Beantwoord

lease tijd / verbindings tijd

  • 3 februari 2021
  • 21 reacties
  • 228 Bekeken

Goedendag,

ik maak al geruime tijd gebruik van 4G voor thuis. Een en ander bevalt prima, zeker nu met de grotere hoeveelheid data.
Om de 24 uur werd even de verbinding verbroken. Exact 24 uur na aanzetten van de Huawei B2368-66. In deze community heb ik begrepen dat dat een standaard lease tijd is van het IP adres aan de buitenkant. Beetje jammer, maar daar heb ik om heen weten te werken door de router op een tijdklok te zetten en 's nachts om 3 uur een reset te geven. Zodoende heb ik er overdag geen last van. 
Helaas is het deze week opeens om de 6 uur dat een en ander wisselt!??
Daar wordt ik minder gelukkig van, zeker in de tijd van het thuiswerken. Nu dus 's morgens om 9:01 een hapering in de verbinding, niet fijn met video call en 's avonds met tv kijken ook een hik om 21:01. Een en ander heb ik ook nagelopen in de logbestanden van de noip toepassing om dns te regelen. 

Ik hoop dat dit opgelost kan worden en mijn koffie pauzes niet hoef af te stemmen op de T-Mobile IP lease tijd:wink: , is namelijk bijzonder storend.

Eric 

icon

Beste antwoord door Hajar 4 februari 2021, 14:19

@escheers Goed dat je een melding hebt gemaakt! Onze specialisten gaan dit verder onderzoeken en zullen je binnen 7 werkdagen van een terugkoppeling voorzien. 

 @FerrydL 

Had je een klacht gemeld op onze storingskaart zoals feplas ook aangeeft? Ik zie niet dat je de klantenservice hebt gesproken in ons systeem. Je kan in dit geval het beste een melding maken op deze pagina en dan gaan onze specialisten dit verder onderzoeken. Je kan binnen 7 werkdagen een terugkoppeling verwachten. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

@feplas Bedankt voor het meedenken!

Bekijk origineel

21 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds deze week; iedere 6 uur een reset! Inderdaad zeer vervelend i.c.m. thuiswerken.

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en hoe dit z.s.m. opgelost kan worden?

Reputatie 7
Badge +20

Hi allemaal,

Ik begrijp dat jullie dit niet graag onder werktijd hebben. In dit topic staan wat tips die je kan uitproberen. Laten jullie even weten of het zo lukt?

Hoi @Hajar,

Bedankt voor je reactie. Maar in dat topic ging het om een reset 1x in de 24 uur. Maar dit is nu spontaan gewijzigd dat het iedere 6 uur gebeurd. Dus in mijn geval om 2 uur 's nachts, om 8 uur ‘s morgens, 14 uur in de middag en om 18 uur 's avond nog een keer. Absoluut niet fijn !!!!

Ik heb het ook gemeld bij de klantenservice, maar die konden er zo 1,2,3 geen antwoord op geven. Ik word hier (als het goed is) nog over teruggebeld….. Anders is dit voor mij een reden om het contract op te zeggen, want dit is geen werkbare situatie voor mij.

Hoi @Hajar 

die tip in topic heb ik al genoemd, er staat bij mij ook een tijdschakelaar tussen voor 3 uur 's nachts….En dat was een prima oplossing. 
Maar nu is het om de 6 uur ipv 24, dus ik moet nu na gaan denken op welke tijden ik de verbinding niet nodig heb en dan een restart doen, opnieuw verbinden met kantoor. Dan weer 6 uur online….

Dat kan tijdelijk even, met wat gemopper van de huisgenoten, die hebben weer andere tijden...maar lijkt me geen lange termijn oplossing! 
@FerrydL wil je me op de hoogte houden als je wat hoort van de klantenservice?

groeten Eric

Reputatie 3
Badge

Vreemd. Bij mij blijft het keurig eens in de 24, geforceerd d.m.v. een tijdklok in de nacht rond de klok van 3 uur.

Is het echt de verbinding vanuit de mast die reset of is het de wifi? Met de wifi van de router is nl ook een probleem.

@feplas 

Bedankt voor je reactie,

Het heeft niets met de WiFi van de router te maken, het is echt het externe IP adres wat gereset wordt. De WiFi van de router gebruik ik niet eens, heb ik wat over gelezen, maar heb eigen WiFi apparatuur in gebruik en ik werk aan een kabeltje voor verbinding met kantoor.

Mijn ervaring leert overigens dat je bij de meeste routers van providers niet al te hoge verwachtingen moet hebben van de ingebouwde WiFi. Zeker niet als er van dat mooie zilverkleurige spul onder je laminaat ligt, dat is echt een WiFi signaal killer.

 

Eric

 

Reputatie 3
Badge

Hi Eric,

Ik heb hier dezelfde setup als jij hebt. Mijn router blijft keurig netjes 24 uur  verbonden met de mast.

Ik denk dan dat je het beste een netwerkstoring aan kan maken via de storingspagina van T-mobile. Je zal dan teruggebeld worden door een deskundige van T-mobile. Zij kunnen op de mast kijken wat er aan de hand is. Om de 6 uur een reset van de verbinding door een disconnect vanuit de mast lijkt mij niet de bedoeling. 

Ferry

Hi @feplas 

zo te zien heeft @FerrydL het zelfde probleem.  Het zou toch wel toevallig zijn als hij op de zelfde mast zit….. Maar goed, even checken @FerrydL ook in Schouwen-Duiveland (Zeeland) ??

Een storing melden op de storingspagina van T-mobile is een onmogelijke opgave helaas. Dit medium blijft alleen over voor mij. Ik kom helaas niet verder dan irritante chatbots of een lange wachttijd met telefonisch contact.

@Hajar waar valt 4G voor thuis eigenlijk onder bij de klantenservice, mobiel of thuis?
Net op tijd klaar met deze reactie, ik heb nog een paar minuten dan zijn de 6 uur weer voorbij.

groeten Eric
 

Reputatie 3
Badge

Hi Eric, @escheers 

Bezoek je dan deze pagina?

Werkzaamheden en storingen | T-Mobile (t-mobile.nl)

Voer hier je woonplaats in. Zoom in op jouw locatie en klik dan op "meld een probleem op deze locatie”

Ik heb even gekeken en kan simpel een storing aanmaken. Uiteraard moet je wel even ingelogd zijn maar daarna is het een kwestie van velden invullen. Je zal dan binnen een aantal dagen teruggebeld worden door een deskundige. Mijn ervaringen zijn erg goed.

Groet, Ferry

Hoi @feplas, nee, ik woon in het midden van het land. 4G voor thuis valt onder Mobiel.

@Hajar, helaas, maar de klantenservice heeft mij niet meer teruggebeld (verrassend….)

Klacht aangemeld

@feplas Bedankt voor de link

Reputatie 7
Badge +20

@escheers Goed dat je een melding hebt gemaakt! Onze specialisten gaan dit verder onderzoeken en zullen je binnen 7 werkdagen van een terugkoppeling voorzien. 

 @FerrydL 

Had je een klacht gemeld op onze storingskaart zoals feplas ook aangeeft? Ik zie niet dat je de klantenservice hebt gesproken in ons systeem. Je kan in dit geval het beste een melding maken op deze pagina en dan gaan onze specialisten dit verder onderzoeken. Je kan binnen 7 werkdagen een terugkoppeling verwachten. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

@feplas Bedankt voor het meedenken!

Hi @Hajar, bedankt. Ik heb via die pagina de melding gedaan. Jammer dat er niets terug te vinden is van mijn contact. Ik had middels de Chat contact met Michelle vanaf 14:54 uur tot 15:09 uur. 

Sinds gisteren ervaar ik hetzelfde probleem.

De schakelklok schakelt dagelijks in om 04:02 in de nacht. Maar nu heb ik geen verbinding meer om 10:02, 16:02 en 22:02, dus precies iedere 6 uur. Erg vervelend bij het thuiswerken, want ik heb vrijwel de hele dag meetings (wat al vervelend genoeg is :wink:)

Bij de 'normale' 24-uurs reset heb ik 1 a 2 minuten geen internet. Maar bij de 6-uurs onderbreking is dit maar 10-20 seconden, dus dit lijkt wat anders te zijn. De 'Connection Up Time' van het modem gaat dan naar nul, wat laat zien dat het echt het modem is die de verbinding verliest.

De pagina met 'Werkzaamheden en storingen' laat geen storingen zien (omgeving Gouda).

UPDATE: Probleem gemeld op de pagina 'Werkzaamheden en storingen'

Reputatie 7
Badge +20

Hi @FerrydL en @Grietver,

Goed dat jullie deze melding hebben ingediend. Ik geef dit signaal ook door aan onze netwerkspecialisten, zodat zij er gelijk van op de hoogte zijn!

Goed nieuws te melden! 

Het lijkt er op dat hier het probleem verholpen is. Ik zie nu alleen mijn externe IP veranderen tijdens de geforceerde reset om 04:00. De rest van de dag stabiele verbinding. (en zelfde IP)
Ik gebruik een tooltje van no-ip waarmee ik de DNS update voor eigen domein. In de logging van die tool waren de 6 uur wisselingen van extern IP goed te zien. Die blijven nu constant.

Ik heb ook 2 “anonieme bellers” gemist mogelijk dat dat de support afdeling van t-mobile is geweest (helaas niets ingesproken)

 

Ook hier goed nieuws. Momenteel al bijna 8 uur non-stop verbonden. Ik kijk het vandaag nog even aan, maar het lijkt inderdaad verholpen te zijn. Kan nog even een testje doen door de tijdschakelaar even uit te zetten. Hopelijk blijft het dan bij de ‘normale’ reset om de 24 uur.

Gisteren ook contact gehad met iemand van de klantenservice, en deze vriendelijke dame gaf aan dat er al behoorlijk wat klanten zijn die hier last van hebben, wat de urgentie bij hun hoger maakt om dit op te lossen. En in het geval zij meelezen: hartelijk dank voor de snelle actie!

Vr. groet, Ferry

Reputatie 7
Badge +20

Hi @escheers en @FerrydL 

Wat fijn dat de verbinding nu stabiel is! Laten we hopen dat het zo goed blijft! Ik zal dit ook doorgeven aan onze specialisten. 

Mochten er nog vragen zijn dan kun je altijd hier terecht!

UPDATE: zowel gisteren als vandaag weer netjes om de 24 uur een automatische reset van de verbinding. Het probleem is bij mij dus opgelost. Nogmaals bedankt voor het snelle oplossen !!!!! :muscle:

Reputatie 1

Ook hier goed nieuws. Momenteel al bijna 8 uur non-stop verbonden. Ik kijk het vandaag nog even aan, maar het lijkt inderdaad verholpen te zijn. Kan nog even een testje doen door de tijdschakelaar even uit te zetten. Hopelijk blijft het dan bij de ‘normale’ reset om de 24 uur.

Gisteren ook contact gehad met iemand van de klantenservice, en deze vriendelijke dame gaf aan dat er al behoorlijk wat klanten zijn die hier last van hebben, wat de urgentie bij hun hoger maakt om dit op te lossen. En in het geval zij meelezen: hartelijk dank voor de snelle actie!

Vr. groet, Ferry

vandaag contact gehad met de technische jongens achter de dame van de helpdesk. Er zou volgende week een update worden gedaan waardoor er ook niet meer per 24 uur een nieuwe verbinding wordt opgezet. Ben benieuwd of dit mijn frequenter verlies van de verbinding ook oplost….

@lody13 dat zou heel erg mooi zijn zeg !!!! Ik wacht het met spanning af ;-)

Reageer