Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Goedemiddag allemaal, 

Vandaag (maandag 29 juni) introduceren wij ons vernieuwde 4G voor Thuis! In dit topic vind je veel antwoorden op jouw vragen en kun je ook vragen stellen over dit vernieuwde abonnement. Mede-leden en Moderators helpen je dan graag verder met jouw vraag! 

 

Check ook onze website over 4G voor Thuis voor meer informatie én je kunt daar direct de postcodecheck invullen om te zien welke variant 4G voor Thuis voor jou beschikbaar is!

 

FAQ 4G voor Thuis

Hoe snel kan ik internetten?

Met 4G voor Thuis is de maximum internetsnelheid afhankelijk van de router die je gebruikt:

  • Onze buitenrouter (Huawei B2368-66): tot 100 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload
  • Binnenrouter (Huawei B618): tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload
  • Iedere andere (binnen/buiten) router: tot 30 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload

De internetsnelheid die je kunt halen, is mede afhankelijk van de dekking bij jou thuis en hoe druk het op het 4G-netwerk is. Mocht het zo zijn dat er veel mobiel dataverkeer op jouw mast is, kan het voorkomen dat de 4G voor Thuis-verbinding wat trager is. Wanneer de drukte voorbij is wordt dit automatisch weer aangepast.

 

Welke bundels zitten er bij dit nieuwe abonnement van 4G voor Thuis?

Wanneer je door de postcodecheck komt kun je in aanmerking komen voor een van de volgende abonnementen:

  • 150 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met Sim Only en de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck);
  • 500 GB als startbundel die je iedere maand krijgt. Is deze bundel op? Je begint dan iedere dag weer met 5 GB en kunt vervolgens oneindig aanvullen met aanvullers van 5 GB. Dit geldt voor het abonnement met de binnenrouter (afhankelijk van de postcodecheck) en de binnenrouter.

 

Wat zijn de kosten van de verschillende bundels?

 Er zijn drie verschillende opties voor jouw 4G voor Thuis-abonnement. Hieronder zie je al een kort overzicht en op de website kun je de postcodecheck doen om te zien wat voor jou beschikbaar is.

Abonnementen 4G voor Thuis

 

 

Waarom is de maandelijkse startbundel afhankelijk van het adres waar ik woon?

De beschikbare bandbreedte (ruimte op het internet) verschilt per locatie. Dat komt doordat het aantal Odido klanten dat gebruik maakt van een zendmast uiteenloopt.

We bieden je dus de startbundel die beschikbaar is op zijn adres om jou de kwaliteit van ons mobiele netwerk te bewaken.

 

Zo zorgen we voor de meest optimale ervaring voor iedereen die gebruikmaakt van het Odido netwerk!

 

Ik heb al 4G voor Thuis, mag ik overstappen naar dit nieuwe abonnement?

Dit is niet in alle gevallen mogelijk. Mocht je hier interesse in hebben, laat dan een bericht in dit topic achter en dan gaan we voor je kijken of het in jouw geval mogelijk is.

 

Houd er ook rekening mee dat er andere voorwaarden gelden dan bij jouw huidige abonnement. Lees de prijslijst met bijbehorende voorwaarden daarom alvast even goed door. 

 

Wat kan ik met de hoeveelheid data en de geleverde snelheid?

Hoe snel het internetverbruik gaat hangt vooral af van jouw gebruik. Om je een zo goed mogelijk beeld te geven, nemen we streamen als voorbeeld, omdat dit over het algemeen veel internet gebruikt.

 

Wat kan ik met 150GB?

Streamen op hoge kwaliteit (full HD) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 3GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 50 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 1,5 uur per dag. Wil je minder data verbruiken? Dan pas je jouw instellingen aan naar gemiddelde kwaliteit.

 

Streamen op gemiddelde kwaliteit (720p) gebruikt gemiddeld genomen zo’n 1GB per uur. Dit zou betekenen dat je met 150GB dus 150 uur kan streamen. Dat komt neer op wel 5 uur per dag.

 

Wat kan ik met 500GB?

Dit zou betekenen dat je met 500GB dus 166 uur kan streamen. Dat komt neer op meer dan 5 uur per dag. Hiernaast kan je zo veel surfen als je wilt (tot het op is). 

 

Ben je door de startbundel heen, dan activeer je de rest van de maand zo vaak als je wilt gratis 5 GB-aanvullers, zodat je Unlimited online bent!

 

Wat kan ik met 30Mbit/s download?

Heb je één of meerdere apparaten? Dan is dit een prima snelheid om mee te Netflixen, gamen, streamen of surfen.

 

Wat kan ik met 100Mbit/s download?

Dit is bedoeld voor klanten met grotere gezinnen waarbij meerdere personen tegelijk online zijn. Voorbeelden zijn onder andere professioneel gebruik (kantoor aan huis) of intensief online gamen.

 

Waarom moet ik een postcodecheck doen voor het aansluiten van 4G voor Thuis?

4G voor Thuis wordt alleen aangeboden op locaties waar het mobiele netwerk geschikt is om dit product te leveren en er wordt een check gedaan voor welke startbundel je in aanmerking komt.

 

Wat is het verschil tussen de binnen- en buitenrouter?

De binnenrouter is een plug & play apparaat, heel gemakkelijk zelf te activeren en direct te gebruiken. Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 30 Mbit/s.

De buitenrouter wordt kosteloos (tenzij je speciale wensen hebt, zie ook de vraag ‘Welke werkzaamheden voert...’) door een monteur op afspraak geïnstalleerd aan de buitenmuur van de woning (let hiervoor op toestemming van bijv. de VVE). Hiermee kan je internetten met een downloadsnelheid van maximaal 100Mbit/s.

 

Mag ik 4G voor Thuis ook op andere plaatsen gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis mag alleen op het afleveradres gebruikt worden. Bij het aanschaffen van 4G voor Thuis doen we een postcodecheck. Dat doen we niet voor niets, we controleren of je op dat adres een goede gebruikerservaring kunnen bieden.

 

Kan ik 4G voor Thuis ook in het buitenland gebruiken?

Nee, 4G voor Thuis is alleen te gebruiken op het Odido netwerk in Nederland.

 

Kan ik gebruikmaken van de Recycle Deal bij 4G voor Thuis?

Nee, Recycle Deal is niet beschikbaar voor routers van 4G voor Thuis.

 

Kan ik ook bellen en sms’en met de 4G voor Thuis simkaart?

Met de simkaart is het mogelijk om te bellen en te sms’en (alleen niet via de router). Aan de simkaart zit geen 06-nummer maar een 097-nummer gekoppeld. Voor bellen en sms’en worden kosten in rekening gebracht, deze staan vermeld op de prijslijst.

 

Welke voordeelbundels kan ik gebruiken in combinatie met 4G voor Thuis?

Extra diensten zoals Videoland, Deezer en Extra Veilig Online zijn op dit moment niet mogelijk in combinatie met 4G voor Thuis.

 

Ik heb mijn eigen router in gebruik en heb een technisch probleem met 4G voor Thuis. Wat kan ik doen?

Omdat je een eigen router gebruikt, kunnen we je slechts beperkte ondersteuning bieden. We kunnen meekijken naar een aantal zaken, maar we kunnen echter niet garanderen dat we het probleem kunnen oplossen.

 

De router is kapot. Wat nu?

Tijdens de contracttermijn valt de router onder onze reparatievoorwaarden. Je kunt jouw router dus ter reparatie aanleveren. We bieden geen tijdelijke router aan in de tussentijd.

Maak je gebruik van jouw eigen router in combinatie met 4G voor Thuis Sim-Only? Dan kan je gebruik maken van Toestelflexibiliteit en zodoende vervroegd verlengen naar een 4G voor Thuis abonnement inclusief router.

 

Heeft 4G voor Thuis een vast IP-adres?

Nee, 4G voor Thuis heeft een dynamisch IP-adres.

 

Welke werkzaamheden voert de monteur uit bij het installeren van 4G voor Thuis?

De monteur bekijkt ter plekke de situatie. Standaard voert de monteur de volgende werkzaamheden uit. De monteur:

  • plaatst het buitenmodem aan de buitenmuur;
  • installeert de indoor wifirouter;
  • sluit ze op elkaar aan met een kabel;
  • werkt die bekabeling op of langs de plinten weg;
  • verbindt 1 apparaat met het internet;
  • test of alles goed werkt.

Heb je aanvullende wensen? Geen probleem! De monteurs van Guidion voeren meerwerk uit tegen een prijs van €17,50 per kwartier (dit is exclusief materiaal). Je bespreekt samen met de monteur welke wensen je hebt.

 

Ben ik een normale gebruiker?

4G voor Thuis is bedoeld voor normaal persoonlijk gebruik ('redelijk gebruik' noemen we dat). Hieronder valt uiteraard ook intensief gebruik zoals online tv kijken, het streamen van video/muziek, surfen, e-mailen en social media.

 

4G voor Thuis is niet bedoeld voor:

  • Klanten die permanente verbindingen open hebben staan. Denk hierbij aan verbindingen zonder menselijke tussenkomst zoals bewakingscamera’s, gateway apparaten en andere permanente verbindingen. 
  • Klanten die veel extreem grote bestanden downloaden, bijvoorbeeld intensief gebruik van nieuwsgroepen, torrent websites.
  • Klanten die de dienst commercieel gebruiken, zoals een wifi-netwerk voor derden of het doorverkopen van data.

 

Hopelijk heb je hierboven al het antwoord op jouw vraag kunnen vinden, maar zo niet laat je vraag als reactie in dit topic achter, dan word je zo snel mogelijk verder geholpen! :sunglasses:


299 reacties

Ik zie dat mijn bundel niet reset naar 500 GB bij het ingaan van de nieuwe maand. Hoe zit dat? Nu heb ik nog wel flink wat GB's over van de vorige maand, maar in dit tempo gaan ze ooit op zijn als de bundel niet reset.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Reputatie 7
Badge +15

@rdf-70 

Dit is een bekende probleem waar T-Mobile op de hoogte van is en er zijn wel meer mensen die hier last van hebben, blijkbaar is het nog niet opgelost.

@rdf-70

Dit is een bekende probleem waar T-Mobile op de hoogte van is en er zijn wel meer mensen die hier last van hebben, blijkbaar is het nog niet opgelost.

Zijn er ook mensen die er géén last van hebben? Met andere woorden: heeft iedereen hier last van of komt het probleem alleen bij bepaalde accounts voor?

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb helaas geen 4G voor thuis maar niet iedereen klaagt er over, het zijn maar een paar mensen.

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/nieuw-tegoed-niet-aangevuld-in-4gvt-extra-snel-325105

Reputatie 3

Ik heb helaas geen 4G voor thuis maar niet iedereen klaagt er over, het zijn maar een paar mensen.

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/nieuw-tegoed-niet-aangevuld-in-4gvt-extra-snel-325105

Ja, nogal logisch. Iedereen krijgt het tegoed op een andere dag aangevuld. Dus langzamerhand, met nog een week schat ik, heeft elke gebruiker dit probleem. En gaat iedereen aanvallers kopen die dan naderhand gecrediteerd moeten worden, wat natuurlijk weer niet goed gaat etc. etc.

We zetten mensen op de maan, maar t-mobile krijgt dit in bijna 4 weken niet opgelost.

Vandaar ook mijn vraag. Betreft dit een deel van de klanten, of alle klanten? Tot nu toe heb ik nog niet gehoord van iemand die het probleem niet heeft.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Het probleem treft onlangs afgesloten/vernieuwde ‘4G voor Thuis’-abonnementen. Ik begrijp dat jullie dit zo snel mogelijk opgelost willen hebben. Onze IT afdeling werkt hard aan een oplossing. Jullie kunnen in de tussentijd dagelijks de gratis 5GB-aanvuller activeren om weer te kunnen internetten. Ik heb voor nu geen verdere update, maar zodra ik meer weet zal ik het uiteraard delen in dit topic! Onze oprechte excuses voor het ongemak!

Reputatie 4

Ik vind zo wie zo dat dat deze bundels vrij gegeven kan worden bij de unlimited abonnementen. dit gelijk gesteld kan worden net als bij internet die je normaal heb thuis. Het beste netwerk van Nederland kan dit makkelijk aan. Scheelt een hoop ergernis en drama.  

Reputatie 4

Goedemiddag

Het is onstuimig weer buiten maar mijn internet verbinding is heel onstabiel, mijn netgear router achter mijn Huawei outdoor unit geef regelmatig aan dat er geen internet is. nu zag ik dat mijn databundel was gereset maar heb het idee dat hiermee mijn internetverbinding onstabiel is geworden. was zo blij helaas nu even niet.

mijn interne netwerk is even van slag

Goedemiddag

Het is onstuimig weer buiten maar mijn internet verbinding is heel onstabiel, mijn netgear router achter mijn Huawei outdoor unit geef regelmatig aan dat er geen internet is. nu zag ik dat mijn databundel was gereset maar heb het idee dat hiermee mijn internetverbinding onstabiel is geworden. was zo blij helaas nu even niet.

mijn interne netwerk is even van slag

Is je bundel gereset op de juiste datum? Of was hij bij jou ook niet gereset en nu alsnog wel? En had je dit gemeld bij T-Mobile?

Reputatie 4

Goedemiddag

Het is onstuimig weer buiten maar mijn internet verbinding is heel onstabiel, mijn netgear router achter mijn Huawei outdoor unit geef regelmatig aan dat er geen internet is. nu zag ik dat mijn databundel was gereset maar heb het idee dat hiermee mijn internetverbinding onstabiel is geworden. was zo blij helaas nu even niet.

mijn interne netwerk is even van slag

Is je bundel gereset op de juiste datum? Of was hij bij jou ook niet gereset en nu alsnog wel? En had je dit gemeld bij T-Mobile?

@rdf-70 heb 3 dagen geleden nieuwe volledige bundel gekregen van 500gb en nieuwe bundel zou over 3 dagen opnieuw moeten beginnen met 500gb. Gisteren was mijn interne netwerk van slag terwijl de ontvangst goed was. Dan wel dan geen internet ging aan/uit wat ik kon zien op mijn Netgear Nighthawk X6 R8000. Heb mijn netwerk opnieuw ingesteld en vandaag lijkt alles stabiel. dus ik had t mobile nog niet om hulp gevraagd. 

zijn er nog meer mensen bij wie hun startbundel van de week is aangevuld?

 

vandaag is mijn bundel ook reset naar 500Gb. Bijna een week te laat. Heb zelf geen melding bij TMO gedaan..

Bij mij is hij gisteravond gereset. Na dat ik s'middags door T-Mobile verzekerd ben dat het toch echt de 25e al gebeurd was.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Het probleem is nog niet 100% opgelost dus het kan inderdaad zijn dat de bundel later wordt gereset dan verwacht. Excuses voor het ongemak!

@David@Jempi@feplas@David@Jempi@feplas Als ik inlog in de B2368-66 modem als admin. Waar kan ik dan de APN omzetten naar fms?

Gisteren alles aangesloten maar nu kom ik ook niet hoger dan 17a 19 mbits.

En David. Jij zei een maand geleden dat je ging uitzoeken of deze omzetting van APN naar fms niet standaard geregeld kan worden. Weet je hier al wat meer over?

Gr Marco planting 

Reputatie 4

@David@Jempi@feplas@David@Jempi@feplas Als ik inlog in de B2368-66 modem als admin. Waar kan ik dan de APN omzetten naar fms?

Gisteren alles aangesloten maar nu kom ik ook niet hoger dan 17a 19 mbits.

En David. Jij zei een maand geleden dat je ging uitzoeken of deze omzetting van APN naar fms niet standaard geregeld kan worden. Weet je hier al wat meer over?

Gr Marco planting 

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/portforwarding-huawei-outdoor-cpe-b2368-325347?postid=1569543#post156954

Networksettings>

Broadband>

 

bij 1 staat standaard “auto” druk op “modify” en verander auto naar fms. geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen

@FinnPlanting aanvulling. bij iedere router moet je volgens mij de juiste apn zelf invullen, wat t mobile wel moet doen in samenwerking met Huawei de gebruiksaanwijzing aanpassen dat iedereen weet dat men niet met USER moeten inloggen maar met ADMIN met daarbij de juiste wachtwoord. en zeker een duidelijke melding maken als men dit pakket koopt.

@David misschien hier een topic maken maar zeker de gebruiksaanwijzing aanpassen.

 

@Jempi super bedankt, het is gelukt. Nog even een goede plek opzoeken om de verbinding nog sneller te krijgen. 😁

 

Reputatie 4

@Jempi super bedankt, het is gelukt. Nog even een goede plek opzoeken om de verbinding nog sneller te krijgen. 😁

 

@FinnPlanting wat voor 4gvt abonnement heb je?

@Jempi Hetzelfde abbo als jij volgens mij. 4gvoor thuis extra snel. En dan met 500gb.

Heerlijk Netflix kijken vanavond!! En de kids kunnen nu lekker  hun gang gaan. Voorheen dus de 100gb. Maar die was na een kleine 2 weken al op. 

@Jempi super bedankt, het is gelukt. Nog even een goede plek opzoeken om de verbinding nog sneller te krijgen. 😁

 

Die upload is vooral enorm, die zou zijn eigenlijk begrensd moeten zijn op 10 Mbps.

Reputatie 4
Badge

 

@FinnPlanting 

Wat ben jij aan het testen? Zie geen wifi aan staan op je telefoon. Lijkt erop dat je de snelheid van je sim van de telefoon aan het testen bent en niet verbonden bent met het modem.

 

@FinnPlanting

Wat ben jij aan het testen? Zie geen wifi aan staan op je telefoon. Lijkt erop dat je de snelheid van je sim van de telefoon aan het testen bent en niet verbonden bent met het modem.

Ah, vandaar die uploadsnelheid, ik vond het al erg vreemd.

@feplas @rdf70@rdf70  Ja hoe stom zeg, klopt dat was een meting zonder dat ik de wifi aanhad. Was al helemaal blij omdat ik dacht dat het gelukt was de omzetting van APN naar fms. Niet dus! Ik kom niet verder van 17 a18 mbits/s download. En de upload zit meestal rond de 22 mbits/s. Ga vanmiddag als het droog is de sim in m'n telefoon doen om te kijken wat voor snelheid ik dan haal. 

GR MARCO

 

Reputatie 4

@feplas @rdf70@rdf70  Ja hoe stom zeg, klopt dat was een meting zonder dat ik de wifi aanhad. Was al helemaal blij omdat ik dacht dat het gelukt was de omzetting van APN naar fms. Niet dus! Ik kom niet verder van 17 a18 mbits/s download. En de upload zit meestal rond de 22 mbits/s. Ga vanmiddag als het droog is de sim in m'n telefoon doen om te kijken wat voor snelheid ik dan haal. 

GR MARCO

 

@FinnPlanting zal ik het nog technischer maken?

als je inlogt op de outdoor router ga je naar tabblad:

Systeem Monitor>

LTE Status>

daar kan je een aantal gegevens zien ook hoe sterk je verbinding is.

SINR  > = 20 dB uitstekend    > = 0dB geen signal

RSRQ > = -10 dB uitstekend   , = -20 dB geen signal

Signal strength  -30dB dBm verbazingwekkend   -90 dBm onbruikbaar

RSRP > = -80 dBm uitstekend   < = -100 dBm geen signal

 

bij mij is het goed. kan wel een beetje schommelen

SINR 18

RSRQ -5

Signal strenght -54

RSRP -79

Status LTE 3/3 groen

Hi, ik woon in een tijdelijk huis op mijn nieuwbouwkavel en zou HEEL graag 4GvT hebben. Alleen de postcodecheck geeft negatieve uitslag. Nou KAN dat zijn, omdat onze postcode nog vrij nieuw is en mogelijk niet in de systemen voorkomt. Kunnen jullie dat op één of andere manier checken? Postcode geef ik met plezier via een privé-bericht door. 

Reageer