Beantwoord

informatie over 097-nummer en bellen: kosten, beschikbaarheid en compatibiliteit

• 13 februari 2019
  • 1 reactie
  • 3364 Bekeken

Beste community-leden,

Het 06-nummer op mijn telefoon met een abonnement op mobiel internet is alweer enkele jaren geleden omgezet naar een (12-cijferig) 097-nummer. Het is telecomproviders niet meer toegestaan om 06-nummers te verstrekken als apparatuur alleen voor andere doeleinden dan bellen van mens tot mens (H2H) wordt gebruikt. Ik was alleen verbaasd dat ik met mijn toestel met 097-nummer wél gewoon kon bellen en gebeld worden. Uit informatie van de ACM blijkt dat 097-nummers wel gebruikt mógen worden voor spraak. Ik kan verder totaal geen informatie vinden op de site over het gebruik van 097-nummers, maar proefondervindelijk heb ik vastgesteld dat T-Mobile bellen via 097 mogelijk maakt.

1.) Wat zijn de kosten voor het bellen (of sms-en) naar een 097-nummer? 2.) Wat zijn de kosten voor het bellen (of sms-en) vanaf het 097-nummer? 3.) Zijn 097-nummers ook beschikbaar voor bellen (sms-en) in het buitenland? 4.) Zo ja, wat zijn dan de kosten voor de beller en de gebelde? 5.) Hoe zit het met de compatibiliteit van 097-nummers met andere diensten? Ik vraag dit omdat ik in de praktijk al gemerkt heb dat mijn huisarts, facebook en google en voip-diensten geen 097-nummer accepteren voor het ontvangen van een bevestigings-sms.
Ik zou dus graag willen weten hoe dit zit, of anders waar ik meer informatie kan vinden.
Met vriendelijke groet,
sandokan
icon

Beste antwoord door OndersteSteen 13 februari 2019, 13:34

Kijk bij “4G voor Thuis” bij de tarieven: daar staat alles op een rijtje van 097-nummers bij T-Mobile (kosten en mogelijkheden).

https://www.t-mobile.nl/consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2018/t-mobile-4g-voor-thuis-031218.pdf
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Kijk bij “4G voor Thuis” bij de tarieven: daar staat alles op een rijtje van 097-nummers bij T-Mobile (kosten en mogelijkheden).
https://www.t-mobile.nl/consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2018/t-mobile-4g-voor-thuis-031218.pdf

Reageer