar extra snel. Wel een klein probleem. mijn abonnement staat op mijn huisadres maar ik gebruik hem op de camping. Daar is extra snel wel beschikbaar. Een tientje meer per maand voor de hardware en dan ook nog eens de bijkomende voordelen is dit meer dan waard! Mooie vooruitgang.

Mijn huidige modem heeft een maximum van aangemelde apparaten. Hoe is dat met de externe situatie? Heb nogal veel slimme stekkers, lampen en andere apparaten op wifi en loop af en toe tegen de max.:grin:

Graag verneem ik de mogelijkheden. 

@feplas goedemorgen ik heb sinds vorige week het nieuwe snelle 4GvT samen met de B2368-66 outdoor router. as vrijdag komt er een monteur deze outdoor router installeren en ga kijken of deze monteur het wel voor elkaar gaat krijgen om de beloofde snelle internet te realiseren. tot op heden heb ik zelf geprobeerd en is niet gelukt!!  wel volle ontvangst 3 strepen LTE maar geen LTE+.

Mijn huidige router met buitenantenne die wel de snelle internet haalt. volle ontvangst 5 strepen (4G+) router B535-232 met Konig buitenantenne.  de Konig antenne die ik tijdens de 4GvT pilot heb mogen ontvangen doet het beter dan de nieuwe outdoor. As vrijdag weet ik meer.

https://www.dreiland.at/media/pdf/9c/b8/70/LTE-Outdoor-CPE-B2368-66-Product-Description.pdf hier heb ik de gebruiksaanwijzing gevonden van de nieuwe outdoor B2368-66.het max aantal aan te sluiten apparaten kan ik niet vinden.

En de APN kan je niet invullen op de B2368-66. 

Reputatie 4
Badge

@Jempivingerling Dank voor de info en link naar gebruiksaanwijzing.

WLAN zal niet meer dan 32 users accepteren. Zal het wifi dan denk ik met een extra acces point moeten oplossen. 

Wacht even op iemand van T-mobile. Wil wel overstappen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @feplas 

Wat leuk dat je interesse hebt!  Het type modem is Huawei Outdoor CPE B2368 dus je kan daar de specificaties van bekijken en kijken of het aansluit op je wensen wat betreft maximum aantal apparaten die je kan aansluiten. 

@eddy1 Super dat je je abonnement hebt verlengd! Aangezien het om een verlenging gaat, is het niet mogelijk om deze eerder te laten ingaan. Ik hoop dat je nog even geduld kan hebben dan kun je in oktober van dit abonnement gebruik gaan maken. :blush:

Reputatie 4
Badge

Halo @Hajar 

Dat was inmiddels bekende informatie die was gegeven door een forumlid waar ik zelfs zal op heb gereageerd.

Ik had eigenlijk verwacht wat de mogelijkheden zijn om over te stappen. Kan jij dat aangeven. Verlengen kan ik nog niet.

Ik hoop spoedig iets te horen om de voortgang er in te houden:wink:. Ik wil graag overstappen.

 

Reputatie 2

Hallo,

Ik heb een vraag over de 4GvT extra snel. Ik wil deze voor ons vakantie huisje bestellen maar deze heeft een vrij diepe tuin (±15 m.). Weet iemand:

  • Wat is het bereik van de buitenrouter? (Hoeveel meter)
  • Werkt de antenne goed (hij is nogal klein) of hebben mensen tips voor andere antenne’s die beter werken? Als ik een speedtest doe uit het zolderraam haal ik 45 Mbp, in de tuin zelf maar 10 Mbps. Ik wil de antenne dus bovenop het dak zetten maar hoop dan wel op voldoende snelheid.
  • Hoeveel meter kabel zit erbij van Antenne naar Modem?
  • Is het lastig dit zelf te installeren (voor een leek) en kan ik telefonische technische hulp krijgen? Ik heb het op 19 juli nodig.

Bvd voor je hulp!

Reputatie 4

Hallo,

Ik heb een vraag over de 4GvT extra snel. Ik wil deze voor ons vakantie huisje bestellen maar deze heeft een vrij diepe tuin (±15 m.). Weet iemand:

  • Wat is het bereik van de buitenrouter? (Hoeveel meter)
  • Werkt de antenne goed (hij is nogal klein) of hebben mensen tips voor andere antenne’s die beter werken? Als ik een speedtest doe uit het zolderraam haal ik 45 Mbp, in de tuin zelf maar 10 Mbps. Ik wil de antenne dus bovenop het dak zetten maar hoop dan wel op voldoende snelheid.
  • Hoeveel meter kabel zit erbij van Antenne naar Modem?
  • Is het lastig dit zelf te installeren (voor een leek) en kan ik telefonische technische hulp krijgen? Ik heb het op 19 juli nodig.

Bvd voor je hulp!

@koentak als je 4GvT extra snel besteld dan zit er een gratis monteur bij. Bij mij komt hij as vrijdag monteren. 

In de doos zit een standaard 2 meter utp kabel bij. De buitenmodule (antenne) moet de simkaart in en moet middels een netwerkkabel aan de binnenrouter gekoppeld worden. dus als buitenmodule boven op dak moet komen heb je een langere netwerkkabel nodig. Bij mij is deze nog niet aangesloten dus kan er verder nog niks over zeggen.

ik vind het niet lastig om zelf te monteren maar wil dat de monteur de beste plek uitzoekt voor bij mij.

ik heb wel al het snelle variant 4GvT  en dat werkt super om mijn huidige router met buiten antenne. maar volgens de kenners zou deze nieuwe outdoor router nog beter werken.

https://www.manualslib.com/manual/1612593/Huawei-B2368.html link naar snelstart gids.

gebruiksaanwijzing in mijn vorige antwoord hierboven.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @feplas 

Excuses voor de verwarring ik heb je vraag dan verkeerd begrepen. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je momenteel gebruik maakt van een 4G voor Thuis abonnement met router en dus is het technisch niet mogelijk om het abonnement open te breken of aan te passen. Je kan daardoor dus nog niet overstappen naar het nieuwe 4G voor Thuis en zal moeten wachten tot je kan verlengen. Mocht je toch graag eerder willen overstappen dan kun je er voor kiezen om je huidige abonnement af te kopen en nieuw abonnement af te sluiten. Hier zitten wel kosten aan verbonden dus ik hoor graag of je daar interesse in hebt. Ik help je dan graag verder!

Reputatie 4
Badge

Hallo Hajar,

Ik snap het verhaal router niet. Ik heb deze gekocht. Dan zijn wat dat betreft toch geen obstakels? De enige verplichting die loopt is het sim abonnement..

Graag verneem ik wat de kosten zijn voor het openbreken van het contract. Wetende dat ik natuurlijk weer een nieuw contract aangaat voor 2 jaar. Lijkt me toch ook interessant voor T-mobile om die zekerheid te hebben.

 

Reageer