Beantwoord

Printer kan niet emailen via 4G verbinding

• 11 januari 2018
  • 5 reacties
  • 226 Bekeken

Ik heb in mijn netwerk een Xerox printer staan die gescande documenten kan emailen.
Via de 4G verbinding krijg ik echter een melding:
Unable to send test Email.
Server connection aborted.
Als ik terug ga naar mijn ADSL verbinding werkt dit wel.
Ik heb al 10 keer de instellingen in het 4G modem en de printer gecontroleerd maar ik kom er niet uit.
icon

Beste antwoord door tmoesel 11 januari 2018, 18:48

4G voor Thuis is gewoon alleen internet, geen extra zaken als email adres, homepage etc.

Als je het emailen vanuit de Xerox voornamelijk gebruikt om de scans uiteindelijk zelf op lokale dataserver/NAS op te slaan i.p.v. anderen buiten het LAN scans te doen toekomen, zou ik kijken of de Xerox ook iets anders dan email kan. Zoniet, dan denk ik toch de printerinstellingen bestuderen, er is natuurlijk een kans dat die Xerox niet met nieuwere email protocollen om kan gaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Het is mogelijk dat de email (SMTP) instellingen alleen maar binnen het ADSL-provider netwerk werken en niet via een andere internetprovider. Via 4G netwerk worden de wat oudere instellingen/methodes om veiligheidsredenen omgeleid of geblokkeerd. Kijk dus de instellingen na bij de het bedrijf/provider waarvan je de email gebruikt en kies de 'secure' methode.
Ik heb smtp.t-mobilethuis.nl ingesteld en poort 25, 465, 587, 2525 geprobeerd zonder succes.
Reputatie 6
Badge +11
Om wat voor 4G abo/verbinding en wat voor modem en APN settings gaat het dan? T-Mobile Thuis heeft niks te maken met T-Mobile 4G mobiel, het is een heel ander netwerk.
Het is een 4G Voor Thuis verbinding met een Huaweu B618s-22d modem.
Heeft 4G voor thuis een eigen SMTP server?

Met onze eigen SMTP server werkt het op de printer trouwens ook niet.
Emailen van een werkstation gaat prima. En vanuit Powershell ook.
Alleen niet vanuit de printer.
Reputatie 6
Badge +11
4G voor Thuis is gewoon alleen internet, geen extra zaken als email adres, homepage etc.

Als je het emailen vanuit de Xerox voornamelijk gebruikt om de scans uiteindelijk zelf op lokale dataserver/NAS op te slaan i.p.v. anderen buiten het LAN scans te doen toekomen, zou ik kijken of de Xerox ook iets anders dan email kan. Zoniet, dan denk ik toch de printerinstellingen bestuderen, er is natuurlijk een kans dat die Xerox niet met nieuwere email protocollen om kan gaan.

Reageer