Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Goedemiddag allemaal, 

Vandaag (maandag 29 juni) introduceren wij ons vernieuwde 4G voor Thuis! In dit topic vind je veel antwoorden op jouw vragen en kun je ook vragen stellen over dit vernieuwde abonnement. Mede-leden en Moderators helpen je dan graag verder met jouw vraag! 

 

Check ook onze website over 4G voor Thuis voor meer informatie én je kunt daar direct de postcodecheck invullen om te zien welke variant 4G voor Thuis voor jou beschikbaar is!

 

FAQ 4G voor Thuis

Hoe snel kan ik internetten?

Met 4G voor Thuis is de maximum internetsnelheid afhankelijk van de router die je gebruikt:

  • Onze buitenrouter (Huawei B2368-66): tot 100 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload
  • Binnenrouter (Huawei B618): tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload
  • Iedere andere (binnen/buiten) router: tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload

De internetsnelheid die je kunt halen, is mede afhankelijk van de dekking bij jou thuis en hoe druk het op het 4G-netwerk is. Mocht het zo zijn dat er veel mobiel dataverkeer op jouw mast is, kan het voorkomen dat de 4G voor Thuis-verbinding wat trager is. Wanneer de drukte voorbij is wordt dit automatisch weer aangepast.

 

Welke bundels zitten er bij dit nieuwe abonnement van 4G voor Thuis?

Wanneer je door de postcodecheck komt kun je in aanmerking komen voor een van de volgende abonnementen:

  • 150 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met Sim Only en de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck);
  • 500 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck) en de binnenrouter.

 

Wat zijn de kosten van de verschillende bundels?

 Er zijn drie verschillende opties voor jouw 4G voor Thuis-abonnement. Hieronder zie je al een kort overzicht en op de website kun je de postcodecheck doen om te zien wat voor jou beschikbaar is.

Abonnementen 4G voor Thuis

 

 

Waarom is de maandelijkse startbundel afhankelijk van het adres waar ik woon?

De beschikbare bandbreedte (ruimte op het internet) verschilt per locatie. Dat komt doordat het aantal Odido klanten dat gebruik maakt van een zendmast uiteenloopt.

We bieden je dus de startbundel die beschikbaar is op zijn adres om jou de kwaliteit van ons mobiele netwerk te bewaken.

 

Zo zorgen we voor de meest optimale ervaring voor iedereen die gebruikmaakt van het Odido netwerk!

 

Ik heb al 4G voor Thuis, mag ik overstappen naar dit nieuwe abonnement?

Dit is niet in alle gevallen mogelijk. Mocht je hier interesse in hebben, laat dan een bericht in dit topic achter en dan gaan we voor je kijken of het in jouw geval mogelijk is.

 

Houd er ook rekening mee dat er andere voorwaarden gelden dan bij jouw huidige abonnement. Lees de prijslijst met bijbehorende voorwaarden daarom alvast even goed door. 

 

Wat kan ik met de hoeveelheid data en de geleverde snelheid?

Hoe snel het internetverbruik gaat hangt vooral af van jouw gebruik. Om je een zo goed mogelijk beeld te geven, nemen we streamen als voorbeeld, omdat dit over het algemeen veel internet gebruikt.

 

Wat kan ik met 150GB?

Streamen op hoge kwaliteit (full HD) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 3GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 50 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 1,5 uur per dag. Wil je minder data verbruiken? Dan pas je jouw instellingen aan naar gemiddelde kwaliteit.

 

Streamen op gemiddelde kwaliteit (720p) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 1GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 150 uur kan streamen. Dat komt neer op wel 5 uur per dag.

 

Wat kan ik met 500GB?

Dit zou betekenen dat je met 500GB dus 166 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 5 uur per dag. Hiernaast kan je zo veel surfen als je wilt (tot het op is). 

 

Ben je door de startbundel heen, dan activeer je de rest van de maand zo vaak als je wilt gratis 5 GB-aanvullers, zodat je Unlimited online bent!

 

Wat kan ik met 30Mbit/s download?

Heb je één of meerdere apparaten? Dan is dit een prima snelheid om mee te Netflixen, gamen, streamen of surfen.

 

Wat kan ik met 100Mbit/s download?

Dit is bedoeld voor klanten met grotere gezinnen waarbij meerdere personen tegelijk online zijn. Voorbeelden zijn onder andere professioneel gebruik (kantoor aan huis) of intensief online gamen.

 

Waarom moet ik een postcodecheck doen voor het aansluiten van 4G voor Thuis?

4G voor Thuis wordt alleen aangeboden op locaties waar het mobiele netwerk geschikt is om dit product te leveren en er wordt een check gedaan voor welke startbundel je in aanmerking komt.

 

Wat is het verschil tussen de binnen- en buitenrouter?

De binnenrouter is een plug & play apparaat, heel gemakkelijk zelf te activeren en direct te gebruiken. Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 30 Mbit/s.

De buitenrouter wordt kosteloos (tenzij je speciale wensen hebt, zie ook de vraag ‘Welke werkzaamheden voert...’) door een monteur op afspraak geïnstalleerd aan de buitenmuur van de woning (let hiervoor op toestemming van bijv. de VVE). Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 100Mbit/s.

 

Mag ik 4G voor Thuis ook op andere plaatsen gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis mag alleen op het afleveradres gebruikt worden. Bij het aanschaffen van 4G voor Thuis doen we een postcodecheck. Dat doen we niet voor niets, we controleren of je op dat adres een goede gebruikerservaring kunnen bieden.

 

Kan ik 4G voor Thuis ook in het buitenland gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis is alleen te gebruiken op het Odido netwerk in Nederland.

 

Kan ik gebruikmaken van de Recycle Deal bij 4G voor Thuis?

Nee, Recycle Deal is niet beschikbaar voor routers van 4G voor Thuis.

 

Kan ik ook bellen en sms’en met de 4G voor Thuis simkaart?

Met de simkaart is het mogelijk om te bellen en te sms’en (alleen niet via de router). Aan de simkaart zit geen 06-nummer maar een 097-nummer gekoppeld. Voor bellen en sms’en worden kosten in rekening gebracht, deze staan vermeld op de prijslijst.

 

Welke voordeelbundels kan ik gebruiken in combinatie met 4G voor Thuis?

Extra diensten zoals Videoland, Deezer en Extra Veilig Online zijn op dit moment niet mogelijk in combinatie met 4G voor Thuis.

 

Ik heb mijn eigen router in gebruik en heb een technisch probleem met 4G voor Thuis. Wat kan ik doen?

Omdat je een eigen router gebruikt, kunnen we je slechts beperkte ondersteuning bieden. We kunnen meekijken naar een aantal zaken, maar we kunnen echter niet garanderen dat we het probleem kunnen oplossen.

 

De router is kapot. Wat nu?

Tijdens de contracttermijn valt de router onder onze reparatievoorwaarden. Je kunt jouw router dus ter reparatie aanleveren. We bieden geen tijdelijke router aan in de tussentijd.

Maak je gebruik van jouw eigen router in combinatie met 4G voor Thuis Sim-Only? Dan kan je gebruik maken van Toestelflexibiliteit en zodoende vervroegd verlengen naar een 4G voor Thuis abonnement inclusief router.

 

Heeft 4G voor Thuis een vast IP-adres?

Nee, 4G voor Thuis heeft een dynamisch IP-adres.

 

Welke werkzaamheden voert de monteur uit bij het installeren van 4G voor Thuis?

De monteur bekijkt ter plekke de situatie. Standaard voert de monteur de volgende werkzaamheden uit. De monteur:

  • plaatst het buitenmodem aan de buitenmuur;
  • installeert de indoor wifirouter;
  • sluit ze op elkaar aan met een kabel;
  • werkt die bekabeling op of langs de plinten weg;
  • verbindt 1 apparaat met het internet;
  • test of alles goed werkt.

Heb je aanvullende wensen? Geen probleem! De monteurs van Guidion voeren meerwerk uit tegen een prijs van €17,50 per kwartier (dit is exclusief materiaal). Je bespreekt samen met de monteur welke wensen je hebt.

 

Ben ik een normale gebruiker?

4G voor Thuis is bedoeld voor normaal persoonlijk gebruik ('redelijk gebruik' noemen we dat). Hieronder valt uiteraard ook intensief gebruik zoals online tv kijken, het streamen van video/muziek, surfen, e-mailen en social media.

 

4G voor Thuis is niet bedoeld voor:

  • Klanten die permanente verbindingen open hebben staan. Denk hierbij aan verbindingen zonder menselijke tussenkomst zoals bewakingscamera’s, gateway apparaten en andere permanente verbindingen. 
  • Klanten die veel extreem grote bestanden downloaden, bijvoorbeeld intensief gebruik van nieuwsgroepen, torrent websites.
  • Klanten die de dienst commercieel gebruiken, zoals een wifi-netwerk voor derden of het doorverkopen van data.

 

Hopelijk heb je hierboven al het antwoord op jouw vraag kunnen vinden, maar zo niet laat je vraag als reactie in dit topic achter, dan word je zo snel mogelijk verder geholpen! :sunglasses:


299 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Nee, zoiezo kun je hier geen vast ip adres met portforwardings op maken.

Reputatie 4

@Denzo https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/uitleg-port-forwarding-instellen-270716?postid=1334837#post1334837

heb je hier wat aan?

@wibisa

Middels de postcodecheck wordt gekeken of er een geschikt mobiel netwerk in jouw postcode gebied is om het nieuwe 4G voor thuis te leveren met hogere snelheden en een hogere maandbundel.

 

Dus heb ik geen keuze om mijn oude 4G voor Thuis om te ruilen voor de nieuwe(re) versie`s begrijp ik.

Op zich is dat jammer omdat ik wel een dure buitenantenne destijds erbij heb gekocht (250 €) en daar dan niets meer aan heb. 

Reputatie 7
Badge +14

Het product is aangepast. Als er een goede Dsl of internet lijn geleverd kan worden zullen ze geen 4g voor thuis meer aanbieden. Wel in buitengebied, dat was onderdeel van hun belofte van overal snel internet.

Bestaande klanten kunnen hun product blijven gebruiken of opzeggen.

Reputatie 4
Badge

@David 

Is er al nieuws over de aanpassing die gedaan moet worden om de APN goed in te kunnen stellen?

Morgen zou een monteur komen voor installatie. Omdat de modem niet de juiste APN heeft heb ik de afspraak geannuleerd.

Reputatie 7

Morning @feplas,

Dat ga ik even voor je navragen bij onze netwerkspecialisten! Als ik hier meer info over heb dan laat ik het je weten.

Hoi, ik heb interesse in het nieuwe 4G voor thuis, maar heb een aantal vragen:

A. In de voorwaarden lees ik:

De internetsnelheid die je kan halen met de mobiele dienst 4G voor Thuis hangt onder andere af van de dekking op jouw leveringsadres. Ook de drukte van het mobiele verkeer speelt een rol. Is er heel veel dataverkeer (ook wel congestie genoemd) op de 4G-mast? Dan krijgt het verkeer van mobiele gebruikers van T-Mobile zonder 4G voor Thuis* voorrang totdat er weer minder dataverkeer is. *M.u.v. (Unlimited) 4G voor Thuis abonnementen afgesloten voor 29-06-2020.

Ik kan dat op twee manieren lezen:

1. 4G voor Thuis krijgt geen voorrang

2. 4G voor Thuis krijgt geen voorrang én de mobiele abonnementen van mensen die daarnaast 4G voor Thuis hebben krijgen geen voorrang.

Welke van de twee is het?

 

B. Waarom is er geen 500 GB abonnement voor sim-only? Ik durf het woord bijna niet te gebruiken, maar het riekt naar koppelverkoop.

C. Ik heb een Go Unlimited abonnement a 35 euro in de maand. Begrijp ik het goed dat ik bijvoorbeeld bij een tweejarig 4G abonnement waarbij ik de Huawei meteen afreken het volgende betaal voor de combinatie van de abonnementen?

(35-10)+(35-10)= 50 euro per maand.

 

Mvg

​​​​

 

Ben je wettelijk verplicht om het modem voor 4g voor thuis extra snel erbij te kopen?

Volgens die nieuwste richtlijnen van de acm lijkt het daar niet op.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-consumenten-mogen-eigen-modem-kiezen

Reputatie 4
Badge

hmmm. Weinig te merken van extra snel:

 

Reputatie 3

Ben je wettelijk verplicht om het modem voor 4g voor thuis extra snel erbij te kopen?

Volgens die nieuwste richtlijnen van de acm lijkt het daar niet op.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-consumenten-mogen-eigen-modem-kiezen

Is nog een concept en dus nog niet “geldig”, juridische status van een “beleidsregel” weet ik niet. Is in iedere geval geen wetgeving.

En bovendien is er een SIM only versie dus dan heb je al die vrije keuze. De koppelverkoop met het Huawei modem voor de Extra Snel Versie begrijp ik ook niet.

Snap ook niet waarom je verplicht ben om de buiten unit te nemen met extra snel. Snap dat in veel gevallen het signaal beter is als je een buiten unit hebt. Echter bij mij is het signaal met de telefoon hoog genoeg dat ie tussen de 100 en 150 mb haalt. 

Omdat ik in een appartement woon waarbij ik geen buiten unit mag installeren tegen de gevel is dat niet echt een optie. De klantenservices heeft mij toen beloofd dat de gekozen optie ik de 50mb wel moest halen met de binnenunit. (is nu ook de huidige snelheid die Ziggo levert op mijn adres)

Vervolgens komt ie met de geleverde simkaart maar tot 29mb. Heb toen een speedtest gedaan met een andere simkaart en toen kwam ie op het T-mobile netwerk op 150 mb. Dus de binnenunit moet het makkelijk aankunnen. (wat ook op internet vermeld staat bij de specificaties van de router)

De telefoonlijn was geen optie omdat daar de verwachte snelheid netto op ongeveer 10-15 mb uit zou komen. 4G voor thuis was daarom een goed optie werd aangegeven tot de glasvezel lijn aangesloten wordt (verwachting nog 12 mnd).

Reputatie 3

Vervolgens komt ie met de geleverde simkaart maar tot 29mb. Heb toen een speedtest gedaan met een andere simkaart en toen kwam ie op het T-mobile netwerk op 150 mb.


Standaard 4GVT is dus op 30Mbps afgeknepen en extra snel op 100Mbps. Jouw snelheden zijn mooi. Als Vodafone op dezelfde mast en met juist gerichte antenne zit, dan kom je nog wel hoger. Ik had met de oude 4GVT ruim 120Mbps maar sinds mei is het knudde, soms 30-40, enkele keer 80.

Het blijft schuren dat er nooit een garantie is voor de daadwerkelijke snelheid. En ook geen differentiatie naar betalen voor de snelheid. Terwijl de provider ook weet welke snelheid de lijn op dit moment biedt. Lijkt me dus haalbaar om af te rekenen op de daadwerkelijke snelheid. 
Moet je je voorstellen dat je een brood koopt en de bakker verpakt het brood in een niet-doorschijnende zak met de mededeling dat je niet kunt reclameren als er maar twee sneetjes in zitten. Maar zo werkt de telco sector wel. Echt onbehoorlijk. Ik begrijp dat snelheid afhankelijk is van factoren die de telco niet altijd kan beïnvloeden, maar reken dan in ieder geval af op de daadwerkelijke snelheid. Ik betaal EUR 41,77 per maand voor het oude 4GVT en heb nu 1/3 van de snelheid die er was tot mei. Maar de prijs blijft hetzelfde. Ik zeg 4GVT binnenkort op want met Vodafone haal ik hier ruim 120Mbps. Unlimited Red Pro.

Reputatie 4

hmmm. Weinig te merken van extra snel:

 

Is dat met de nieuwe outdoor unit ?

Reputatie 4
Badge

hmmm. Weinig te merken van extra snel:

 

Is dat met de nieuwe outdoor unit ?

Nee. Met mijn indoor router. Ontvangst is wel goed en geeft 4g aan. Er zouden werkzaamheden zijn die voor 5 uur afrond zouden zijn maar helaas. Nog steeds drama en we gaan nu het weekend in.

Schiet allemaal niet op zo.:rage:

Reputatie 4
Badge

Sluit ik mijn nieuwe binnen/buiten modem aan met een heel verrassend resultaat:

Het is druk hier dus zal daardoor denk ik niet de volle snelheid pakken op dit moment. 

Vraag ik me toch af waarom ik nu ineens een hogere snelheid pakt. @David ?

Reputatie 2

Wat gebeurd er als je verhuist terwijl je nog midden in je contractsperiode zit?

  • Als op het nieuwe adres geen 4GVT geleverd wordt maar WEL voldoende 4G bereik is
  • Als op het nieuwe adres geen 4GVT geleverd wordt en NIET voldoende 4G bereik is
  • Als op het nieuwe adres wel 4GVT wordt geleverd maar de snelheid is niet maximaal

Geeft T-Mobile de mogelijkheid om in deze situaties de overeenkomst kosteloos op te zeggen zonder af te kopen (Zoals bij andere internet aanbieders ook het geval is)?

 

Door als 'admin' in het B2368-66 modem in te loggen kan ik de APN gewoon aanpassen naar fms...

Reputatie 4

 @OnnoJ36 met welk wachtwoord? Standaard die. Achter op de binnen modem staat?

 

heb net geprobeerd met mijn eigen wachtwoord in combi met admin en standaard wacht met admin en werkt beide niet

Ik vind dit geweldig nieuws,  kan ik in januari weer terug stappen na 4gvt.... werkte hier perfect met de huawei 4g router. 

Zat tussenetussen de 115gb en200gb verbruik,  met de 500gb bundel hebben we hier dus meer dan zat.

Alleen jammer dat extra snel alleen met de buiten unit is.

Dag instabiele glasvezel of ziggo lijn. 

Kan niet wachten tot het januari is.. T mobile bedankt. Had nog evenwifi overwogen, maar die is duurder (maar wel onbeperkt en mogelijkheid voor 5g)

 

 

 

Google was my friend! 

Voor inloggen op administrator account, standaard waarden (wel even wijzigen):

Username: admin

Password: CPE@huawei

 

Bij Network Settings, Broadband zijn apn settings aan te passen. Ook kan je daar de LTE verbinding naar hartelust manipuleren (LTE bands, kiezen voor mast)

Reputatie 4
Badge

Die was ik zojuist ook tegengekomen in google maar zat even in een timeout door andere foute wachtwoorden. Zojuist geprobeerd mee in te loggen en jawel. Er gaat een hele wereld voor je open. Thanks!!!:thumbsup:

Reputatie 4

Aan iedereen yesssss het werkt!!!! Thanks voor de tip. Werkt 

Reputatie 2

...dus T-Mobile levert netwerk devices uit waar het wachtwoord op de factory-default staat? Big no-no security wise. Naast het feit dat er blijkbaar niet is gecontroleerd dat de devices wel met het juiste profiel (oa APN) worden uitgeleverd. Dat is iets waar T-mobile zich echt voor zou moeten schamen..

 

Ik moet zeggen dat ik ergens wel snap waarom er voor de hogere snelheid een externe antenne wordt verkocht - ze willen geen gezeur met mensen die 100Mbit bestellen en maar 50Mbit halen. Maar dat zou helemaal oplosbaar zijn door de sim-only variant aan te bieden als “30-100Mbit (afhankelijk van signaalsterkte)”. 

 

Zit persoonlijk niet direct te wachten op een externe antenne. Ik haal op de telefoon, binnenshuis, zo’n 250Mbit op 4G. Dus een sim-only kaart zou ik bij wijze van spreken in een oude telefoon (in hotspot mode) kunnen prikken en that’s that. Heb helemaal geen noodzaak (en wil) om een lelijke antenne aan de gevel te schroeven. Dus waarom forceert T-mobile mij dan wel om zo’n ding erbij aan te schaffen (En Huawei nog wel - sowieso twijfelachtig in deze tijd)..

 

Stel dat ik zo gek ben om toch die buitenshuis-antenne variant te bestellen, kom ik er dan mee weg om de simkaart in een ander device te gebruiken - en de installatieafspraak voor de buitenantenne gewoon niet/nooit te maken? Kan de Huawei antenne dan wellicht daarna wel weer verpatsen ofzo..

Reputatie 4

 

@Xandrios goedemorgen, ik heb ook andere hardware waar ik goed internet mee haalde. Ik heb wel het idee dat met deze outdoor unit net iets sneller is maar wel dat de signaal sterkte iets meer op en neer gaat. maar ben nog in onderzoek fase.

Reputatie 4

@OnnoJ36 Kan er voordeel uitgehaald worden dat we nu De LTE kunnen aanpassen? en zo ja hoe? en hoe kan je kiezen welke mast je kan kiezen?

Reageer