Beantwoord

T-Mobile 4G voor thuis, specifieke vraag over vast internet icm met mobiel 4G

• 24 september 2017
  • 5 reacties
  • 222 Bekeken

Beste forumleden,

Ik zoek een oplossing voor een winkel, waarin ik vast internet combineer met 4G mobiel internet. Dat laatste dan met als doel als back-up te fungeren voor vast. Dit lijkt me een betere oplossing dan enkel vast internet met een duur zakelijk abonnement, waarbij je alsnog uren eruit kan liggen. De combinatie van vast internet met mobiel is vaak ook goedkoper dan zakelijk vast internet.

Nu wil ik graag:
A. de router die ik hiervoor ga gebruiken zo instellen dat het vaste internet altijd wordt gebruikt en mobiel alleen als vast geen signaal geeft
B. quasi alle IP-poorten door zowel de vaste verbinding als door de mobiele (APN 'fms') worden doorgelaten. Ik heb voor mijn kassabonprinter en beveiligingscamera's app zeer specifieke IP-poorten nodig.

Vraag 1: Kan de Huawei e5186s-22a zo ingesteld worden dat vast internet prioriteit heeft boven mobiel?

Ik heb al een router die dat heel goed kan, de Netgear Nighthawk R7100GL.

Vraag 2: Werkt het internet via APN 'fms' ook als ik de SIM van 4G voor thuis in een andere router steek?

Bij voorbaat dank voor je hulp!
icon

Beste antwoord door tmoesel 25 september 2017, 14:07

Vraag1: Nee, ook al heeft de E5186s-22a in theorie de juiste hardware/poorten aan boord ( zie de hint voor ethernetpoort4 i.c.m. WAN) dit is allemaal niet geimplementeerd in de FirmWare.

Vraag2: Heeft bij mij geen problemen opgeleverd.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Vraag1: Nee, ook al heeft de E5186s-22a in theorie de juiste hardware/poorten aan boord ( zie de hint voor ethernetpoort4 i.c.m. WAN) dit is allemaal niet geimplementeerd in de FirmWare.

Vraag2: Heeft bij mij geen problemen opgeleverd.
Hi tmoesel,

Dank voor je wederom snelle respons!

In reactie op jouw antwoord op vraag 2: Met welke router heb je geen problemen ervaren en heb/ kan je op die router de settings zoals ik ze wens, toevallig?

Heb je de verplichte E5186s-22a doorverkocht en weet je wellicht het platform waarop dat optimaal kan? (Anders dan Marktplaats, natuurlijk ;-))

BVD
Reputatie 6
Badge +11
Ik heb de E5186s-22a in gebruik voor 4GvT, maar ik gebruik eigenlijk alleen het 4Gmodem gedeelte ervan. De netwerk en routing functionaliteit draait op een linux computer. Dat is dus eigen mijn 'router'.

Niet echt een router, maar een MiFi Netgear AirCar810 via USB aangesloten kan ook portforwarding van willekeurige poorten. Verder losse 4Gmodems aangesloten op linux computerboard en eigen NAT/firewall rules m.b.v. iptables open source software.

Dat het bij mensen die een abo conversie hebben laten doen niet werkt, zit hem denk ik ergens in de technische administratie bij T-Mobile, bewust of onbewust.
Ik heb mijn vers bestelde 4G voor Thuis ontvangen, aangesloten en getest:
100% resultaat! Alles werkt en werkt as designed! Wel inderdaad via APN 'fms'.

Nu kan ik weer mijn Netgear gaan bestellen ;-)

Jubelt! 😉
Reputatie 4
Badge +17
Hey Comma,

Super om te lezen dat het goed werkt! Bedankt voor je terugkoppeling. :)

Tmoesel, bedankt voor het meedenken!

Reageer