Instabiel netwerk

een jaar geleden bij aanvang van het abonnement hadden we een goed netwerk en kon ik ook streamen naar mijn tv.
De laatste maanden is normaal internet voor de gebruikers al niet eens goed meer. Valt regelmatig weg zonder echt uit te vallen.
Al vaker gereset maar wordt alleen maar slechter.
Woon in de polder en was eerst enthousiast maar dat is nu wel weg

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jrbeen,

Dat enthousiasme wil ik natuurlijk wel weer bij je terugzien! Het is inderdaad niks als de verbinding elke keer wegvalt. Ik loop graag een aantal stappen met je door!

Zou je de browser eens willen starten en naar http://192.168.8.1 willen gaan (dit werkt alleen als je verbonden bent met de 4G voor Thuis verbinding)? Je krijgt nu maximaal 5 streepjes te zien die de signaalsterkte aanduiden, en het netwerktype. Wat krijg je qua sterkte en qua netwerktype te zien?

Maak je al gebruik van een buitenantenne? Kun je eens testen hoe het gaat als je het modem eens zo dicht mogelijk bij het raam plaatst? Hoe is het signaal dan?

Ik hoor graag hoe dit gaat, en aan de hand daarvan kunnen wij kijken wat de volgende stap hierin kan zijn! Laat het me maar weten!
IK HEB TWEE SOMS DRIE STREEPJES OP 4G EN ROUTER STAAT AL BIJ RAAM OP VERDIEPING.
BUITEN ANTENNE HEB IK NIET.

GR RUUD
nog dichter bij raam

Je moet uitvissen waar de antennes van tmobile staan en in die richting je modem verplaatsen, liefst bij het raam. Je kan je modem verplaatsen en kijken waar je de meeste streepjes ziet.
http://4gmasten.nl/dekking/4g/t-mobile-4g
Met www.speedtest.net kun je ook je snelheid testen.
Met een antenne zou je toch minimaal 3 streepjes moeten halen.
modem staat al bij raam en door de bekabeling kan ik niet gaan lopen met dat ding.
Ik denk dat een buiten antenne mss een oplossing is.
Hoe kom ik daar aan en hoe werkt dat?
en toen hielden de reacties op.........
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jrbeen,

Excuses voor de latere reactie. Ik moest het even navragen bij onze 4G voor Thuis afdeling. Het is namelijk niet mogelijk om achteraf een buitenantenne aan te schaffen en ik heb nu gevraagd of er wellicht een manier is om die alsnog te bestellen. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je weten!
Oké we wachten het even af.
Gr Ruud
we wachten nog steeds af...........
jammer dit
Reputatie 6
Badge +11
@Jrbeen 4GvT is nogal snel erg doehetzelven als de performance niet meer optimaal en/of vanzelf gaat. Je kan een dekkingsklacht indienen, maar het is niet gezegd dat T-Mobile op grond daarvan dan gelijk een grote investering doet ten behoeve van jouw. Zie o.a. het volgende wat je zelf zou kunnen doen:
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/handige-video-s-om-4g-te-optimaliseren-281869

Je kan zeker achteraf een buitenantenne aanschaffen, alleen niet aanschaffen in de zin van 'kopen bij T-Mobile voor 0 euro'. Of een buitenantenne helpt weet je meestal pas nadat je de diverse hoeken van je huis met en zonder buitenantenne hebt geprobeerd/gemeten.

Reageer