Installatie buitenantenne Guideon niet mogelijk?

• 29 juni 2017
  • 7 reacties
  • 226 Bekeken

Hallo,

Na ontvangst van de Konig buitenantenne heb ik geprobeerd om een afspraak te maken met Guideon voor de installatie. Bij het maken van de afspraak is er vermeld dat het verlengen van de kabels €1,00 per meter zou zijn...geen probleem. De standaard 2.5m aan de buitenantenne is natuurlijk ook belachelijk te kort...

Het zou twee weken duren voordat er een Guideon installateur beschikbaar zou zijn en vandaag (29/06/2017) zou de buitenantenne gemonteerd worden. Op het tijdstip van installatie wordt ik gebeld door Guideon met de mededeling dat ze geen kabels hebben voor het verlengen van de buitenantenne en dat dit ook uberhaupt geen dienst is die zij leveren mbt de buitenantenne...lekker handig.

- Hoe is het mogelijk dat T-Mobile denkt dat een buitenantenne met 2.5m kabel voldoende is voor installatie?

- Waarom zijn de afspraken met Guideon niet helder met betrekking tot de installatie van de buitenantenne en het verlengen van de kabels?

- In een ander topic wordt verwezen naar de website van AlleKabels maar het is niet duidelijk welke kabels geschikt zijn. Kan er aangeven worden welke kabels geschikt zijn om optimaal gebruik te kunnen maken van de buitenantenne?

7 reacties

Reputatie 1
Beste Pat4GVT, hier even kijken te kust en te keur. https://www.allekabels.nl/netwerk/sma-kabels.html 🆒
Reputatie 2
Volgens mij is dat niet belachelijk te kort. Je kan natuurlijk niet net als een UTP Kabel even die lengte verlengen naar 100 meter, dan krijg je signaal verlies/meer interferentie. Het is volgens mij de bedoeling om dus met een UTP kabel te verlengen naar een switch o.i.d. 😉
Misschien heb ik het verkeerd verwoord, maar als ik de buitenantenne op 3m hoogte hang en vervolgens een gat in de muur maak, de kabel er doorheen voer dan hou ik binnen mss nog 2m kabel over...en dan zou ik het 4G modem dus binnen die 2 meter ergens aan een muur in de eetkamer moeten plaatsen?? Ik woon op het platteland in een oude boerderij en heb niet direct een meterkast oid in de buurt van de locatie waar de buitenantenne geplaatst zou gaan worden vandaar. Konig verkoopt namelijk ook een soortgelijk model met 7.5m kabel dus T-Mobile had de klant ook een optie kunnen bieden.
Reputatie 6
Badge +11
@Pat4GVT
Met wel doel of doelen voor ogen heb je die buitenantenne gekocht?
Op dit moment toont het modem slechts 2 en soms 3 streepjes bij de ontvangst terwijl ik vrij dicht bij een mast woon. Ik verwacht met de buitenantenne de volledige ontvangst te hebben.
Reputatie 2
Verwacht niet te veel van die lampjes, is slechts een indicator. Woon zelf ook dicht bij mast en heb toch nog regelmatig 4 ipv 5 streepjes.
Reputatie 2
Wat voor snelheid / latency haal je?

Reageer