Beantwoord

Spoed: Installatie 4G voor thuis niet gelukt, geen verbinding tussen buitenantenne en router

• 30 september 2020
  • 10 reacties
  • 557 Bekeken

Beste T-mobile,

Gisteren is er een 4g voor thuis met buitenantenne en binnenrouter geplaatst. Bij afloop is er geconstateerd door de monteur dat de verbinding nog niet werkend was.

De theorie was dat dit veroorzaakt werd doordat mijn abonnement per 8 oktober pas actief zou worden. Hij heeft geregeld dat dit vandaag is aangezet om dit te controleren. Na uitgebreid contact met de klantenservice blijkt dat het niet werkt, ondanks dat het 4g voor thuis nu ‘aan’ staat. 

Maatregelen tot nu toe:

• Complete reset van de router, via de reset knop en via het weghalen van stroom (meerdere keren).
  • UTP kabel eruit en erin (Poe port).
  • 4G voor thuis abbonemend is geactiveerd door t-mobile.

De router knippert constant rood en oranje bij de power, telefoon, en wifi iconen. 

Oplossing:

• Graag wil ik dat de monteur terug komt om de verbinding na te lopen, eventueel met een nieuwe kabel of andere onderdelen.

Dit kan ik volgens de klantenservicemedewerker alleen via het forum regelen. Zij kwam zelf niet door de drukte, en gaf aan niets meer te kunnen betekenen.

Tot nu toe hebben zowel de bezorger als de monteur hun best gedaan om het op te lossen. Maar nu ze zelf niets meer kunnen initiëren voelt het nu alsof ik word achtergelaten met spullen die niet werken en een gat in de muur. Ik wil dit dus zo snel mogelijk geregeld hebben!

icon

Beste antwoord door Hajar 5 oktober 2020, 09:24

Hi @ankeviersma 

Ik zie dat mijn collega dit inmiddels heeft doorgezet naar Guidion. Ik hoop dat het snel wordt geïnstalleerd en dat alles naar behoren werkt!

Als ik nog iets voor je kan doen, laat het mij weten!

Bekijk origineel

10 reacties

Als je buiten met de router staat heb je dan wel verbinding. Dan weet je of je router wel goed is.

Net getest en geen verbinding. Hier moet een monteur naar kijken. 

De monteur die langs kwam gaf zelf aan terug te willen komen als na het activeren 4g voor thuis het niet werkt, maar die opdracht kan alleen t-mobile geven.

Reputatie 3
Badge

goedemiddag, het zou toch zo moeten wezen dat de monteur niet weg gaat tot alles werkt?? zeer onprofessioneel. TM snel oplossen!

lijkt mij dat de monteurs reserve onderdelen in de auto hebben? zeker wel reserve kabels. De standaard netwerkkabel lijkt mij in de meeste gevallen te kort en bij installatie van buiten router en in veel gevallen een langere kabel nodig zou zijn. 

Er zijn al meerdere klachten mbt deze installatiebedrijf.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ankeviersma 

Ik zie dat mijn collega dit inmiddels heeft doorgezet naar Guidion. Ik hoop dat het snel wordt geïnstalleerd en dat alles naar behoren werkt!

Als ik nog iets voor je kan doen, laat het mij weten!

Hoi @Hajar  het installeren is inmiddels gelukt inderdaad.

Het internetontvangst is helaas niet erg stabiel. Zowel op de 2,4ghz als op de 5ghz valt internet regelmatig helemaal een tijdje weg (aantal minuten). 

Zijn er instellingen op de router zelf die dit kunnen verbeteren?

Reputatie 3
Badge

Hoi @Hajar  het installeren is inmiddels gelukt inderdaad.

Het internetontvangst is helaas niet erg stabiel. Zowel op de 2,4ghz als op de 5ghz valt internet regelmatig helemaal een tijdje weg (aantal minuten). 

Zijn er instellingen op de router zelf die dit kunnen verbeteren?

Goedemiddag @ankeviersma gaat het hier om de Wifi verbinding tussen de router en je mobile devices  of de 4G internet verbinding van buitenrouter naar TM mast?

Weet ook van anderen hier dat deze binnenrouter slechte wifi prestaties heeft. Ik had ook al bij mijn vorige hardware installaties mijn Netgear router achter deze huawei router geplaatst. 

gr jempi  

Ha @Jempi , bedankt voor je bericht. Het gaat om de wifi tussen router en devices. Ik las in een ander topic al dat de verbinding elke dag eenmalig gereset wordt en dat dan de verbinding kort wegvalt. Omdat bij mij het moment van wegvallen vaak in de ochtend is, ga ik uitzoeken of dat bij mij het geval is. Hiervoor zal ik rond 23.30 de boel een keer resetten. Hopelijk verhelpt dat het probleem. 

De snelheid van 4g is wel goed gedurende de dag, ik zit vrij constant rond de 95mbit :).

Reputatie 2

Ha @ankeviersma . 

Ik had ook problemen met de verbinding. Dat had oa ook te maken met het resetten vanuit de mast. Hiervoor heb een tijdklok op de router gezet om vervolgens elke nacht om 4 uur even de router spanningsloos te maken. Daardoor werd bij één probleem weggehaald. Overdag nooit meer wegval van de verbinding aangestuurd vanuit de mast. Tevens is het altijd beter om de router even spanningsloos te maken zodat ook in de router alles weer opgeschoond is.

Ik had ook te maken met wifi problemen. Vaak viel de 5g wifi weg. Ik heb net als Jempi een netgear achter de huawei router gezet van waaruit ik mij netwerk heb opgezet. De huawei router is dus nu  een doorgeefluik van de verbinding. Voordeel is betere verbinding met wifi en voor mij ook belangrijk kan op de netgear meer cliënts verbonden worden. Bij huawei stopt dat bij 32 cliënts. Met slmme stekkers, lampen enz was dat voor mij een kleine moeite om daar overheen te gaan.

Succes met de zoektocht naar de voor jou beste oplossing.

Gr. Ferry.

Geluksmoment met de service van Guidion….

Op de twittersite van Guidion staat wel een mooie doelstelling (https://twitter.com/guidion?lang=nl):

Guidion helpt klanten in en om het huis met verschillende diensten. Ons doel? Om van ieder bezoek een geluksmoment te maken!

Mijn 4G voor thuis is extra snel aangesloten! De monteur had waarschijnlijk Harry Jekkers opstaan die het over “voorbij rijdkosten” in zijn conference heeft!

Guidion heeft foto gemaakt met de melding, er zit een hek voor het huis dus rijd ik maar weer door! En vervolgens heeft hij volgens de klantenservice (althans dat is vermelding op de site) geen tijd meer om alsnog langs te komen!
Dus dit is wat ze met het geluksmoment bedoelen! Factureren zonder te leveren!
Nu maar zelf installeren!!!

Nu mijn vraag!
Hoe kan ik de Huawei BS2368-66 in de bridged mode krijgen? In de admin mode zie ik de optie niet staan? In de user mode ook al niet!

Ik hoop snel iets te mogen horen!

Reageer