Beantwoord

Instellen updates s'nachts downloaden

• 3 januari 2017
  • 7 reacties
  • 1020 Bekeken

In windows10 kan ik niet vinden hoe ik s'nachts tussen 0.00u en 6.00u updates kan downloaden, tevens op Android kan ik dat niet vinden....weet iemand hoe dat moet?
icon

Beste antwoord door Sam- 4 januari 2017, 11:44

Hoi Papapablo,

Nogmaals van harte welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je hierover duidelijkheid wilt hebben. Gaat het hier om Windows 10 op je computer of laptop? Dan kan je dit, zoals hierboven is vermeld, niet inplannen voor een specifiek tijdstip.

Wel kan je jouw computer of laptop zo instellen dat je eerst een melding krijgt voordat een update wordt gedownload. Als je deze melding overdag krijgt dan kan je de updates nog voorkomen en 's nachts alsnog handmatig downloaden. Neem een kijkje nemen op deze pagina? Laat ons weten of het met behulp van deze instructies is gelukt!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Bedoel je app updates? Ik gebruik al jaren Android en ik heb (helaas) nog nooit zo'n optie gezien. Het is automatisch (compleet willekeurig) of handmatig. Ik doe het liever handmatig, want dan heb ik er controle over.

Groet,
Je kunt idd niet instellen wanneer de updates binnen komen maar, zet s-nachts de telefoon op vliegtuigstand en daarna Wi-Fi aan. Zijn er dan updates maar vooral ook bij upgrades is de sim geblokkeerd voor alle verkeer en komen deze uitsluitend binnen via Wi-Fi. Voor de rest sluit ik me aan bij het eerdere advies.
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Papapablo,

Nogmaals van harte welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je hierover duidelijkheid wilt hebben. Gaat het hier om Windows 10 op je computer of laptop? Dan kan je dit, zoals hierboven is vermeld, niet inplannen voor een specifiek tijdstip.

Wel kan je jouw computer of laptop zo instellen dat je eerst een melding krijgt voordat een update wordt gedownload. Als je deze melding overdag krijgt dan kan je de updates nog voorkomen en 's nachts alsnog handmatig downloaden. Neem een kijkje nemen op deze pagina? Laat ons weten of het met behulp van deze instructies is gelukt!
Bedankt allemaal voor de adviezen, jammer dat het alleen handmatig kan. Dat is met Android zeker ook zo?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Papapablo,

Dit kan inderdaad alleen handmatig. Is het gelukt met de tips van Issam? 🙂
Het niet automatisch downloaden van Windows is een goede tip, maar ik zie mezelf niet s'nachts alles handmatig updaten..... Meestal lig ik voor 2359u wel onder de wol..... We zullen zien hoe het met het tegoed loopt.
Reputatie 3
Badge +2
Mocht je Windows 10 Pro hebben dan kan dit wel : http://www.windowscentral.com/how-schedule-windows-updates-windows-10

Voor Android kan je deze workaround gebruiken : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.remisoft.scheduler
Via deze scheduler kan je o.a. instellen wanneer je wilt dat je wifi actief is. Dus als je op tijd naar bed wilt maar je wilt wel dat je apps na 00.00 gaan updaten zet je je wifi uit als je gaat slapen, je zet de app updates aan en je stelt de scheduler in dat die na 00.00 je wifi weer aan zet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet,
Peter

Reageer