Ik heb recent 4g voor thuis besteld en de volgende dag in huis gekregen (lekker snel!).
Het installeren was, zoals vermeld, snel en makkelijk.
Ik kon binnen 10 minuten verbinding maken met de wifi en het internet was snel, zoals ik verwachtte met 4g.
het probleem dat ik echter heb, is dat ik op de 4g voor thuis-verbinding geen mails kan versturen.
als ik een email aanmaak en verzend, dan blijft deze staan in 'te verzenden' en wordt niet verstuurd, als ik vervolgens verbinding maak met de wifi van m'n vaste aansluiting verstuurd hij de mail alsnog.
Ik kan echter wel mails ontvangen maar het versturen is natuurlijk wel een vereiste als ik wil werken op het netwerk.
Ik kan de oorzaak zelf niet direct achterhalen omdat de mail wel werkt op de vaste aansluiting (zowel wifi als bekabeld), maar als ik verbinding heb met de 4g voor thuis, dan worden e-mails niet verzonden.
Ik kan me niet voorstellen dat het aan de instellingen van de e-mail zelf ligt omdat deze, zoals vermeld, wel werken op andere netwerken. (dit kan ik uiteraard mis hebben)
kortom, wat kan een reden zijn dat de e-mails niet worden verzonden op de wifi van 4g voor thuis?
bij voorbaat dank,
Beste antwoord door Hidden.nld
Van welke SMTP server maak je gebruik ?
Het is gebruikelijk dat relay vanaf een ander netwerk niet mogelijk is zonder gebruik te maken van SMTP Authenticatie.
Om email te sturen vanaf een ander netwerk moet je dus gebruik maken van SMTP met Authenticatie. je kan je e-mail aanbieder vragen naar deze instellingen.