Inloggen 4G Thuis modem Huawei B618s

  • 1 april 2018
  • 8 reacties
  • 2084 Bekeken

Hallo,

Een maand geleden heb ik mijn 4g Thuis aangesloten. Direct heb ik mijn wachtwoord gewijzigd. Nu kan via mijn pc op IP adres 192.168.8.1 niet inloggen. Beginscherm krijg ik wel te zien maar als ik wil aanmelden en mijn wachtwoord invul, dan krijg ik de volgende melding van onjuist wachtwoord.

Ik heb het wachtwoord van device password ook geprobeerd maar het lukt niet. Verder zie ik nergens dat ik gebruikersnaam moet invullen.

Met vriendelijke groet,

Baron10

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Baron10,

Bedankt voor je heldere vraag met het duidelijke screenshot! Vreemd dat je niet meer kunt inloggen, maar uiteraard gaan we ervoor zorgen dat je dat snel weer wèl kunt.

Ik heb meteen even met je meegezocht en kwam dit topic op onze Community tegen. Daar geeft iemand aan: "Resetten moet door middel van een klein pennetje maar dat was geen probleem. Na het inloggen op de router heb ik opnieuw gereset en het ww veranderd. Daarna deed ie het weer." Zou jij dit ook eens kunnen proberen? Ik heb namelijk goede hoop dat dit ook voor jou de oplossing kan zijn!

Lukt dit niet, dan geen zorgen; ik ga dit dan even voorleggen bij onze 4G voor Thuis specialist. Laat me maar weten of het zo is gelukt of dat ik hulptroepen moet inschakelen! 😉
Reputatie 6
Badge +11
@Baron10
Huawei's hebben een refresh in hun webinterface op 192.168.8.1, dat kan tot problemen leiden onder bepaalde omstandigheden. De refresh timing is niet echt gekoppeld aan de browser. Je kan kijken wat er in de 1 of andere password of form cache is opgeslagen. Als je dat niet hebt of weet, is inderdaad een factory reset zoals Jaimy aangeeft de snelste en helaas ook wel wat bottebijl methode want eventuele instellingen gaan verloren.
Verder is uit je screenshot duidelijk dat het niet om de originele/losse/onafhankelijke Huawei B618s gaat, maar om een variant met T-Mobile firmware waar blijkbaar geen handleiding bij wordt geleverd.
Reputatie 3
"Wachtwoord vergeten" aanklikken en eventueel een nieuw wachtwoord instellen. En een gebruikersnaam is er niet, dus ook niet nodig.

Verder nog een tip: verander als je ingelogd bent via DHCP 192.168.8.1 in een ander IP-adres. Is beter dan dit standaard IP-adres te blijven gebruiken.
Beste Jaimy, tmoesel en siert,

Allereerst heel erg bedankt voor de informatie. Het is mij gelukt om te resetten en weer in te loggen. Alleen weet ik niet hoe ik mijn wachtwoord moet wijzigen.

Met vriendelijke groet
Reputatie 3
Inloggen en via "Instellingen" menu "Systeem" keuze "Wijzig wachtwoord". Simpel.
Bedankt siert.

Gisteren was mijn internetbundel op. Het is mij niet gelukt om internet aan te vullen. Weet iemand hoe dit moet?
Reputatie 3
Tja, nou krijg je te maken met het ONUITSTAANBARE T-Mobile aanvullersgedoe:
Per maand heb je 100Gb, per dag 5Gb en per keer 2Gb neem ik aan? Dat is bij een Unlimited abonnement het geval.

Eerst maak je je 100Gb op, daarna per dag de 5Gb en pas daarna wordt per keer alles aangevuld met 2Gb (deze onzin heeft T-Mobile zelf verzonnen). En nu het allerdomste: je kan pas een nieuwe 2Gb aanvuller aanklikken als je de vorige 2Gb aanvuller hebt opgemaakt, DUS ALS JE GEEN INTERNET MEER HEBT. En je hebt internet nodig om de 2Gb aanvuller IN DE APP van T-Mobile te activeren!
(T-Mobile zegt dat dat WEL kan, maar is te beroerd om zelf proberen te constateren dat dat vanaf het begin -eind januari- al niet werkt)

In jouw geval in je bijlage heb je nog een restje van de vorige 2Gb aanvuller niet opgemaakt, waardoor je nog geen nieuwe 2Gb aanvuller kunt aanvragen. Eerst wachten tot je geen internet meer hebt, daarna kan je wel een nieuwe 2Gb aanvuller aanklikken. Maar daar heb je internet voor nodig, dat je dan niet meer hebt. Dat kan alleen een wereldvreemde organisatie verzinnen ...

Zou simpel op te lossen zijn door -net als Tele2- een paar 2Gb aanvullers tegelijk aan kunnen te vragen!!! Maar op dat idee is T-Mobile nog niet gekomen ...
Reputatie 4
Badge +13
Hey allemaal,

Allereerst onze excuses voor de late reactie! Middels een update binnen dit topic willen wij jullie graag laten weten waar we mee bezig zijn op het gebied van Unlimited 4G voor Thuis. Weet dat we achter de schermen ontzettend druk zijn geweest met het verzamelen van jullie feedback. Om vervolgens in gesprek te gaan met de 'product owners' van Unlimited 4G voor Thuis. Meer informatie hierover kun je daar vinden. Zodra er verdere updates zijn, zullen wij jullie hier uiteraard over berichten!

Om de Community overzichtelijk te houden en alle vragen, opmerkingen en feedback met betrekking tot Unlimited 4G voor Thuis te groeperen, wil ik jullie dan ook vragen daar in het vervolg te reageren.

Omwille van de bovenstaande uitleg, sluit ik dit topic.