Sterke terugval 4G-kwaliteit na opwaarderen GO-tablet-data-abonnement

  • 18 september 2020
  • 26 reacties
  • 882 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 29 reacties

Sinds medio juli kampt TM met een hardnekkige storing die zich voordoet na het opwaarderen van mijn 4G-tablet GO data-abonnement. Die bestaat eruit dat de kwaliteit in de vorm van downloadsnelheid terugvalt naar vaak onder de 1 Mbps! De enige remedie die ik ken is het uit- en aanzetten van mijn mifirouter. Er wordt volgens T-Mobile webcare (de helpdesk op Twitter) achter de schermen hard gewerkt om het euvel te herstellen. Er is nog geen prognose te geven van het moment dat e.e.a. weer in orde is. Zijn er mer gedupeerden?

feplas 29 dagen geleden

Ubuntuerik wat voor modem heb je. 

Ik heb dezelfde problemen en al een paar keer gebeld door de TD.

De laatste keer kreeg ik te horen dat ze bezig zijn met Huawei. De router doet eens in de 24 uur een controle waardoor de connectie met T-Mobile in problemen komt. Zolang Huwai niets doet veranderd er niets. Zo werd het mij uitgelegd.

 

De modem doet die controle niet. De onderbreking van de verbinding komt vanuit de mast door T-moblie ingezet. Dit doen ze om spooksessies die onbedoeld blijven hangen en data blijven verbruiken te stoppen. Dit is mij uitgelegd en klinkt ook logischer.

Zie: https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/internet-valt-elke-nacht-kort-weg-tussen-12-en-3-s-nachts-278291

 

Bij mij is het bijna altijd na 21:00 dan zit ik vaak rond de 2mb. Modem resetten helpt dan niet alleen een reset van T-Mobile helpt dan bij mij maar die zijn dan gesloten.

Waarom doen ze het niet in de nacht.

De reset vanuit de mast wordt 24 uur nadat je je verbinding hebt opgebouwd even onderbroken. Lijkt mij dat jouw door iets anders komt. Anders moet je je modem een keer op een ander tijdstip uit en aan zetten. Dan begint de 24 uur opnieuw. Kijk dan eens wat er na 24 uur gebeurd. En doe dat dan op een moment dat T-mobile open is zoals bijvoorbeeld ergens in de ochtend op middag.

Succes

 

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 3

Je post deze vraag in het 4G voor Thuis forum, dat is niet de juiste plek. Je zult dus van klanten niet een antwoord krijgen op je vraag.

@GrannySmith , Waarom zouden medeklanten hier een antwoord op hebben, is duidelijk een probleem in de systemen van TM en is iets wat ze moeten oplossen, en een data abbo voor een tablet gaat ook met een 097 nummer net als 4g voor thuis, dus het staat redelijk in de goede richting.

Bedankt voor bericht. Dacht dat het aan mij lag.

Bedankt voor bericht. Dacht dat het aan mij lag.

Graag melding(en) doen bij TM (netwerkklacht). Hoe meer abonnees van zich laten horen hoe beter. 
 

“Duidelijk Frans! Via deze weg kunnen we alleen met je meekijken of er een netwerkstoring óf werkzaamheden zijn. Ik raad aan om nogmaals een netwerkmelding te maken via onze Dekkingskaart: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking. Vervolgens gaat je melding rechtstreeks naar onze Netwerkspecialisten”.

Ik ben net op de aangegeven dekkingskaart geweest.

Waar kan ik daar een melding geven. Sorry misschien kijk ik er over heen 

Zit nu op een snelheid van 1,6 mbps

Op de pagina met de dekkingskaart moet je in het likervlak je adres opgeven. Daarna kan je het probleem melden. PS Het kan helpen als je je mifirouter o.i.d. helemaal uitzet en opnieuw verbinding maakt. 

 

Vanmiddag contact met klantenservice gehad. Ze hebben iets gereset. Daarna was mijn router niet meer online. Na herstarten werkt het weer niet de 35 Mbps die ik gewend was maar 20mbps. 

Ben er gelukkig mee.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @FraCo 

Ik heb je case erbij gepakt en zie dat je deze week nog een terugkoppeling krijgt van onze technische dienst. Excuses dat het langer duurt! Ik hoop dat het voor jou ook snel wordt opgelost!

Hoi, ook in Ommen komt de snelheid niet terug na opwaarderen. Soms valt de verbinding helemaal weg en komt pas terug na rebooten van de router. Ben al vanaf 21 augustus met klantenservice aan het bellen. Heb al compensatie gekregen van €10,- op mijn maandbedrag, maar betaal liever voor goed internet. Beetje jammer, het liep als een trein, maar mijn vertrouwen gaat zo wel achteruit. Lastige is ook dat het contract niet ontbonden kan worden zodat ik verder kan zoeken. Zat eerst in een buitengebied, maar kan nu naar glasvezel. Vandaar dit abbo. Hoop dat het gauw wordt opgelost. Groet.

Hi @FraCo 

Ik heb je case erbij gepakt en zie dat je deze week nog een terugkoppeling krijgt van onze technische dienst. Excuses dat het langer duurt! Ik hoop dat het voor jou ook snel wordt opgelost!

 

Goedemiddag/avond Hajar,

Voor mij is de week zo ongeveer voorbij maar ik heb nog niets mogen vernemen van de TD van TM.

Frans

Reputatie 7
Badge +20

@FraCo 

Sorry voor de vertraging, maar het duurt wat langer dan we verwacht hadden. Mijn collega's komen er natuurlijk zo snel mogelijk bij je op terug! 

@Ubuntuerik 

In jouw geval raad ik aan om hier een melding van te maken via onze dekkingskaart. Dit wordt dan ook door onze netwerkspecialisten meegenomen en opgepakt! 

  1. Het lijkt me netjes dat TM als ze belooft deze week een reactie te geven, zelf mij bericht als het niet lukt ipv dat ik daar weer achteraan moet
  2. Het lijkt me dat na 2,5 maand er toch wel een keer een einde moet komen aan het “onderzoek”. En dat er een datum aangegeven moet worden wanneer er wel een oplossing is in plaats van weer zo’n open-eind-reactie. 
  3. ik weet niet van wie het berichtje is over het doen van een officiële melding maar a) die heb ik al meerdere keren gedaan afgelopen 2 maanden b) heeft een medewerker van webcare aangegeven dat meer meldingen niet meer nodig zijn want de netwerkspecialisten hebben voldoende info en c) TM weet dat het euvel bij hun zit en d)  ben ik er inmiddels echt wel klaar mee. 

Hoi, vorige week werd beloofd dat er meer duidelijkheid zou zijn over de storing. Op 6 oktober maar weer eens gebeld. Medewerker gaf aan dat hij wist dat ze er mee bezig waren en dat ze het heel druk hebben. Eind van de week word ik terug gebeld en dan zou er uitsluitsel zijn over de storing. Intussen begin ik me behoorlijk te irriteren. Om de haverklap je router rebooten om maar weer te kunnen internetten. En dan ook nog op matige snelheid. Ik snap dat een storing tijd in beslag kan nemen, maar kom op T-Mobile, dit moet niet kunnen. Het leuke is dat als je begint over een kosteloze ontbinding er niet op gereageerd wordt. Wel bijzonder dat je samen iets bent aangegaan en beloftes hebt gemaakt, maar dat het dan niet wordt nagekomen of ontbonden. Wat zou er gebeuren als ik mijn betalingsverplichting niet na kom?...Zegt T-Mobile dan...laten we er maar mee stoppen?...ben benieuwd. Succes TD met de storing...

TM,

Sinds bijna 3 maanden is er het euvel van de sterk verlaagde kwaliteit na het bijladen. Vele beloften, toezeggingen, onderzoeken etc. later zijn we qua resultaat nog niets opgeschoten: zojuist weer een snelheid van 0,41 down en 2,07 up. Wat mag ik wanneer aan concreet resultaat verwachten van "het beste netwerk van Nederland"????????????????????????????

Frans

 

PS Het lijkt me correct om de abonnementkosten tijdelijk op 0 te zetten in afwachting van betere tijden. Dat lijkt me het minste vanuit TM.

Reputatie 7
Badge +20

Hi allemaal,

Ik begrijp absoluut dat jullie dit zo snel mogelijk opgelost willen hebben. Ik heb dit ook doorgegeven aan de specialisten en geloof mij zij zijn heel druk bezig met een oplossing! Ik had graag een inhoudelijke update willen geven, maar de oorzaak is nog niet duidelijk en daarom loopt het langer dan gehoopt. Ik wil jullie graag om geduld vragen en oprechte excuses aanbieden voor het ongemak!

Hoi Hajar, dank voor de excuses, maar het duurt nu al 2 maanden. Even tot daar aan toe, maar dit is gewoon niet werkbaar. Er is mij al te veel beloofd vanaf jullie kant zonder dat ik daarbij het gevoel krijg dat de klant ook maar iets van waarde heeft. Nu heb ik zoals gezegd vorige maand een korting van bijna 10 euro gekregen, maar deze maand weer gewone abonnementskosten terwijl het probleem nog steeds hetzelfde is. De week van 6 oktober zou ik terug gebeld worden...niet gebeurt. Het zijn deze dingen die zorgen dat het vertrouwen van de klant wegspoelt. Er zijn ook kleine dingen die jullie kunnen doen om in ieder geval het vertrouwen van de klant te behouden...de keus is aan jullie. Volgens mij heb ik me al genoeg laten gevallen en wordt het tijd dat we afscheid nemen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ubuntuerik 

Ik begrijp je reactie helemaal! Ik geef ook alle feedback door die ik van jullie krijg en hoop dat ze snel met een oplossing komen ook om jullie tegemoet te komen!

Ok nu zijn we weer bijna 2 weken verder. Heb al totaal geen zin meer in een telefoontje om weer te horen te krijgen dat het nog niet opgelost is. Ook bij T mobile hebben ze denk ik de moed opgegeven om de klanten te helpen. Hajar, je zou mij een groot plezier doen als je de kosteloze ontbinding voor mij zou willen aanvragen. Denk dat dat het meeste plezier wordt dat ik in een lange tijd van dit contract heb gehad. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ubuntuerik 

Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan doen!

Hoi Hajar, dan k voor je reactie. Ik heb je net een privébericht gestuurd. Hoop echt dat je mij verder kan helpen, dat wil zeggen met het contract kosteloos beëindigen. Jammer dat het zo gelopen is, maar dan kan ik eindelijk verder. Groet.

Ubuntuerik wat voor modem heb je. 

Ik heb dezelfde problemen en al een paar keer gebeld door de TD.

De laatste keer kreeg ik te horen dat ze bezig zijn met Huawei. De router doet eens in de 24 uur een controle waardoor de connectie met T-Mobile in problemen komt. Zolang Huwai niets doet veranderd er niets. Zo werd het mij uitgelegd.

Reputatie 2

Ubuntuerik wat voor modem heb je. 

Ik heb dezelfde problemen en al een paar keer gebeld door de TD.

De laatste keer kreeg ik te horen dat ze bezig zijn met Huawei. De router doet eens in de 24 uur een controle waardoor de connectie met T-Mobile in problemen komt. Zolang Huwai niets doet veranderd er niets. Zo werd het mij uitgelegd.

 

De modem doet die controle niet. De onderbreking van de verbinding komt vanuit de mast door T-moblie ingezet. Dit doen ze om spooksessies die onbedoeld blijven hangen en data blijven verbruiken te stoppen. Dit is mij uitgelegd en klinkt ook logischer.

Zie: https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/internet-valt-elke-nacht-kort-weg-tussen-12-en-3-s-nachts-278291

 

Ubuntuerik wat voor modem heb je. 

Ik heb dezelfde problemen en al een paar keer gebeld door de TD.

De laatste keer kreeg ik te horen dat ze bezig zijn met Huawei. De router doet eens in de 24 uur een controle waardoor de connectie met T-Mobile in problemen komt. Zolang Huwai niets doet veranderd er niets. Zo werd het mij uitgelegd.

 

De modem doet die controle niet. De onderbreking van de verbinding komt vanuit de mast door T-moblie ingezet. Dit doen ze om spooksessies die onbedoeld blijven hangen en data blijven verbruiken te stoppen. Dit is mij uitgelegd en klinkt ook logischer.

Zie: https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/internet-valt-elke-nacht-kort-weg-tussen-12-en-3-s-nachts-278291

 

Bij mij is het bijna altijd na 21:00 dan zit ik vaak rond de 2mb. Modem resetten helpt dan niet alleen een reset van T-Mobile helpt dan bij mij maar die zijn dan gesloten.

Waarom doen ze het niet in de nacht.

Reputatie 2

Ubuntuerik wat voor modem heb je. 

Ik heb dezelfde problemen en al een paar keer gebeld door de TD.

De laatste keer kreeg ik te horen dat ze bezig zijn met Huawei. De router doet eens in de 24 uur een controle waardoor de connectie met T-Mobile in problemen komt. Zolang Huwai niets doet veranderd er niets. Zo werd het mij uitgelegd.

 

De modem doet die controle niet. De onderbreking van de verbinding komt vanuit de mast door T-moblie ingezet. Dit doen ze om spooksessies die onbedoeld blijven hangen en data blijven verbruiken te stoppen. Dit is mij uitgelegd en klinkt ook logischer.

Zie: https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/internet-valt-elke-nacht-kort-weg-tussen-12-en-3-s-nachts-278291

 

Bij mij is het bijna altijd na 21:00 dan zit ik vaak rond de 2mb. Modem resetten helpt dan niet alleen een reset van T-Mobile helpt dan bij mij maar die zijn dan gesloten.

Waarom doen ze het niet in de nacht.

De reset vanuit de mast wordt 24 uur nadat je je verbinding hebt opgebouwd even onderbroken. Lijkt mij dat jouw door iets anders komt. Anders moet je je modem een keer op een ander tijdstip uit en aan zetten. Dan begint de 24 uur opnieuw. Kijk dan eens wat er na 24 uur gebeurd. En doe dat dan op een moment dat T-mobile open is zoals bijvoorbeeld ergens in de ochtend op middag.

Succes

 

Reputatie 3
Badge

Ubuntuerik wat voor modem heb je. 

Ik heb dezelfde problemen en al een paar keer gebeld door de TD.

De laatste keer kreeg ik te horen dat ze bezig zijn met Huawei. De router doet eens in de 24 uur een controle waardoor de connectie met T-Mobile in problemen komt. Zolang Huwai niets doet veranderd er niets. Zo werd het mij uitgelegd.

 

De modem doet die controle niet. De onderbreking van de verbinding komt vanuit de mast door T-moblie ingezet. Dit doen ze om spooksessies die onbedoeld blijven hangen en data blijven verbruiken te stoppen. Dit is mij uitgelegd en klinkt ook logischer.

Zie: https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/internet-valt-elke-nacht-kort-weg-tussen-12-en-3-s-nachts-278291

 

Bij mij is het bijna altijd na 21:00 dan zit ik vaak rond de 2mb. Modem resetten helpt dan niet alleen een reset van T-Mobile helpt dan bij mij maar die zijn dan gesloten.

Waarom doen ze het niet in de nacht.

De reset vanuit de mast wordt 24 uur nadat je je verbinding hebt opgebouwd even onderbroken. Lijkt mij dat jouw door iets anders komt. Anders moet je je modem een keer op een ander tijdstip uit en aan zetten. Dan begint de 24 uur opnieuw. Kijk dan eens wat er na 24 uur gebeurd. En doe dat dan op een moment dat T-mobile open is zoals bijvoorbeeld ergens in de ochtend op middag.

Succes

 

Ik heb er een tijdschakelaar tussen gezet en elke nacht om 03.00u gaat een minuut de stroom eraf. 

Reageer