Beantwoord

Kosten hardware bij 4G voor Thuis

• 30 januari 2017
  • 4 reacties
  • 352 Bekeken

Goede avond, sinds afgelopen weekend heb ik 4G voor thuis en heb ik een vraag over mijn bestelling.
Ik las in diverse forums dat de modem vorig jaar nog €99,- was + de buitenantenne gratis indien slecht ontvangst. Nu vraag ik mij af waarom de prijs van de modem inmiddels op €205,- ligt en de buitenantenne nog eens €50,- extra kost. De buitenanteen heb ik toch wel nodig omdat ik anders maar net op 1 streepje kom. Met buitenantenne is het een sterke verbetering (3-4 streepjes) dus vind ik deze wrl noodzakelijk voor een stabiele verbinding. Over het algemeen ben ik best tevreden en is dit een enorme verbetering t.o.v. ons oude adsl lijntje. Ik zou wel graag willen weten waar het prijsverschil van €155,- t.o.v. 2016 vandaan komt. Voor het abonnement met alleen internet en een datalimiet van 100 Gb betaal ik namelijk al €50,- en dan vind ik de extra kosten voor de hardware in verhouding met andere abonnementen zoals t-mobile go unlimited toch wel behoorlijk veel.
icon

Beste antwoord door ViolaR 3 februari 2017, 11:09

Goede avond, sinds afgelopen weekend heb ik 4G voor thuis en heb ik een vraag over mijn bestelling.
Ik las in diverse forums dat de modem vorig jaar nog €99,- was + de buitenantenne gratis indien slecht ontvangst. Nu vraag ik mij af waarom de prijs van de modem inmiddels op €205,- ligt en de buitenantenne nog eens €50,- extra kost. De buitenanteen heb ik toch wel nodig omdat ik anders maar net op 1 streepje kom. Met buitenantenne is het een sterke verbetering (3-4 streepjes) dus vind ik deze wrl noodzakelijk voor een stabiele verbinding. Over het algemeen ben ik best tevreden en is dit een enorme verbetering t.o.v. ons oude adsl lijntje. Ik zou wel graag willen weten waar het prijsverschil van €155,- t.o.v. 2016 vandaan komt. Voor het abonnement met alleen internet en een datalimiet van 100 Gb betaal ik namelijk al €50,- en dan vind ik de extra kosten voor de hardware in verhouding met andere abonnementen zoals t-mobile go unlimited toch wel behoorlijk veel.

Beste Ferninand,
Dank voor je vraag. Ik snap dat je dit afvraagt. De hogere prijs heeft te maken met een nieuwe regelgeving waarin staat dat we geen subsidie meer mogen geven op hardware. Daardoor moeten we dus de daadwerkelijke prijs neerzetten. Dat is een regel voor alle telecomaanbieders, die per januari is ingegaan. Het klopt wel wat Serviceweb zegt, je kunt het een maand proberen en zien of het werkt. Unlimited voor mobile is een ander doel. Dat is echt bedoeld voor je mobile/tablet en je kunt hiermee max 5GB per dag gebruiken (daarna koop je gratis aanvullers van 1GB) en je kunt geen port forwading toepassen. Ik hoop dat dit de keuze wat makkelijker voor je maakt! Fijn weekend alvast! Groet, Viola
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Ferdinand,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Waarom niemand hier nog antwoord op heeft gegeven snap ik niet. Ze zullen het wel erg druk hebben bij de klantenservice en waarschijnlijk ook bij 4G thuis. De modem krijg je in bruikleen, mocht je dus in de eerste maand besluiten om er mee te willen stoppen dan krijg je het geld weer terug.

Deze is zeker een stuk prijziger dan in 2016. Dat zou kunnen omdat ze toen nog in testfase zaten en nu pas echt kunnen uitrollen en misschien hebben gemerkt dat het met die kosten niet rendabel is. Puur gis werk natuurlijk, zoals ik zei, ik weet het ook niet.

Als je voor een T-Mobile Go Unlimited abonnement gaat heb je wel onbeperkt internet maar na de eerste 5GB moet je elke keer 1GB verhogen om verder te kunnen. Dit kan natuurlijk erg lastig zijn als je een film aan het kijken bent of iets anders aan het doen bent op internet. Maar als je het bekijkt vanuit kosten, dan is dit misschien ook een oplossing.

Je hebt het wel over een buitenantenne, die je wel nodig hebt, dat kan dan weer niet met een Go Unlimited abonnement, dus dan moet je je gaan afvragen wat het beste is om te doen. 4G voor Thuis is maandelijks opzegbaar. Je zit dus nergens lang aan vast. Zeg je 4G voor Thuis binnen 1 maand na aanschafdatum op? Dan krijg je ook de € 205,00 die je hebt betaald voor het 4G-modem terug, zodra wij het geleverde 4G-modem in goede staat retour hebben gekregen. Als je hebt besloten om het te behouden dan is de modem daarna helemaal van jou.

Ik hoop dat iemand van T-Mobile een reactie geeft op je vraag en dat ze je kunnen overtuigen. Nu ga ik er vanuit dat je buitenaf woont. Anders zou je nog kunnen wachten op T-Mobile Thuis (gaat over ADSL en/of Glasvezel).
Beste,

Bedankt voor uw reactie:-)

Waarschijnlijk is de servicedesk i.d.d. een beetje druk maar een reactie binnen een dag vind ik al heel wat. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de reden van de toch wel forse prijsverhoging t.o.v. 2016.

Verder vind ik het verschil met T-mobile Go Unlimited best wel vreemd.
Laat staan de vergelijking met de alles in 1 paketten van andere providers welke bij ons niet beschikbaar zijn.
100 Gb voor 4Gvt en ca. 150Gb p/mnd voor Go Unlimited met gratis data verhoging en een maandelijks prijsverschil van €15,- blijft veel geld en ik hoop dan ook dat dit nog wat veranderd. Ik noem maar een mogelijkheid zoals 100 Gb voor €30,- of €50,- met meer data.

Op dit moment hebben wij namelijk ook nog televisie via de schotel en een oud adsl lijntje van 1,5 mb/s met bijbehorend vaste telefoonaansluiting (samen nog eens €53,- extra + belkosten). Maar mocht het zover komen dan wil ik graag het abonnement van KPN incl. vaste telefoonlijn opzeggen en dan wordt het maar bellen via mobiel.

Ik woon samen met mijn gezin in het buitengebied en helaas hebben wij al jarenlang geen andere keuze gehad. 4Gvt is voor ons dan ook echt een grote vooruitgang anno 2017 en dat mag dan ook wel gezegd worden.
Wij zijn echt blij met deze ontwikkelingen en dan met name van T-mobile omdat zij wel proberen mee te denken en open staan voor oplossingen.

Beste Ferninand,
Dank voor je vraag. Ik snap dat je dit afvraagt. De hogere prijs heeft te maken met een nieuwe regelgeving waarin staat dat we geen subsidie meer mogen geven op hardware. Daardoor moeten we dus de daadwerkelijke prijs neerzetten. Dat is een regel voor alle telecomaanbieders, die per januari is ingegaan. Het klopt wel wat Serviceweb zegt, je kunt het een maand proberen en zien of het werkt. Unlimited voor mobile is een ander doel. Dat is echt bedoeld voor je mobile/tablet en je kunt hiermee max 5GB per dag gebruiken (daarna koop je gratis aanvullers van 1GB) en je kunt geen port forwading toepassen. Ik hoop dat dit de keuze wat makkelijker voor je maakt! Fijn weekend alvast! Groet, Viola
Beste ViolaR,

Bedankt voor jouw reactie maar waar kan ik dat vinden m.b.t. deze wetswijziging?

Vreemd dat de modem bij KPN dan nog steeds €99,- is.
Hier komen dan wel weer €25,- activatiekosten bij en de databundel is dan natuurlijk ook wel weer een stuk minder.

Ik zal 4Gvt deze maand testen en zie dan wel verder.

Groet, Ferdinand

Reageer