Beantwoord

Probleem tijdens installatie van router: Profile is invalid

  • 12 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 736 Bekeken

Hi,

Ik heb recent 4g voor thuis aangevraagd en deze is vrijdag gelevered. Ik heb de bij geleverded simkaart in de router gestopt, pincode ingevult, alles volgens het boekje. De router weigert alleen verbinding te maken en laat een "Profile is invalid" fout melding zien. Orgineel was de router geleverd met de APN: `smartsites.t-mobile` ik heb deze geprobeerd te veranderen in `fms` maar ook dit mocht helaas niet werken.

Zijn er mensen die dit probleem ook hadden tijdens de installatie van hun router of weten hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door tmoesel 15 augustus 2017, 15:29

@3rdEden

Werkt het nu wel?



Of wellicht zit je in een vergelijkbare situatie als dit:

https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/portforwarding-4g-voor-thuis-281907



Waarom de modem 3G pakt bij opstart kan ik zo niet zeggen. Beste is simpelweg forceren op "4G only", anders is het geheel sowieso inefficient.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 1
Badge
Heb je al geprobeerd om alles terug te zetten op fabrieksinstelling ?
Heb je al geprobeerd om alles terug te zetten op fabrieksinstelling ?

Ja, ik heb de reset knop in gedrukt en nogmaals geprobeerd. Helaas het zelfde probleem.
Reputatie 6
Badge +11
@3rdEden
- Het kan zijn dat de APN fms niet (meer) functioneert met 3G
- Een profiel aanpassen zoals je suggereert werkt denk ik niet. Je moet een nieuw profiel aanmaken, dat opslaan en selecteren. Zodat je net als op mobile telefoon gemakkelijk tussen profielen kan wisselen. Als je dit allemaal al gedaan hebt terwijl je '4G only' aan hebt staan, zou ik het zo niet weten wat er mis is. Welleicht is de SIMkaart nog niet geactiveerd.
Ja dat is nog zo'n ding. Waarom pakt hij 3G, terwijl mijn telefoon (t-mobile GO abo) gewoon 4g ontvangt 😕 Ik zal morgens nog eens een reset doen, en daarna een nieuw profiel aan maken
Reputatie 6
Badge +11
@3rdEden
Werkt het nu wel?

Of wellicht zit je in een vergelijkbare situatie als dit:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/portforwarding-4g-voor-thuis-281907

Waarom de modem 3G pakt bij opstart kan ik zo niet zeggen. Beste is simpelweg forceren op "4G only", anders is het geheel sowieso inefficient.