Vraag

lte router 4g mb aanvullen geen notificatie krijgen

• 22 augustus 2020
  • 5 reacties
  • 384 Bekeken

Bij mijn T-Mobile zie ik wanneer ik mijn onbeperkt internet kan aanvullen. Maar ik zit niet constant naar de app te kijken wanneer ik kan aanvullen helemaal niet als je een film kijkt.

Is het iemand gelukt om op de smartphone een push notificatie te krijgen wanneer je kan aanvullen.

T-Mobile stuurt een sms naar de simkaart die in de router zit.

Met mijn Huawei router waar de sms op binnenkomt geeft geen push melding. Als daar een sms binnengekomen is gebeurd er niet, pas als je de app opstart krijg je de melding.

Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Heb je een 4g voor thuis sim? Want normale 06 nummer unlimited sims mogen niet in een router gebruikt worden. 

Die nummers moeten in een mobiele telefoon en je kunt eventueel thetering gebruiken. De sms notitie komt dan ook gewoon op je telefoon binnen.

Er bestaat een app van Huawei waarmee je naar je router kan gaan. Hierin zit ook functionaliteit voor messaging. Huawei AI life heet de app. 

Als je via de App verbind met je router, kan je in heet hamburger menu (drie puntjes onderelkaar) notificaties voor messages aanzetten.

Heb de app en meldingen aangezet. Maar dat werkt niet. Via Messenger contact gehad met Huawei maar kwamen er niet uit.

Ik stuurde een sms naar net nummer van de simkaart in de router. Krijg geen notificatie. Als ik dan de app Huawei  HiLink start krijg ik de melding pas.

Alles staat goed ingesteld met zo als de andere apps waar ik wel melding van krijg.

Hmm, ook even getest, en ik heb hetzelfde probleem merk ik. Had het eerlijk gezegd nog niet getest voordat ik het poste. Misschien weten de moderators of T-mobile iets van SMS doorsturen naar 06 ondersteund? Of in de t-mobile app iets met push notificaties? 

Vis Messenger contact gehad met de klantenservice maar ze konden niet helpen. Konden geen de sms ook niet doorsturen naar mijn smartphone. Vertelde dat op mijn T-Mobile de aanvullen geactiveerd is dus kunnen ze best via die app een melding geven. Maar was niet veel medewerking. Had gehoopt dat hier nog iemand een betere oplossing had.

hkuiper voor jou ook niet fijn. Maar voor mij een geruststelling omdat ik aan mezelf ging twijfelen.

Reageer