Beantwoord

LG tv heeft traag internet op Huawei b2368

• 19 december 2020
  • 6 reacties
  • 287 Bekeken

Sinds kort heb ik zeer traag internet op mijn LG smart tv. Ik maak gebruik van 4G voor thuis met een modem van Huawei met buitenunit B2368-66 en daar heb ik prima downloadsnelheid op,nl bijna 100. Het zit dus ergens tussen de modem en de tv. IPv6 uitgeschakeld, maar geen verschil. DNS ook aangepast naar 8.8.8.8 maar ook geen verschil. Weer teruggezet naar de originele instellingen. De tijd van modem en tv is ook synchroon, dus daar kan het hem niet in zitten. Hoe valt dit op te lossen? 

icon

Beste antwoord door Japio123 20 december 2020, 12:15

Maar het bracht me wel op een idee. Waarom het beter werkt weet ik niet, maar ik heb nu 2,4 ghz weer geactiveerd en daar alleen de tv op gezet. De opbrengst in mbps is niet om over naar huis te schrijven, maar voldoende voor detv.  De rest van de apparatuur maakt gebruik van 5ghz.  En wonder o wonder, het werkt weer! 

Bekijk origineel

6 reacties

@T-Mobile: help!

Reputatie 6
Badge +2

Hallo Japio123,

Is de verbinding tussen de modem en tv bekabeld of gebruik je daarvoor wifi? Indien via wifi, gebruik je dan de 2.4 of 5 Ghz wifi?

Mvg. Marcel

Dag Marcel, dank voor je bericht. Ik gebruik wifi en op 5Ghz. 2,4 Ghz gaf steeds algemene vertragingsproblemen, dwz ik mat steeds lage en wisselende waarden.  Groeten, Jaap

Reputatie 6
Badge +2

De 5 Ghz WiFi is inderdaad stabieler (en sneller) als de 2,4 Ghz. Wel is het bereik van 5 Ghz minder. Voor een vaste opstelling, zoals een tv, en zeker voor streaming toepassingen, zou ik een UTP kabel adviseren.

Mvg. Marcel

Dank voor je bericht, Marcel. Het lijkt eerder op een communicatieprobleem tussen de tv en de modem. Die staan vlak naast elkaar en de Apple tv die ik ook heb staan werkt prima. Ik meet ter plekke bijna 100 mbps

Maar het bracht me wel op een idee. Waarom het beter werkt weet ik niet, maar ik heb nu 2,4 ghz weer geactiveerd en daar alleen de tv op gezet. De opbrengst in mbps is niet om over naar huis te schrijven, maar voldoende voor detv.  De rest van de apparatuur maakt gebruik van 5ghz.  En wonder o wonder, het werkt weer! 

Reageer