Beantwoord

Mail versturen op 4g voor Thuis

• 26 januari 2018
  • 6 reacties
  • 582 Bekeken

Hallo,

Ik heb recent 4g voor thuis besteld en de volgende dag in huis gekregen (lekker snel!).
Het installeren was, zoals vermeld, snel en makkelijk.
Ik kon binnen 10 minuten verbinding maken met de wifi en het internet was snel, zoals ik verwachtte met 4g.

het probleem dat ik echter heb, is dat ik op de 4g voor thuis-verbinding geen mails kan versturen.
als ik een email aanmaak en verzend, dan blijft deze staan in 'te verzenden' en wordt niet verstuurd, als ik vervolgens verbinding maak met de wifi van m'n vaste aansluiting verstuurd hij de mail alsnog.

Ik kan echter wel mails ontvangen maar het versturen is natuurlijk wel een vereiste als ik wil werken op het netwerk.

Ik kan de oorzaak zelf niet direct achterhalen omdat de mail wel werkt op de vaste aansluiting (zowel wifi als bekabeld), maar als ik verbinding heb met de 4g voor thuis, dan worden e-mails niet verzonden.

Ik kan me niet voorstellen dat het aan de instellingen van de e-mail zelf ligt omdat deze, zoals vermeld, wel werken op andere netwerken. (dit kan ik uiteraard mis hebben)

kortom, wat kan een reden zijn dat de e-mails niet worden verzonden op de wifi van 4g voor thuis?

bij voorbaat dank,
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 26 januari 2018, 11:13

Hoi rik_thuis,

Van welke SMTP server maak je gebruik ?

Het is gebruikelijk dat relay vanaf een ander netwerk niet mogelijk is zonder gebruik te maken van SMTP Authenticatie.

Om email te sturen vanaf een ander netwerk moet je dus gebruik maken van SMTP met Authenticatie. je kan je e-mail aanbieder vragen naar deze instellingen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi rik_thuis,

Van welke SMTP server maak je gebruik ?
Het is gebruikelijk dat relay vanaf een ander netwerk niet mogelijk is zonder gebruik te maken van SMTP Authenticatie.

Om email te sturen vanaf een ander netwerk moet je dus gebruik maken van SMTP met Authenticatie. je kan je e-mail aanbieder vragen naar deze instellingen.
hallo hidden.nld,

bedankt voor de snelle reactie.

Ik ben zelf niet zo heel technisch maar zal contact opnemen met mijn aanbieder om zo meer informatie te verzamelen en wellicht terug te kunnen koppelen met antwoorden.

Ik ben op dit moment op het werk dus kan niet 1,2,3 zien welke smtp ik gebruik, ik kom er zo snel mogelijk op terug.
Ik ben ook al drie maanden niet in staat e-mails te versturen naar bepaalde e-mailadressen. Vooralsnog de hotmail en live extensies, en nog een paar andere. Dit is heel erg vervelend en bovendien ben ik tot woensdag belabberd behandeld door de klanten(afschrik)service. Echt schandalig.

Ik krijg deze foutmelding. Het is mij al verteld dat dit er een technische storing bij T-Mobile is, dus enige terugkoppeling van hun dat het wellicht aan instellingen ligt is een zoethoudertje. T-Mobile, neem alsjeblieft nu eindelijk eens je verantwoordelijkheid en doe hier iets aan!

Ps. De ontvanger en zender zijn geblokkeerd met XXX omwille van privacyredenen. Mijn geval is bekend bij T-Mobile.

---

This is the mail system at host tmobile-filter.capitar.com.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

@hotmail.com>: host
hotmail-com.olc.protection.outlook.com[104.47.5.33] said: 550 5.7.1
Unfortunately, messages from [194.187.76.151] weren't sent. Please contact
your Internet service provider since part of their network is on our block
list (S3140). You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
[HE1EUR02FT013.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL
FROM command)
Reporting-MTA: dns; tmobile-filter.capitar.com
X-Postfix-Queue-ID: 752B460B6
X-Postfix-Sender: rfc822; XXX@XXX.org
Arrival-Date: Fri, 9 Aug 2019 07:49:25 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; XXX@hotmail.com
Original-Recipient: rfc822;XXX@hotmail.com
Action: failed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: dns; hotmail-com.olc.protection.outlook.com
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [194.187.76.151]
weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of
their network is on our block list (S3140). You can also refer your
provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
[HE1EUR02FT013.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com]
Return-Path: <XXX@XXX.org>
Received: from tmob-mail-prd-proxy02.zx.nl (unknown [84.241.226.153])
by tmobile-filter.capitar.com (Postfix) with ESMTP id 752B460B6
for <XXX@hotmail.com>; Fri, 9 Aug 2019 07:49:25 +0200 (CEST)
Received: from [192.168.8.119] (unknown [91.141.142.182])
by tmob-mail-prd-proxy02.zx.nl (Postfix) with ESMTPS
for <XXX@hotmail.com>; Fri, 9 Aug 2019 07:49:25 +0200 (CEST)
From: Shanna Wielinga <XXX@XXX.org>
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="Apple-Mail=_A2107395-AC21-4096-9254-EE13804FF732"
Mime-Version: 1.0 (Mac OS X Mail 11.5 \(3445.9.1\))
Subject: Re: Komt allen mijn verjaardag viert!
Date: Fri, 9 Aug 2019 07:49:28 +0200
References: <AM0P191MB0706939232E446B29F69390CA8D40@AM0P191MB0706.EURP191.PROD.OUTLOOK.COM>
To: marga steen <XXX@hotmail.com>
In-Reply-To: <AM0P191MB0706939232E446B29F69390CA8D40@AM0P191MB0706.EURP191.PROD.OUTLOOK.COM>
Message-Id: <D6A2D62C-90CB-48E2-8D9C-B0BDEDFD8744@overons.org>
X-Mailer: Apple Mail (2.3445.9.1)
Reputatie 6
Badge +11
@shanna.wielinga Dit probleem met email naar hotmail (Microsoft) adressen is wel vaker gemeld, maar of het aan jouw instellingen ligt of aan te strakke veiligheidsregels van T-Mobile of een storing is, is mij niet duidelijk.

In ieder geval heb ik zelf dit probleem niet gehad met 4G voor Thuis, heb wel flink aan de instellingen voor verzenden van email met googlemail moeten sleutelen om het werkend te houden omdat men steeds de veiligheidsprincipes aanscherpt i.v.m. email misbruik en spam.

Blijkbaar wordt jouw email afgevangen, dus ik zou de instellingen van Apple Mail (als je dat gebruikt) nalopen. En kijken wat is je email provider en wat vereist die?
Beste tmoesel, aan mijn instellingen en aan mijn email provider ligt het niet. Daar ben ik na ruim 20 uur hierin investeren wel achter. Het probleem ligt bij T-Mobile, daar heb ik, na een extreme investering om iemand te pakken te krijgen, bevestiging van gekregen van een werknemer bij hun. Het zou fijn zijn als ze hun verantwoordelijkheid nemen en dit oplossen.

T-Mobile, stop met doen alsof dit niet jullie probleem is. Neem je verantwoordelijkheid. Stop deze kafkaëske onbenulligheid. Dit kost jullie klanten. Het is de technische investering in efficiëntieslagen van chatbots e.d. niet waard als jullie onbenaderbaar zijn.
Reputatie 6
Badge +11
Beste tmoesel, aan mijn instellingen en aan mijn email provider ligt het niet. Daar ben ik na ruim 20 uur hierin investeren wel achter. Het probleem ligt bij T-Mobile, daar heb ik, na een extreme investering om iemand te pakken te krijgen, bevestiging van gekregen van een werknemer bij hun. Het zou fijn zijn als ze hun verantwoordelijkheid nemen en dit oplossen.

T-Mobile, stop met doen alsof dit niet jullie probleem is. Neem je verantwoordelijkheid. Stop deze kafkaëske onbenulligheid. Dit kost jullie klanten. Het is de technische investering in efficiëntieslagen van chatbots e.d. niet waard als jullie onbenaderbaar zijn.

Ik heb nog even gezocht, er zijn er meerdere maar er is weinig conclusie, zie
https://community.t-mobile.nl/search?q=tmobile-filter.capitar.com

Maar het heeft weinig zin om TMO NL te wijzen op dat ze klanten gaan verliezen. Hun omzet groeit en meer klanten werd deze week bekend.
Er zijn genoeg nog grotere problemen, vooral m.b.t. thuis contracten. Als men weet dat er workarounds zijn, zal er weinig tot niets gebeuren, zolang mensen blijven betalen. Als je het werkend wil hebben, zal je het abo moeten opzeggen en een andere provider gebruiken. Of een andere email provider en/of mailprogramma.

Reageer