Vraag

Switch direct achter Huawei B2368-66?

• 10 december 2020
  • 4 reacties
  • 322 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hoi, ik ben nieuw hier, en heb net een B2368-66 laten installeren. Ik heb een Gigabit switch die ik aan de indoor unit heb gekoppeld, echter die geeft geen leven. 

Ik heb ook een losse wifi unit (zo een via de 230V net) en als ik die insteek, werkt de wifi keurig. 

Is er iemand met ervaring met een switch direct achter de B2368-66? Ik moet zeggen de switch is 6 jaar oud, maar werkte altijd keurig in andere situaties.

Hartelijke groet Dirk

4 reacties

Reputatie 2

Hallo @DirkGo .

Ik heb geen switch achter de B2368-66 hangen maar wel een router en dat werkt goed. Een switch zou volgens mij ook gewoon moeten kunnen. Heeft de switch instelling die aangepast kunnen worden? Misschien de switch een fabrieksreset dan? Andere kabel geprobeerd?

gr. fer.

Hallo @DirkGo .

Ik heb geen switch achter de B2368-66 hangen maar wel een router en dat werkt goed. Een switch zou volgens mij ook gewoon moeten kunnen. Heeft de switch instelling die aangepast kunnen worden? Misschien de switch een fabrieksreset dan? Andere kabel geprobeerd?

gr. fer.

Dankje Fer, ik an denk ik geen instellingen aanpassen en niet resetten, is deze D-link gigabit switch DGS-1005D, maar dan een oudere behuizing. alle kabels eerst getest met een tester voordat ik hem aansloot.

PS

heb je die router er direct achter, of eerst de B2368 als bridge ingesteld?

Reputatie 2

@DirkGo 

Zie idd dat deze unmanage is dus zou eigenlijk geen probleem mogen zijn. Waarschijnlijk ook al de andere poorten geprobeerd op beide apparaten in verschillende combinaties? Zie in de software van de 2368 niets wat je zou kunnen proberen. Of ik moet er overheen kijken door de snelheid:smile:

Achter de 2368 heb ik een op advies van @Jempi de netgear Nighthawk X6 R8000 die vanuit de netwerkpoort van de huawei gekoppeld is op de wan poort van de netgear. Vanuit netgear heb ik mijn netwerk verder opgezet. Ik had problemen met de wifi van de huawei. Ook het aantal aan te sluiten apparaten op de huawei liet mij tegen beperkingen aanlopen door de smart verlichting, stopcontacten en camera's. Met deze combinatie heb ik nooit geen problemen mogen ondervinden. Bijkomend voordeel van de combinatie is dat mijn netwerk van buiten af toegankelijk is waardoor ik mijn plex server ook op andere adressen goed kan benaderen.

Op de huawei heb ik een tijdklok gezet die in de nacht om 3 uur altijd even de huawei stroomloos maakt. Zo heb ik geen last van de dagelijkse onderbreking vanuit de mast die altijd eens in de 24 uur wordt uitgevoerd. 

@DirkGo

Achter de 2368 heb ik een op advies van @Jempi de netgear Nighthawk X6 R8000 die vanuit de netwerkpoort van de huawei gekoppeld is op de wan poort van de netgear. Vanuit netgear heb ik mijn netwerk verder opgezet. Ik had problemen met de wifi van de huawei. ……..

Op de huawei heb ik een tijdklok gezet die in de nacht om 3 uur altijd even de huawei stroomloos maakt. Zo heb ik geen last van de dagelijkse onderbreking vanuit de mast die altijd eens in de 24 uur wordt uitgevoerd. 

Hoi Fer, bedankt voor de tips! nou ik heb dezelfde werkwijze als @Jempi en @dretjedretje gevolgd, maar dan met een Ubiquiti Unifi netwerk er achter. Ik heb net op @dretjedretje zijn post gereageerd. Ben erg blij dat het zo vlot geregeld kon worden. 

Nu nog een tijdklok er achter want ik heb idd ook last van die reset vanuit de mast. Ook moet ik nog een setje Philips Hue er achter koppelen. wordt vervolgd.

Reageer