Beantwoord

MB's aanvullen tot je een ons weegt.

• 21 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 369 Bekeken

Hallo, 

Recentelijk ben ik op mezelf gaan wonen in een studio waarbij de wifi die bij de huur zit ontzettend traag is. Hierdoor heb ik besloten om voor Unlimited 4G voor thuis te gaan. Hiervoor betaal ik als student een fors bedrag. Eenmalig 144 euro voor de router en verder nog eens 35 per maand. 

Ik heb een nieuwe laptop gekocht waarop ik Red Dead Redemption (116 GB) wil installeren. Mijn hele bundel is er in minder dan een dag doorheen gegaan en nu kan ik alleen 2 GB steeds bijvullen. Oftewel elke paar minuten. Hier moet een betere oplossing voor zijn lijkt mij. Want dit is niet te doen. Dat er een limiet aan het aantal GB's zit begrijp ik. Maar dat je steeds maar 2 GB kan bijvullen vind ik wel heel erg weinig. Zo ben ik 2 jaar bezig om een aantal games te installeren. En steeds die recaptcha's invullen wordt ik ook absoluut niet blij van. Is het mogelijk dat dit aantal verhoogd kan worden?

icon

Beste antwoord door GrannySmith 21 augustus 2020, 10:08

Als dit je normale gebruik is dan heb je gewoon het verkeerde product aangeschaft. De zaken die je noemt kon je van te voren weten. Het is overduidelijk geen oplossing voor mensen die dergelijke hoeveelheden data downloaden. Heb je de nieuwste 4GVT? Want daar is ook een 500Gb variant van toch?

Heb je geen optie om die enorme downloads ergens anders te doen, bijvoorbeeld op school/uni? 
Of via de trage WiFi maar dan ‘s-nachts?

Voor gaming lijkt me 4GVT ook niet ideaal door de toch wel wat hogere latency.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Als dit je normale gebruik is dan heb je gewoon het verkeerde product aangeschaft. De zaken die je noemt kon je van te voren weten. Het is overduidelijk geen oplossing voor mensen die dergelijke hoeveelheden data downloaden. Heb je de nieuwste 4GVT? Want daar is ook een 500Gb variant van toch?

Heb je geen optie om die enorme downloads ergens anders te doen, bijvoorbeeld op school/uni? 
Of via de trage WiFi maar dan ‘s-nachts?

Voor gaming lijkt me 4GVT ook niet ideaal door de toch wel wat hogere latency.

Welk product had ik dan wel moeten aanschaffen? Want zo ver ik weet is dit de enige optie.

Reputatie 4
Badge +5

Welk product had ik dan wel moeten aanschaffen? Want zo ver ik weet is dit de enige optie.

Als je veel en snel internet wilt zonder GB beperking moet je een vaste aansluiting nemen. Dat gaat de komende jaren nog niet op mobiel geboden worden. Pas na de 3.5 Ghz veiling voor 5G diensten wordt de bandbreedte veel hoger en kunnen ze veel meer data per aansluiting/sim toestaan.

Reputatie 2

Overleggen met de huisbaas of de WiFi niet beter kan? Wellicht een simpel vervangen van een oud 802.11g access point door een 802.11ac type.

Reageer